۴۰۴۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بزرگترین آش دنیا در شیراز میل شد!

پارک خلدبرین شیراز از ساعات های اولیه صبح روز گذشته(پنجشنبه) میهمانان زیادی را به خود دید که همگی برای پخت بزرگترین نذری دنیا به دورهم جمع شده بودند.

مردم شیراز نذر پخت بزرگترین آش دنیا را به مناسبت ۲۸ صفر انجام دادند تا شیراز غرق در یاد و عشق به پیامبر (ص) باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته شیراز حال و هوایی دیگر داشت و بخش زیادی از این مردم تا صبح به راز و نیاز با پیامبر خود مشغول شدند.

گروه فرهنگی امام هادی(ع) با نذر ۶۳ تن آش سبزی مردم شیراز را به میهمانی پیابر اسلام(ص) دعوت کرد.

پارک خلدبرین شیراز از ساعات های اولیه صبح روز گذشته(پنجشنبه) میهمانان زیادی را به خود دید که همگی برای پخت بزرگترین نذری دنیا به دورهم جمع شده بودند.

۳۷ دیگ ۲.۵ تنی برپا و برای هر دیگ نیز چهار نفر مشخص شد، بخار آب محیط را فراگرفت و هر لحظه بر تعداد آشپزان این مجموعه اضافه تر شد تا جایی که از حدود ساعت ۱۶ پنجشنبه فعالیت اصلی شروع پخت آش آغاز شد.

گروه های مختلف هر کدام به کاری مشغول شدند اما این جمع با دیگر جمع هایی که همگان سراغ دارند به کلی تفاوت دارد، ایجا کسی خودنمایی نمی کند، کسی برای کسب درآمد کار نمی کند و هرکس که در گوشه و کنار این پاتوق بزرگ در حال کار است و زیر لب دعا می خواند و گهگاهی هم اگر با دقت به به افراد نگاه کنی متوجه گونه های خیس آنها می شوی.

"صلوات بر محمد وآل محمد" بر همه چیز مقدم است و چند ثانیه یکبار درخواست صلوات را می شنوی.

بیرون از این پاتوق نیز حال و هوایی وجود دارد که سرمای هوا به کلی از یاد مردم رفته و زن و مردم با شوق فراوان نظاره گر فعالیت های داخل این پاتوق هستند.

اولین گروه مردمی که برای بازدید از این مجموعه در محل حضور یافتند در ساعت ۱۷ بود که به مردم تا ساعت ۲۱ فضای مقابل این پاتوق که به وسیله داربست از محیط پارک جدا شده بود جمع شدند و در آخر که ساعت حدودسه صبح روز ۲۸ صفر بود که صف مردمی به چندین کیلومتر تبدیل شد.

حدود ساعت دو و 30 دقیقه بود که کار هم زدن دیگهای آش به اتمام رسید و در گوشه ای از این پاتوق گروهی دیگر با پوشیدن روپوشی سفید خود را برای توزیع این نذری بزرگ آماده کردند که این کار از ساعت سه و 45 دقیقه آغاز شد.

اما این پایان ماجرا نیست زیرا گروه زیادی از مردم تا ساعت هفت صبح به این صف اضافه شدند تا جایی که آخرین نفری که در این موفق به دریافت این آش نذری شد حدود ساعت 10 صبح روز 28 صفر بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج