adexo3
۴۰۷۱۲۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

رشوه ۶۰ میلیون دلاری توتال به یک مقام ایرانی

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: توتال به یک مقام ایرانی طی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ بالغ بر ۶۰ میلیون دلار رشوه داده است.

خبرگزاری تسنیم‌: احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به رشوه شرکت نفتی توتال فرانسه به این مقام سابق ایرانی در صنعت نفت گفت: توتال در دو مقطع طی سالهای ۱۹۹۵ تا ۹۷ مبلغ ۴۵ میلیون دلار و در سالهای ۹۷تا ۲۰۰۴ مبلغ ۱۵میلیون دلار به فرد مذکور پرداخت کرده است.

وی افزود، اطلاعات مربوط به این فساد در بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. البته در آن اسناد اشاره صریحی به نام مقام ایرانی رشوه گیرنده نشده است، هرچند در آن بیانیه مشخصات کلی وی مطرح شده است.

توکلی ادامه داد، نمی‌توانم نام این فرد را عنوان کنم، این وظیفه مسئولان قضایی است که اقدامات لازم را برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این فرد انجام دهند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این مقام ایرانی در طی سالهای دریافت رشوه، یعنی از ۱۳۷۴تا ۱۳۸۳ رئیس یک شرکت دولتی بود. در ادامه نیز ریاست شرکت دولتی دیگری از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران را بدست می‌آورد. این فرد مدتی نیز به‌عنوان مشاور دولت، به مقام بلندپایه‌ای مشاوره داده است.

به گزارش تسنیم، در گزارش سازمان دیدبان شفافیت و عدالت در این خصوص آمده است، توتال فرانسه برای ورود به صنعت نفت ایران طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ با اعمال نفوذ مقام نفتی ایران توانست مبلغ ۱۵۰ میلیون سود خالص اضافی به دست آورد. به‌عبارت دیگر، با احتساب ۶۰ میلیون رشوه پرداختی، حداقل ۲۱۰ میلیون دلار از منابع ملت مظلوم ایران به‌نفع یک مقام دولتی فاسد ایرانی و یک شرکت فاسد فرانسوی به یغما رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثلا اون موقع شما نماینده بودی چرا سکوت کردی

    • بدون نام

      کاش زودتر از اینا بیکار میشدی تا بیشتر افشاگری میکردی انگار تو این سمت کارایی بهتری داری تا نمایندگی مجلس!!!! همچنان منتظر افشاگری هایت هستیم ولی انصافا نام هم ببر کیفش بیشتره!!!

    • بدون نام

      خدالعنتش کنه

    • اسم نداردد

      این همه حقوق بست نیست خداشکم توراسیرنکند

    • بدون نام

      از خبرها زیاد میشنویم
      واقعا تا کی

    • بدون نام

      پس چرا عنوان میکنی

    • محمد حسین

      هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد چرا باید این قدر امورات ما بی در و پیکر باشد که هر که از راه میرسد بدزدد و بچاپد و ببرد و بخورد شهر هرتی شده که مگو و مپرس

    • بابک زارعی

      اقای توکلی با سلام و ارادت
      برادر عزیز و دلسوز . شما برای این مملکت و نظام چکار کردی که ففط به عنوان یک نظریه پرداز اعمال گفت وگو میکنی.
      با تشکر

    • بدون نام

      اگر می دانید و اثبات است، خبر ندهید بلکه اقدام کنید.

    • خودساخته

      سلام ؛نگی نگی نگی چون ما خوبیم آنها بد هستن ما حلال و زلالیم!! آنها حلال و زلال نیستن!! ما پول نمیخوایم!! اونا پول میخوان!! ما خوبیم ما خوبیم!!! نگی، نگی نگی!!! چون فردا میگن برا رییس‌جمهور سابق حرف درآورده، نگی!! نگی!! نگی!!!

    • بدون نام

      هر چه برماست، ازماست، هرچه بگندد نمکش می زنند،
      وای بروزی که بگنددنمک...

    • بدون نام

      مگه گرفتن رشوه در اسلام حرام نیست اگر این اقا ملمان بوده وای بر حال غیر مسلمان بخدا انسان شک میکنه نمیدوانیم به چه کسی باید اطمینان کرد خدایا اگر نداریم ولی وطن فروش نیستیم اگر برای لقمه نانی اگر گیر بیاید در این دوزد بازاری میدانیم حلال است بعد مگویند مملکت رو به تباهی رفته چیزی مانده که اقای توکلی رو نکنید باز احسنت به جسارت شما ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج