اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۷۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

با امضای رئیس جمهور

تشکیل سازمان سینمایی

در سومین جلسه شورای‌عالی سینما، تشکیل سازمان سینمایی کشور به تصویب رسید و مقرر شد مصوبه آن طی روزهای آینده با امضای رییس جمهور ابلاغ شود.

سومین جلسه شورای‌عالی سینما شامگاه سه‌شنبه به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر تشکیل سازمان نظام صنفی سینمایی به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده فعالیت‌های سینمایی و هنری طبق قوانین سازمان نظام مالیاتی کشور از سوی سینماگران و تهیه‌کنندگان پرداخت شود و در مقابل از محل یارانه‌های اختصاص یافته به حوزه سینما در بودجه سال ۹۰ از ساخت و نمایش آثار هنری حمایت شود.

تشکیل صندوق بیمه فرهنگ و هنر که سرمایه اولیه آن قرار است از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تامین شود، از دیگر مصوبات سومین جلسه شورایعالی سینما بود. همچنین اعضا تصویب کردند قوانین حوزه سینما و تئاتر بازنگری شده و با ساماندهی دوباره در قالب یک لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود.

در سومین جلسه شورایعالی سینما، ساخت پردیس سینمایی تهران با هدف احداث کاخ جشنواره‌های سینمایی به تصویب رسید و قرار شد بودجه آن در سال ۹۰ تامین شود.

همچنین شورایعالی سینما تصویب کرد کمیسیون تخصصی این شورا آیین‌نامه‌ای تدوین کند تا بر اساس آن ۱۵ درصد ظرفیت صندلی‌های سینماهای نمایش‌دهنده هر فیلم سینمایی با اختصاص یارانه به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گیرد.

در این جلسه بر اتخاذ تدابیری به منظور گسترده‌تر شدن دایره معافیت‌های گمرکی حوزه سینما تاکید شد.

تعدادی از اعضای شورایعالی سینما در این جلسه طی سخنانی برخورد احمدی‌نژاد با سینما را برخوردی شریف و ارزشمند توصیف کرده و اظهار داشتند: سعه صدر و دید جامع و جهانی رییس جمهور در مواجهه با حوزه سینما را باید غنیمت شمرد و این زاویه نگاه را به الگویی در برخورد با سینمای کشور تبدیل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تشکیل سازمان سینمایی



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج