۴۰۵۶۲۹
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

کلاهبرداری با عنوان نماینده سازمان ملل

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست زنی افغان را که با معرفی خود به عنوان نماینده سازمان ملل اقدام به کلاهبرداری از کارگران افغانی در ایران کرده بود، شناسایی کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست زنی افغان را که با معرفی خود به عنوان نماینده سازمان ملل اقدام به کلاهبرداری از کارگران افغانی در ایران کرده بود، شناسایی کنند.

در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ تعدادی از اتباع کشور افغانستان با مراجعه به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر و طرح شکایت های مشابه عنوان داشتند که خانم جوانی از اتباع کشور افغانستان با طرح وعده دروغین تشکیل پرونده در دفتر سازمان ملل برای مهاجران افغان برای انتقال قانونی آنها به سایر کشورها اقدام به کلاهبرداری و اخذ مبالغ میلیونی از آنها کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با مراجعه مالباختگان به پایگاه نهم پلیس آگاهی، آنها در اظهاراتی مشابه اعلام کردند که خانم جوانی از اتباع کشور افغانستان به نام آرزو. م مدعی شده که قادر است با تشکیل پرونده‌ای در دفتر سازمان ملل نسبت به انتقال قانونی آنها به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی اقدام کند و با این وعده مبالغی میلیونی از آنها دریافت کرده است.
کلاهبرداری با عنوان نماینده سازمان ملل

یکی ازمالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آرزو به بهانه اینکه برای شروع بررسی هر پرونده باید مبلغ دو میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضی مهاجرت پرداخت شود، این مبلغ را از من گرفت و در ادامه و به درخواست او در چندین نوبت دیگر نیز مجموعا ۱۲ میلیون تومان دیگر به او پرداخت کردم اما پس از چند روز زمانیکه برای پیگیری روند قانونی مهاجرت خود به دفتر سازمان ملل رفتم، متوجه شدم که اصولا چنین روندی برای مهاجرت قانونی اتباع افاغنه به سایر کشورها وجود ندارد.

در ادامه تحقیقات و با بررسی تراکنش‌های مالی پول‌های واریز شده توسط مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پول‌های واریزی تماما به حساب خانمی افغان به نام رقیه. م واریز شده است که با شناسایی این خانم در منطقه باقرشهر و انجام تحقیقات از وی مشخص شد که وی یکی از بستگان آرزو است که او نیز با وعده دروغین استخدام در دفتر سازمان ملل، فریب وی را خورده است.

رقیه پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آرزو به من وعده استخدام در دفتر سازمان ملل را داد و به این بهانه گفت که برای استخدام لازم است تا ابتدا دوره‌ای را برای کارورزی بگذرانم. مدتی بعد به همراه او و برای تشکیل پرونده به خانه‌های مهاجرین افغان می‌رفتیم و او من را به عنوان همکار خود در دفتر سازمان ملل معرفی می‌کرد. او پول‌های دریافتی از مردم را به حساب عابربانک من واریز می‌کرد و در حال حاضر نیز متواری شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه یا محل‌های تردد این شخص دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس ۷۳۹۴۸۲۷۷ در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون اقدامی برای طرح شکایت از متهم پرونده نکرده‌اند نیز دعوت کرد تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری - خیابان آستانه مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... بدبخت این زنه نماینده سازمان ملل که نیست هیچ بلکه یک .... دادمیزنه چی آشغالی هست انشالله بیگیره حبس ابدبهش بده

    • طوطی

      بازم افغانی,,,,,اینها به هموطن خودشونم رحم نمیکنن که تو کشور غریب باجون کندن پول دراوردن,بابا یه خبر نیس که افغانی ها توش نباشن هااااا,,اگه پیدا کردین به منم خبر بدین,,

    • ستاره

      خبر را درست بدید پول تماما تو حساب رقیه هست معلومه که همدستن ..........خدبا روزی میشه ما یک خبر بد از افغانی نشنویم ....به امید روزی که افغانی ها را بیرون کنند

    • بهروز

      افغان ها که انگار ارث پدرشونو میخوان از ایرانیها هر کار دوست دارند میکنند آخرشم میگن ایران بده و ایرانیها خیلی بدن حالا تو اخبار همش میشنویم خودشون یا میان تجاوز میکنن پدر به دختر رحم نمیکنه،هزار تا کثافت کاری دیگه میکنن جدیداً هم که کلاهبرداری از خودشون میکنن اینها کلا به خودشون رحم نمیکنن چه برسه به آدمهای دیگه،خواهشم از مسئولین اینه که به خاطر هموطنهامون از ورود اینها ممانعت کنن یا شرایط سخت تری برای اقامتشون بگذارند و بیشتر زیر نظر بگیرنشون زن و بچه ی مردم چه گناهی دارن آخه گیر اینها بیافتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرف هر کاری کرده با هموطن های خودش کرده تو چرا حرص میخوری

    • بدون نام

      خسته نباشید من باید به شما بگم در سراسر دنیا کلاهبرداری و دزدی میشه، و فقط اینجا نبوده و آخرین کلاهبرداری هم نیست ولی انصاف بدید که این منشی اگر پنج میلیون هم میگفت اونها میدادند چون برخورد و رخ و روی کسی که این پولها را جمع میکند بایستی مهربان و جذاب باشد، که آدم خودبخود رام شده و هیچگونه مخالفتی نخواهد کرد من خودم بارها داستان کلاهبرداری ها را خونده ام و هیچ یک به این زیبایی و جذابیت نبوده اند آدم خداوند طوری ساخته که از زیبایی لذت میبرد هرچند یک یا چند لحظه، شما هم انصاف بدهید که حرف ندارد و آخر کلاهبرداری است و میتواند براحت پولها را هدایت کند، سرپرست این مال سلیقه بسیار خوب و راهکار مناسبی پیدا کرده است حالا چقدری کلاهبرداری کرده‌اند میشود از آن تنخواه گرفت چون هرگز به پول خودنمیرسند!!

    • راش

      احتمال همدست بودن شون زیاد اسم فامیلی دوتاشون هم که با میم شروع میشه

    • حمزه

      ... .ببینید کسی که یه همچین کار تمیز و بی دردسری انجام میده مطمئن باشید تا الان با اولین پرواز از کشور خارج شده.به همین سادگی.بمونه اینجا چیکار کنه؟؟؟؟از یکی دو نفرم نگرفته لااقل از چندین نفر گرفته که رقم قابل توجهی بشه.

    • بدون نام

      روش کارش حرف نداشته خیلی شسته رفته و تر و تمیز کار کرده اون دانشجوی دختر که برای انتشار عکس از دوستش اخازی کرده باید بیاد یاد بگیره کلاه برداری به این میگن

    • خودساخته

      سلام، دوستان خوب بنده شماها همه گیر دادین به افغانها!! هیچ فکر نمیکنید که این یک پیام است که سازمان ملل هم در کلاهبرداری و سرکیسه کردن دست داره و اعتمادی به اونها نیست؟؟ یه کمی راست حسینی فکر کنید اونوقت به نتیجه این ماجرا میرسید، کلاهبرداری مافیایی شده دیگه سراسری است، پناه ما هم بر خدا ما که نداشته ایم ونداریم ونخواهیم داشت باز غمی نیست!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج