adexo3
۴۰۵۸۳۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نخست وزیر انگلیس، بشار اسد را تهدید کرد

وزیر خارجه انگلیس که در لندن میزبان همتای آمریکایی خود است، نقش نظامی کشورش در جنگ سوریه را پررنگ‌تر کرده و می‌گوید «روس‌ها و بشار اسد برنده جنگ حلب نخواهند بود.»

خبرگزاری فارس: «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس امروز در لندن میزبان «جان کری» همتای آمریکایی خود بود و بر خلاف رویه چند سال اخیر دولتش، رویکرد نظامی انگلیسی‌ها درباره بحران سوریه و تقابل جدی با روس‌ها بر سر این مطلب را آشکار کرد.

در ابتدای جلسه، جان کری که کشورش مدعی برنده بودن تیغ تحریم در مقابله با کشورهای مخالف را دارد، در گرماگرم جنگ سوریه هم از تحریم سخن گفت. جانسون هم با وی در این مورد همصدایی کرد و گفت که آمریکا و انگلیس در حال بررسی گزینه تحریم اقتصادی سوریه و روسیه به خاطر مسائل حلب هستند.

جان کری که حمله ارتش کشورش به ارتش سوریه باعث شکست دور قبلی آتش‌بس شده بود، در ادامه به شدت از اوضاع حلب ابراز نگرانی کرد و گفت که وقایع حلب، بازگشت به مرحله توحش است.

این روزها بسیاری از متفکرین و سیاسیون قدیم و جدید، از احتمال رویارویی نظامی آمریکا و روسیه در سوریه و عواقب وخیم آن سخن می‌گویند.

حتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم امروز گفته بود «دنبال تقابل با آمریکا نیستیم اما تصمیم با آنهاست.»

وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری لحنی تهدیدآمیز در این خصوص داشت و گفت: «نبرد روسیه در سوریه برای حمایت از رژیم (بشار) اسد، ریسک رویارویی را بالا می‌برد.»

جان کری از احتمال سقوط حلب هم البته آگاهی داشت و گفت: «حتی اگر حلب هم سقوط کند، روس‌ها و (بشار) اسد باید بدانند که جنگ سوریه بدون راه حل سیاسی، خاتمه نمی‌یابد.»

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس هم در برابر خبرنگاران سخن گفت و با ادامه لحن تهدیدآمیز کری گفت: «روسیه و بشار اسد نمی‌توانند در نبرد حلب پیروز شوند. همه گزینه‌ها برای (حل بحران) سوریه بر روی میز است.»

جانسون علت و مکانیسم شکست روس‌ها و ارتش سوریه در حلب را توضیخ نداد.

وزیر خارجه انگلیس به یکی از نقاط اختلاف محور ترکی-عربی با محور مقاومت در سوریه یعنی سرنوشت تروریست‌های جبهه‌النصره هم پرداخت و گفت که این گروه باید از دیگر گروه‌های معارض «میانه‌رو» تفکیک شود.

«استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه طرحی ارائه کرده که بر مبنای آن، تروریست‌های النصره بتوانند بدون زمین گذشتن سلاح، حلب را ترک کنند و راهی ریف شمالی ادلب شوند.

جانسون به محور مذاکرات خود با همتای آمریکایی‌اش هم اشاره کرد و گفت که بر سر نحوه اعمال فشار به دولت سوریه برای باز شدن راه کاوران‌های حامل کمک‌های امدادی به سمت حلب، بحث شده است.

وزیر خارجه انگلیس از اعمال فشار بر روسیه هم سخن گفت و افزود: «مسکو فشار نهادهای بین‌المللی را احساس می‌کند چون بمباران حلب، وحشیانه است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج