۴۰۷۹۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نشریات محافظه‌ کار و ترامپ

روزنامه شرق به نقل از روزنامه فیگارو نوشت: نشریاتی که تا امروز از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کردند، یکی بعد از دیگری سرمقاله‌هایی را برای دعوت به رأی‌دادن به هیلاری کلینتون دموکرات یا‌ گری جانسون لیبرتارین چاپ می‌کنند.

روزنامه شرق به نقل از روزنامه فیگارو نوشت: نشریاتی که تا امروز از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کردند، یکی بعد از دیگری سرمقاله‌هایی را برای دعوت به رأی‌دادن به هیلاری کلینتون دموکرات یا‌ گری جانسون لیبرتارین چاپ می‌کنند.
دالاس مورنینگ نیوز، آریزونا ریپابلیک، هوستون کرونیکل، نیویورک دیلی‌نیوز، شیکاگو تریبون، سان‌دیگو یونیون-تریبون، ریچموند تایمز دیسپچ و سینسیناتی انکوایرر فهرستی مختصر از نشریات آمریکایی محافظه‌کاری است که نشان داده‌اند این روزهای آخر مخالفتشان با دونالد ترامپ تمام‌شدنی نیست؛ تا آنجا که هیچ نشریه‌ای از نشریات معتبر در‌حال‌حاضر از کاندیدای جمهوری‌خواه برای ورود به کاخ سفید حمایت نمی‌کند.
در پنج هفته باقی‌مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هیأت‌های تحریریه روزنامه‌ها و مجلات به شکل علنی با ترامپ مخالفت کرده و مواضعی بی‌سابقه‌ گرفته‌اند: سان‌دیگو یونیون-تریبون در عمر ١٤٨ساله‌اش، آریزونا ریپابلیک در ١٢٦ سال فعالیتش و سینسیناتی انکوایرر در عمر تقریبا صدساله‌اش، نشریاتی بوده‌اند که تقریبا هیچ‌وقت علیه نامزد معرفی‌شده از سوی حزب جمهوری‌خواه موضع نگرفته بودند.
اما آریزونا ریپابلیک می‌گوید: «امسال، سال متفاوتی است»؛ به قول سینسیناتی انکوایرر، «این یک انتخابات معمولی نیست». آریزونا ریپابلیک و شیکاگو تریبون هم نوشته‌اند: «دونالد ترامپ شایسته ریاست‌جمهوری نیست»؛ به همین سادگی. به نظر سان‌دیگو یونیون-تریبون، ترامپ فردی «انتقام‌جو، متقلب و بی‌فکر» است. از نظر دالاس مورنینگ‌نیوز، او «با ترس‌های ما بازی می‌کند».
تنها دو نشریه یعنی ریچموند تایمز دیسپچ و شیکاگو تریبون به حمایت از کلینتون تن ندادند؛ نامزدی که نظراتش خیلی دور از مواضع این نشریات است. این دو نشریه،‌گری جانسون نامزد لیبرتارین را با هشت درصد رأی بر کلینتون ترجیح می‌دهند. عکس‌العمل خوانندگان این نشریات سریع بود. آریزونا ریپابلیک حتی تهدیداتی تلفنی شامل تهدید به مرگ نیز دریافت کرده است. خوانندگان زیادی روی سایت و صفحه فیس‌بوک این نشریه، ناامیدی و عصبانیت خود را نشان دادند. اما هیأت تحریریه به هیچ عنوان پشیمان نبود و اعلام کرد «این یک انتخاب و تصمیمی عاقلانه است».اما آیا ریسک‌های متحمل‌شده از سوی نشریات محلی آمریکایی با نظر به شرایط مالی پیشینی‌شان، به زحمتش می‌ارزد؟
این سؤالی است که همکارانشان از خود می‌پرسند. به گزارش واشنگتن‌پست و بنا بر نتایج چندین بررسی، در واقع حمایت نشریات از نامزدها تأثیری واقعی ندارند؛ مگر اینکه این حمایت‌ها قابل‌انتظار نباشند. یک اقتصاددان از دانشگاه نورث‌وسترن می‌گوید تنها جبهه‌گیری‌های غافلگیرکننده از سوی این دست نشریات است که می‌تواند از لحاظ تاریخی «تأثیری تعیین‌کننده بر انتخاباتی تنگاتنگ داشته باشد».
آن چیزی که به نظر می‌رسد وضعیت حال‌حاضر این نشریات محافظه‌کار است؛ چنان‌که روزنامه یواس‌ای‌تودی، پرخواننده‌ترین روزنامه آمریکا که تا همین چند روز پیش هرگز در انتخاباتی جبهه‌گیری نکرده بود، بدون نام‌بردن از هیلاری کلینتون از جهت‌گیری انتخاباتی خود پرده برداشت؛ جهت‌گیری‌ای که نشان از اتفاق نظر پیرامون ناتوانی ترامپ در اداره‌کردن ایالات متحده دارد.
در این میان، یک ناشناخته هنوز باقی است: موضع وال‌استریت ژورنال، اولین نشریه از نشریات محافظه‌کار آمریکا که خودش را رویاروی یک دوراهی بسیار ناراحت‌کننده می‌بیند. این نشریه اگرچه نسبت به دونالد ترامپ بسیار منتقد است، اما با سیاست اقتصادی موردنظر هیلاری کلینتون دموکرات نیز مخالف است. از میان ١٢ عضو هیأت تحریریه این نشریه، دو نفر از قبل علیه ترامپ موضع گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج