adexo3
۴۰۴۸۶۲
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

غرضی: برخی مداحان شبی ۱۵ میلیون می‌گیرند

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی گفت: فحاشان در مجلس امام حسین(ع)، اگر خود را مذهبی می‌دانند من هم اسمم را رستم می‎گذارم.

خبرگزاری آنا: وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی گفت: فحاشان در مجلس امام حسین(ع)، اگر خود را مذهبی می‌دانند من هم اسمم را رستم می‎گذارم.

سید محمد غرضی در خصوص اظهارات اخیر منصور ارضی مبنی بر "فحش دادن امام حسین(ع)" و سخنان سیاسی دیگر مداحان در تریبون های مذهبی گفت: افرادی که از حدود الهی عدول می‌کنند طول عمرشان کم خواهد شد. حتی ممکن است چنین اظهارنظرهایی جوانان را از دین زده یا دور کند.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

-من درباره اسامی و اشخاص (منصور ارضی) نظری را بیان نمی‎کنم، اما باید بگویم که در تاریخ اسلام رفتار پیامبر اعظم و ائمه اطهار بر همگان مبرهن و مشخص است. اینکه برخی می‎گویند سالار شهیدان فحاشی می‎کرده است با اسناد اسلامی تطبیق ندارد.

-به عقیده من، این قبیل سخنان، موازین «خود شخص‌ساز» است که نمی‎تواند جزو سنت عمومی نیز قرار گیرد. در قرآن، نهج‎البلاغه، صحیفه سجادیه و... به هیچ وجه توهینی را مشاهده نمی‎کنید. بنابراین سخنان و اظهارات این چنینی که برخی افراد بیان می‎کنند قطعاً نتیجه‎ای جز افزایش کینه و دشمنی نخواهد داشت.

-{با اشاره به استفاه سیاسی از منبرهای مذهبی} بعد از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی هنوز مردم ایران با یکدیگر اتحاد دارند، اما اخیراً برخی افراد (مداحان) گروه‌ یا گروه سیاسی را برای خودشان ترتیب داده‌اند و با کارها، اقدامات و سخنان خود سعی بر اختلاف‌اندازی در میان مردم دارند که به عقیده من هر کسی که بخواهد از گروه‌ها و جریان‌ها اختلافی ایجاد کند قطعاً خیری از سیاست نخواهند دید.

- من از افرادی که چنین سخنانی را بیان می‎کنند می‎پرسم که امام حسین کجا فحاشی کرده است؟ سندش را ارائه دهند. سالار شهیدان در بدترین و تندترین شرایط، افراد را نصحیت می‌کردند نه اینکه به کسی ناسزا بگوید! اکنون شماها در این باره خیلی نگران نباشید چرا که من نیز نگران نیستم! من از خداوند ۷۵ سال سن گرفته‌ام و خیلی مسائل را به چشم دیده‌ام و معتقد هستم افرادی که از حدود الهی عدول می‌کنند طول عمرشان کم خواهد شد. حتی ممکن است چنین اظهارنظرهایی جوانان را از دین زده یا دور کند.

-{در مورد قدرت بلامنازع بعضی از افراد} حرف‎های مداحان یا ابزارهای گردن کلفت مانند رانت‌ روزی از بین می‎روند و یک کلمه نیز باقی نمی‎ماند. حزب توده در یک مقطع زمانی در این کشور بسیار پرقدرت بود، وقتی که استالین در سال ۱۳۳۲ از دنیا رفت چند ۱۰ هزار نفر از مردم تهران پیراهن سفید پوشیدند و به مدت سه روز اطراف سفارت شوروی طواف می‎کردند من این‌ها را با چشمان خودم دیده‌ام پس نگویید مداحان یا فلان اشخاص از قدرت بلامنازع برخوردارند اگر نیت و اعمال درست نباشد هیچ چیزی ماندگار نخواهد بود. اکنون هیچ آثاری از آن احزاب و اشخاصی که در گذشته ادعای قدرت و برتری داشتند وجود ندارد.

-{ امروز برخی‌از مداحان حتی خودشان را متر و اندازه برای دینداری معرفی می‌کنند} با این حساب من هم اسم خودمان را «رستم» می‎گذارم! مگر هر کسی ادعای مذهبی بودن دارد حتماً آدم دینداری است؟ اولین شخصی که مراسم روضه‌خوانی برپا کرده است امام رضا(ع) بوده است. ایشان به شخصی می‏‌فرمایند: دو یا چند نفر بشوید مسائل ما را بگوید و گریه کنید. استاد پیری داشتیم که حقوق تدریس می‎کرد یادم هست سر کلاس گفت: یکی از لُردهای انگلیسی فوت می‎کند و بعضی افراد لُرد تابوت را می‎گرفتند و برخی دیگر لباس سفید بر تن داشتند که عده‌ای از لباس آن‌ها از اشک خیس بود زیرا پول گرفته بودند و گریه می‏‌کردند!

-{ درباره مبالغ گزافی که برخی مداحان از مراسم عزاداری به دست می‌آورند} شنیده‎ام که برخی مداحان شبی ۱۵ میلیون برای روضه‌خوانی یا مداحی دریافت می‏‌کنند. من یک سؤال دارم این ۱۵ میلیون را چه کسی به دست آورده که حاضر است به مداحان برای عزاداری پرداخت کند؟ به طور مثال ۱۵ میلیون برای هر شبی از دهه محرم می‌شود ۱۵۰ میلیون تومان. من نمی‎دانم چه کسی این پول‌ها را به مداحان پرداخت می‎کند! در ذهن آن فرد چه می‎گذرد که حاضر است چنین پولی را هزینه کند.

-من در دوران انتخابات گفتم اگر کسی (کاندیدایی) برای کسب رأی پولی را هزینه کند طبق فتوای من هم آن رأی کارا نیست و هم اینکه آن پول حرام است. مگر می‎شود رأی یا روضه‌ای را خرید؟ هر فعل یا ترک فعلی که به ارتقای جامعه منجر نشود (به پرستش نینجامد) در آن ثوابی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطالب آقای غرضی واقعا به جاست احسنت.
      موافق هستم. . .

    • بدون نام

      آقای غرضی اگرمدارکی دال برمداحان مبلغ15میلیون ویافحشای مداحان باعث کم عمری این عزیزان میشود؟لطفا ارایه فرمایید.چون ما بازنشستگان تصمیم گرفتیم بافحاشی عمرمان کم وبه دنیای فانی اعزام شویم(بدلیل فقرمالی)الهی خیرببینی وخیلی ممنون آقای غرضی

    • بدون نام

      همین روزاست که اماج حملات قرار بگیری مهندس.

    • محمد حسبن

      ... هر یارانه بگیری هم اگر شبی 15 میلیون در آمد میدا شت الان ............

    • وطندوست

      حالا بازهم تکذیب کن ! ... بیچاره مردم ساده ما!!!

    • بدون نام

      بسیار عالی دمتون گرم ماکه نمیتونیم حرف بزنیم

    • محمد حسین

      سانسور چی خوبی هم نیستید نصف و نیمه سانسور کردن و ناقص نمودن انتقادات مردم کار خوبی نیست من که موشک برایتان نفرستاده ام لااقل جر ات داشته باشید و پخش کنید

    • ترسو

      پس فكر كردين واسه چي مداح شدن ؟! ...

    • علی

      خود مداح که گفتن خبر کذب حالا اقای غرضی به چه چیزی استناد کردن با مدرک ارائه بدن لطفا

    • بدون نام

      مشگل مملکت ما از آنجا آغاز شد که هر شخصی با هر مدرکی در هر اموری صاحب نظر بوده و راه حل میدهند و جالبتر اینکه گاهی متخصصین آن امور را زیر سوال میبرن

    • بدون نام

      بابا بيخيال.....

    • مهدی

      هرچقد بگیرن کم گرفتن!بالاخره گریه انداختن کلی آدم انقدرهام راحت نیست.....

    • بدون نام

      رزق این آقایان هم توی صداشانه، من و تو هم اگر میتونیم بخونیم. ببین کسی هزار تومان هم بهمون میده

    • نا آشنا

      تنها شخصی که در این کشور صلاحیت دارد که حق از باطل را جدا کند و در این موارد با هیچ کسی شوخی ندارد و هیچ کسی هم اجازه ندارد نشنیده بگیرد شخص مقام رهبری است که تا حاالا در بدترین طوفانها کشور را به ساحل ارامش رسانده شخص رهبری است که از آن نگهبان درخت اسلام خواهش داریم که در این موارد ما را از گمراهی نجات دهد

    • بدون نام

      آقامهدی شنیدی میگن خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتره کارم از گریه گذشته بدان میخندم ...این روزگار ماست

    • بدون نام

      کسانی به مداحان ۱۵ میلیون میدن
      که پول برباد آورده دارن
      و اینکه خودشونو تبلیغ کنن

    • بدون نام

      من کل مصاحبه منصور ارضی رو دیدم به دوستان هم توصیه میکنم اول ببینن بعد قضاوت کنن و کامنت بذارن... هیچ حرفی از توهین و ناسزا نیست... متاسفم که به غرضی رای دادم

    • نازی

      ایول آقای غرضی..ایول به شجاعتت

    • یک منتظر ظهور

      هرکدام ازدوستان وهموطنان عزیز که میخواهنددرموردمبالغ مداحان مطرح یقین پیداکنندباید ازانها به برای برگذاری یک مجلس به صورت صوری دعوت کندالبته به غیرازشبهایی که خودشان درهیئتشان برنامه دارندانوقت خواهیدفهمیدکه حقوقهای نجومی بعضی مدیران برای برخی پول توجیبی هستش !!! من که عینا دیدم!!!!!
      شماهم ببینیدتاخدای نکرده به کسی تهمت نزنیم!!!!

    • عبدالله

      درود بر صراحت وشجاعت مهندس غرضی .به این مرد میگویند انقلابی که هم قبل از انقلاب مردانه مبارزه کرده وهم بعد از انقلاب خدمت به مردم کرده است .....................................

    • حسین زاده

      احسنت اقای غرضی

      چنین ادمایی کم داریم تو جامعه

    • زنده باد ایرانی

      سلام دوستان
      مداحی رو میشناسم58ساله که سالیان ساله بدون گرفتن هیچ مبلغی برای امام حسن وامام حسین مداحی میکنه
      واقعا از دل میخونه صدای خیلی خوبی داره حتی بهتر از مداح های مشهور کشورمون
      یادمه چندسال پیش مداحی به نام موذن زاده که مشهور هم هست رو ترکهای مقیم شهرمون دعوت کردن بیاد مداحی (یادش بخیر) موذن زاده قبل از اینکه بیاد مداحی کنه همین مداح بی ریای محل یه دشتی(سبک محلی) برای امام حسین خوندکه خود آقای موذن زاده مات ومبهوت مونده بود
      زنده باشه هرکسی که برای امامش از دل می خونه خدا حفظشون کنه
      یاعلی مدد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج