۴۰۴۸۶۶
۱۰ نظر
۵۰۹۰
۱۰ نظر
۵۰۹۰
پ

دستگیری اعضای باند فیوج های مامورنما

سه عضو باند مامورنماهای فیوج پس از ده‌ها فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند. سردسته باند اعتراف کرد از ۱۱ سالگی سرقت را به فرزندش آموزش داده است.

خبرگزاری مهر: سه عضو باند مامورنماهای فیوج پس از ده‌ها فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند. سردسته باند اعتراف کرد از ۱۱ سالگی سرقت را به فرزندش آموزش داده است.

در ساعات اولیه پانزدهم مرداد فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۹ مشیریه به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و به شیوه غصب عنوان مامور مورد تهدید و نهایتا سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت در پوشش مأمور» و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۳ دیروز، از میدان آقانور به قصد رفتن به سه راه تهرانپارس سوار یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ با دو سرنشین شدم. در میانه ی راه، سرنشین صندلی جلو خودش را به عنوان مأمور مبارزه با موادمخدر معرفی و مدعی شد که مدتی است مرا تحت نظر قرار دارند. به بهانه بازرسی، اموال همراهم شامل ۲۵۰ هزار تومان وجه نقد، عابربانک حاوی ۳ میلیون تومان و گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ۲ میلیون تومان را از من گرفته، داخل یک کیسه مشکی قرار داده و در ادامه با یک دستبند فلزی، دستانم را بستند.
دستگیری اعضای باند فیوج های مامورنما

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانی‌که سرنشینان پراید رمز حساب عابربانکم را مطالبه کردند، فهمیدم که آنها سارق هستند. ابتدا در برابر دادن رمز حساب مقاومت کردم اما آنها به شدت مرا مورد ضرب و شتم قرار داده و مجبور شدم تا رمز حساب عابربانک خود را در اختیارشان بگذارم. پس از گرفتن رمز در مقابل یک شعبه بانک توقف کردند و سرنشین پراید برای اطمینان از صحت رمز از ماشین پیاده شد و راننده به صندلی عقب آمد. پس از اطمینان از صحت رمز، آنها مرا در گردنه تنباکو از ماشین پیاده کرده و خودشان از محل متواری شدند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقان در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان سرقت، با مراجعه به مراکز خرید لوازم منزل در پاکدشت و ورامین اقدام به خرید وسایل منزل کردند.

کارآگاهان با شناسایی دقیق دو مرکز خرید در پاکدشت و ورامین، به این مراکز مراجعه و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و همچنین تصاویر بدست آمده از چهره نگاری، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای اداره پنجم پلیس آگاهی به نام داوود ۲۵ ساله شدند.

بررسی سوابق داوود حکایت از آن داشت که وی تاکنون ۳ بار به اتهام غصب عناوین و سرقت های تحت پوشش مأمور دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در اواخر سال ۱۳۹۲ و پس از پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.

همچنین بررسی دیگر اطلاعات موجود در پرونده داوود نشان داد که پدر وی به نام فریدون ۶۰ ساله نیز یکی دیگر از مجرمین سابقه دار و حرفه ای طایفه فیوج در زمینه سرقت های تحت پوشش و غصب عناوین است که از سال ۱۳۷۸ تاکنون بارها دستگیر و حداقل هشت بار محکوم و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ با اخذ مرخصی از زندان آزاد و پس از متواری شده است.

همزمان با شناسایی داوود به عنوان سرنشین خودرو پراید سفیدرنگ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از جوانان منطقه مسعودیه به نام محسن - ۲۸ ساله شدند که صاحب یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ بوده و بارها نیز به همراه داوود مشاهده شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و ارائه اطلاعات از سوی برخی از آنها مبنی بر حضور فردی حدودا ۶۰ ساله در سرقت ها و نهایتا شناسایی تصویر فریدون توسط آنها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارقان به شیوه دو یا سه نفره و با استفاده از خودرو پراید سفیدرنگ متعلق به محسن اقدام به ارتکاب سرقت های خود کرده اند.

با شناسایی مخفیگاه هر سه متهم در مناطق پیشوا (مخفیگاه فریدون)، ورامین (مخفیگاه داوود) و پاکدشت (مخفیگاه محسن)، هر سه متهم در سه عملیات همزمان در سحرگاه اول مهر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان پس از مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان و ارائه دلایل و مستندات از سوی کارآگاهان، صراحتا به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور در مناطق مختلف تهران به ویژه در تهرانپارس، مسعودیه، مشیریه، رسالت، لویزان، سرآسیاب و ... اعتراف کردند.

در ادامه ی تحقیقات از متهمین مشخص شد که فریدون به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج، اقدام به آموزش فرزند خوئد (داوود) در زمینه سرقت های تحت پوشش مأمور کرده و او را از سن ۱۱ سالگی برای انجام سرقت آموزش داده است.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت، سوابق متعدد متهمین اصلی پرونده (فریدون و داوود) در غصب عناوین دولتی و سرقت های تحت پوشش مأمور، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم بازپرس رسولی صادر شده است. لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستاره

      دستان و زبان فریدون را باید قطع کرد به بچش چی آموزش داده؟؟؟؟؟؟دو سال پیش زنی با پسر ۱۳ساله اش اومدن خونه من سرقت چون شناختم منوشکنجه کردن به هر حال خواست زنده ماندم وحقمو گرفتم خیلی سخته کسی از را برسه صاحب مالت بشه با شکنجه دادن دزد باید دستش قطع بشه

    • بهروز

      دست اونایی که گرفتنشون درد نکنه این دزدها اگه طرف مقاومت کنه میکشنش ...

    • بدون نام

      فیوج‌ها اصالتا هندی هستند و در شمال این کشور زندگی می‌کردند. آنها سالیان سال قبل تصمیم به مهاجرت گرفتند و بتدریج در تمامی کشورهای جهان پخش شدند و اکنون در مناطق
      مختلف با نام‌های متفاوت شناخته می‌شوند. انگلیسی‌ها به این گروه نام کولی
      یا جیپسی داده‌اند.

      فرانسوی‌ها با عنوان «بوهمین» می‌شناسندشان، هلندی‌ها آنها را «هایدن» می‌خوانند، آلمانی‌ها به آنها لقب «زیگومر» داده‌اند و….



      فیوج‌ها زمانی که عزم خود را برای مهاجرت از هند جزم کردند به دو گروه تقسیم شدند؛ بخشی از آنان از راه بلوچستان به ایران وارد شدند و دسته دوم اروپا را برای ادامه زندگی برگزیدند.

      قراچی، غربتو، لوری، کلیانی و غرشمال (قرشمال) از عناوینی است که مردم ایران در نقاط مختلف به این طایفه دادند اما از بین تمامی این اسامی، فیوج که اصفهانیان انتخاب کردند روی این گروه ماند و امروزه همه آنها را با این عنوان می‌شناسند درنهایت چشم ملت ایران روشن که از همه نژادها و ملیت های کشور های مختلف ، جنایتکار ودزد و ... وارد کشور ما شده اند و هر غلطی دوست دارند میکنند .

    • بدون نام

      لعنت به هرچی دزدیکی به زحمت جمع میکنه یکی میادراحت میبره

    • میرزا

      سلام، احتمالاً اکثر دوستان ندانند فیوج چیست و کیست؟ فیوج به گروهای دوره گرد و کولی و غربال بند و افرادی که رابط زندانی و خلافکاران را فیوج می‌نامند که دارای قبیله ها نیز هستند،
      حال که شناختیم چرا باید این جوری افراد وافغان ها بر مال و جان و ناموس ما چشم بد داشته باشند؟؟ این سوال مهمی استفاده خدا را شکر که این افراد توسعه نیروی ناجای کشورمان دستگیر شده‌اند اما این قطره در مقابل دریاست!!!

    • بدون نام

      بدون نام ممنون از اصلاعاتی که دادی واقعا دلم میخواست بدونم فیوج ها کی هستند البته من همین اواخر اسمشون رو تو خبر های برترین ها خوندم

    • بدون نام

      آقای میرزا این افرادحتماملیت ایرانی داره وگرنه همون باراول اخراج میشددرضمن شماکه ماشالله همه چیروبه افغانهانسبت می دهیدخخخخخ

    • میرزا

      کاربر محترم 10:14 سلام بنده هرگز نگفتم!!! گفتم این افراد منظورم فیوج ها بوده و افغان ها!!! این افراد اصالتا ایرانی نبوده و طوری که گفته اند این اقوام از طرف هند به این سمت اومدن و همون دوره‌ای گردهای، غربال بند، و گورانی، لوطی (مطربها)، کاوالی (کولی)رامشگر، و چند نامهای دیگر، دوست گرامی بنده در جمع آنها، افغانها را نیز اولین بار گفته ام تا کنون حتی یک بار از افغانی ها اسمی نبرده ام، ببخشید بجای آقا میرزا منو فقط میرزا خطاب بفرما ممنون از شما

    • بدون نام

      فیوج یاکاولی گوشت گرارمیخورن بوی بدی میدن اینا اصالتا هندی تبار هستن وبه صورت طایفه ای زندگی میکنن دراستانهای ایلام شیراز تعدادی ازآنها هستن

    • رهگذر

      فیوج درهر شهری به اسمی ازش یادمیشه .یه جا میگن قره چی یه جا میگن سوزمانی ولی کلا به اسم فیوج معروفن .برادرعزیز اینااگه هویت ملیت لیرانی ندارن پس چطوری ا نقوگدر راحت دست به انواع اقسام سرقت ها میزنن که ازشیر خورشون تا نون ورشون کف زنن.به خدا واسه کشورما خیلی زشت باعٺ سرافندگی این کولی های بی اصل نصب به اسم ایرانی درکشورهاباهویت های جعلی دارن زندگی میکنن وقتی هم دستگیرشون میکنن تازه سفارت اون کشورمیفهمه بله اینا طبع ایزان هستن.خداروشون ازاین سیاه تر کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج