۴۰۵۷۶۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ژنرال عون: آرزوهای مردم لبنان را محقق می کنم

راهپیمائی نارنجی پوشان لبنانی برای اعلام حمایت از ژنرال« میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بهانه «۱۳ اکتبر» سالگرد کشته شدن تعدادی از نظامیان لبنانی راهپیمائی کردند.

خبرگزاری ایرنا: راهپیمائی نارنجی پوشان لبنانی برای اعلام حمایت از ژنرال« میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بهانه «۱۳ اکتبر» سالگرد کشته شدن تعدادی از نظامیان لبنانی راهپیمائی کردند.

این راهپیمائی صبح یکشنبه از چندین مبدا آغاز شد و نارنجی پوشان ( رنگ پرچم حزب جریان آزاد ملی به ریاست «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان) در منطقه بعبدا که کاخ ریاست جمهوری لبنان در آنجا واقع است، تجمع کردند.

در مسیر راهپیمائی و محل تجمع تلویزیون های بزرگ و بلندگوهائی نصب شده بود تا راهپیمایان که پرچم های لبنان و حزب جریان آزاد ملی را حمل می کردند بتوانند وقایع را نظاره گر باشند و هم سرودهای ملی گوش کنند.

در این راهپیمائی که با عنوان « بدون میثاق ملی، لبنان وجود نخواهد داشت» برگزار شد، ژنرال عون از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

جبران باسیل هم در این مراسم شخصا شرکت و سخنرانی کرد.

در آغاز این مراسم همچنین نمایندگان طوائف مختلف اسلامی و مسیحی لبنان سخنرانی کردند.

حزب جریان آزاد ملی که این راهپیمائی را ترتیب داده بود در پایان مراسم برای حمایت از باغداران لبنانی که به علت فروش نرفتن محصولات سیب آنها متضرر شده اند، از راهپیمایان با توزیع سیب پذیرائی کرد تا این مراسم با طعم سیب پایان یابد.

به علت بحران و جنگ در سوریه و نگرانی از حمله های گروه های تروریستی تکفیری امکان صادرات محصولات باغداران و کشاورزان لبنانی از طریق سوریه و مرزهای عراق ، اردن و ترکیه امکان پذیر نیست.

** رویاهای لبنانی ها از زبان جبران باسیل

جبران باسیل در سخنان خود با بیان اینکه « لبنان بدون میثاق ملی و شرایط متساوی برای حیات مسلمانان و مسیحیان ، وجود نخواهد داشت»، بر ضرورت ریشه کنی فساد و تحقق رویای ساختن لبنان تاکید کرد.

وزیر خارجه لبنان با تاکید به اینکه « اجازه نمی دهیم به پناهجویان و آوارگان در لبنان اقامت دائم داده شود»، افزود: رویای ما این است که ژنرال عون در بالکن کاخ ریاست جمهوری بایستد و شعار زنده باد ملت بزرگ لبنان سر دهد در حالی که رهبران لبنانی در کنار او ایستاده اند.

وی تاکید کرد که اگر ژنرال عون رئیس جمهوری لبنان شود همه تفاهم های دو ، سه و یا چهارجانبه را رد خواهد کرد.

جبران باسیل اضافه کرد: رویای ما این است که همه لبنانی ها در کنار هم و به عنوان یک ملت واحد زندگی کنند، مخالف خود را به رسمیت بشناسند و با داعش مخالفت و با همبستگی و همراهی با اندیشه داعشی مقابله کنند.

رئیس حزب جریان آزاد ملی با بیان اینکه « رویای ما برق ، آب ، بیمه ، خدمات اجتماعی و اینترنت و ارتباطات قانونی است»، خاطرنشان کرد: اگر ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری وارد «خانه ملت»( بعبدا - کاخ ریاست جمهوری) شود، حامی ، حاکم و ضامن همه لبنانی ها خواهد بود و نمی پذیریم احدی از آنها خارج از چارچوب ملی قرار گیرد.

** رویاهای مردم لبنان را محقق می کنیم

به گزارش ایرنا، ژنرال عون هم در این مراسم خطاب به مردم لبنان گفت: ما برای دفاع از آزادی ، کرامت و استقلال لبنان مبارزه می کنیم و آرزوی ما ایجاد کشوری قانونگرا با اقتصادی شکوفا و برای تحقق این آرزوهای شما در میدان هستیم.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان افزود: نخستین گام برای ساختن لبنان احترام به میثاق ملی، مشارکت عمومی و قانون اساسی و منزوی نکردن احدی است.

ژنرال عون بر انتخاب نمایندگان پارلمان لبنان از طریق یک قانون جدید انتخابات ، بازگشت مهاجران لبنانی به لبنان ، شکوفائی اقتصادی و توسعه متوازن و پایان نیرنگ ها و فریبکاری ها تاکید کرد.

در پایان این مراسم، « پیر رفول» هماهنگ کننده جریان آزاد ملی خطاب به هواداران ژنرال عون گفت که « وعده بعدی ما 31 ماه جاری اکتبر».

روز ۳۱ خرداد ماه ( دهم آبان ماه) قرار است چهل و ششمین جلس پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان تشکیل شود.

اکنون برخی محافل سیاسی و رسانه ای لبنان با توجه به تشدید تحرکات و رایزنی های سیاسی در داخل و خارج لبنان با محوریت « سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل نسبت به انتخاب ژنرال عون در این جلسه خوشبین هستند اما برخی هم مانند « اشرف ریفی» وزیر مستعفی دادگستری این خوشبینی را توهم می خواند و معتقد است که در این روز رئیس جمهوری لبنان انتخاب نخواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من عاشق جمهوری لبنان هستم، یک‌قطعه بهشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج