adexo3
۴۰۷۶۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تلاش ترکیه برای حضور در جنگ موصل

المانیتور در گزارشی درباره نقش ترکیه در عملیات آزادسازی موصل می نویسد: لحن سنگینی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با توجه به تحولات خاورمیانه در پیش گرفته است، موجب شد که ترکیه وارد پشت صحنه تحولات سیاسی و نظامی در عراق و سوریه شود.

نامه نیوز: المانیتور در گزارشی درباره نقش ترکیه در عملیات آزادسازی موصل می نویسد: لحن سنگینی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با توجه به تحولات خاورمیانه در پیش گرفته است، موجب شد که ترکیه وارد پشت صحنه تحولات سیاسی و نظامی در عراق و سوریه شود.

حضور ترکیه در حاشیه تحولات منطقه را ما بار دیگر شاهد هستیم، اکنون ترکیه بار دیگر وارد حاشیه عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش شده است. اکنون روشن است که ترکیه بخشی از عملیات آزاد سازی موصل نیست این با وجود این موضوع است که بر تمایل خود برای پیوستن به این عملیات تاکید کرده بود.

اردوغان در سخنرانی اخیر خود در کنگره قانون در استانبول با عصبانیت گفت: آنها می گویند که ما نباید وارد موصل شویم. چگونه ما نمی توانیم؟ ما ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم. کسانی که هیچ کاری در منطقه ندارند در این عملیات حضور دارند چرا که ظاهرا بغداد از آنها دعوت کرده است. آیا صدام ۱۴ سال پیش از آنها دعوت کرده بود؟ اما آنها همچنان حضور دارند.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، تنها چندساعت مانده به آغاز عملیات نظامی در موصل تکرار کرد که نیروهای ترکیه اجازه ندارند که در آزادی موصل تحت هیچ شرایطی شرکت کنند. واشنگتن نیز با حمایت از عبادی عنوان کرد که هرگونه نیروی خارجی در عراق باید با اجازه بغداد در این عملیات شرکت کند.

اردوغان همچنین افزود: ما مسئولیت عواقب ناشی از عملیات نظامی که در آن ترکیه حضور ندارد را نخواهیم پذیرفت. ترکیه هم در عملیات نظامی شرکت خواهد کرد و هم در مذاکرات. برای ما این امکان وجود ندارد که ازاین موضوع دور بمانیم.

وی همچنین تاکید کرد که آنکارا اردوگاه باشیکا در نزدیکی موصل را تخلیه نخواهد کرد. نیروهای نظامی ترکیه که در این کمپ حضور دارند به نیروهای پیشمرگه کرد و دیگر نیروهای ضدآمریکایی آموزش می دهند . عراق نیز با شکایت به سازمان ملل، حضور ترکیه در این اردوگاه را اشغال خوانده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج