adexo3
۴۰۶۷۷۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

ترکیه خواستار خروج امن نیروهایش از عراق شد

منابع عراقی گزارش دادند پس از محاصره نیروهای ارتش ترکیه در پادگان بعشیقه عراق توسط نیروهای حشد الشعبی، آنکارا از دولت عراق خواست گذرگاه امنی برای خروج نیروهای ترکیه به سوی مرزهای بین‌المللی مشخص کند.

خبرگزاری فارس: یک منبع مطلع عراقی فاش کرد که در دیدار روز گذشته هیات عراقی با حیدر العبادی به ریاست معاون وزیرخارجه ترکیه، هیات ترک وقتی با مخالفت حیدر العبادی برای مشارکت نیروهای ترکیه مستقر در بعشیقه در عملیات آزاد سازی موصل روبرو شد از نخست وزیر عراق خواست که دستور رفع محاصره پادگان بعشیقه توسط نیروهای مردمی عراق را صادر کند.

هیات اعزامی ترکیه به بغداد همچنین از العبادی خواسته بود گذرگاه امنی را به سوی مرزهای بین المللی مشخص کند تا نیروهای ارتش ترکیه از خاک عراق خارج شوند. هنوز معلوم نیست که دولت عراق ایا با این درخواست ها موافقت کرده است یا خیر؟

مذاکرات هیئت ترکیه که به درخواست دولت این کشور برای رایزنی و خروج ارتش ترکیه از اراضی عراقی دیشب در بغداد صورت گرفت بعلت مخالفت طرف عراقی نسبت به چگونگی عقب نشینی و خروج نیروهای ترکی از خاک عراق بدون نتیجه به پایان رسید.

به دنبال مخالفت آنکارا با خروج نیروهای ترکیه از پادگان بعشیقه در ۲۰ کیلومتری شهر موصل واقع در شمال عراق نیروهای حشدالشعبی و گردانهای حزب الله عراق بلافاصله این پادگان را به محاصره خود در آوردند. به دنبال این رویداد آنکارا هیاتی را به ریاست معاون وزیرخارجه خود به بغداد اعزام کرد تا عراقی ها را متقاعد نماید نیروهای ترکیه در شمال عراق باقی بمانند که با مخالفت حیدر العبادی روبرو شد.

ترکیه در نظر داشت تا در عملیات آزاد سازی موصل شرکت کند و به این ترتیب بتواند عناصر امنیتی خود و سایر کشورهای مرتجع عربی مستقر در صفوف داعش را بر اساس طرحی از این شهر خارج نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی

      هشدار داده بود نیروی هوایی ارتش عراق که ممکن است نیروهای ترکیه داعش پرور را در صورت لزوم بمباران کنه.

    • علی

      باید تا آخر جنگ آنها را بازداشت کند و از حیدر العبادی عذرخواهی کند تا دفعه دیگر از این غلتها نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط را غلط ننویس

    • محسن

      به نظر دولت عراق تا پایان عملیات پاکسازی و از بین بردن داعش میبایست نیروهای ترکیه را در پادگان بعشیقه در محاصره قرار بده و هرگونه اقدام در مرزهای خودش را که ترکیه تنش ایجاد میکنه را با این محاسره خنثی کنه تا اگر دست از پا خطا کرد اونجا را کاملا قبرستانشون کنه .کنترول بعشیقه تمام تاکتیکهای ترکیه را نقشه بر آب کرده .نباید دم موش را از تله آزاد کرد .

    • معین از خوزستان

      یه خاطره دارم گفتنش خالی از لطف نیست, سالها پیش با مرحوم پدرم رفته بودیم حرم یکی از امام زاده ها , پدر شروع به خواندن نماز کرد. از قضا یک سارق به آرامی نزدیک پدر شد که جیب او را بزند, اما دزد بخت برگشته احتمالا متوجه نبود که اول نماز برای سرقت اقدام کرده, مرحوم پدر هم که از اون لرهای فوق العاده تیز و قوی بود حین نماز مچ دست سارق را میگیرد و بدون آنکه نماز خود را قطع کند تا آخر نماز او را در رکوع و سجود با خود خم و راست میکرد. بیچاره قیافه سارق دیدنی بود. حالا به قول علی آقا باید این ترک ها (البته منظور سربازان ترکیه هست) رو تا آخر جنگ و پیروزی نهایی انشاالله همونجا به عنوان تنبیه در محاصره نگه دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج