۴۰۹۲۸۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن پایان یافت

رییس مرکز آمار ایران با اعلام پایان زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کشور در ساعت ۲۴ روز سی ام مهرماه، از مشارکت ۴۶.۴ درصدی مردم در این امر و حضور ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۷ خانوار با جمعیت ۳۷ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۰۷ نفر خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز آمار ایران با اعلام پایان زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کشور در ساعت ۲۴ روز سی ام مهرماه، از مشارکت ۴۶.۴ درصدی مردم در این امر و حضور ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۷ خانوار با جمعیت ۳۷ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۰۷ نفر خبر داد.

امیدعلی پارسا افزود: سهم سرشماری اینترنتی در کشور توسعه یافته ژاپن در سال ۲۰۱۵ برابر با ۳۷ درصد بود که ایران از این رقم عبور کرد.

مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و ۸۸۱ هزار خانوار را هدف گذاری کرده بود که با استقبال گسترده مردم از این روش آمارگیری مشارکت ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۷ خانوار به ثبت رسید.

پارسا در ادامه تاکید کرد، خانوارهایی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کرده اند کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به منزل، آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کرده اند ، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

همچنین هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه ۱۰ میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون ۶ دوره آن انجام شده است.

۵۰۰ جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که توانسته اند خانواده های دانش آموزان را به مشارکت اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

هشتمین دوره سرشماری حضوری نفوس و مسکن نیز از صبح روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه در سراسر کشور آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

در سرشماری حضوری ۲۵ هزار پرسشگر حضور دارند که از طریق تبلت اطلاعات خانوار و مسکن را جمع آوری می کنند.

نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران در سال ۱۳۳۵ انجام شد. از سال ۱۳۳۵تا ۱۳۸۵ خورشیدی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر ۱۰ سال یک بار اجرا می شد.

در سال ۱۳۸۶براساس مصوبه هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از ۱۰ سال به پنج سال کاهش یافت.

هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه ۱۳۹۰ با بسیج حدود ۱۱۴ هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در ۳۱ استان، یک هزار و ۱۳۹ شهر و ۹۶ هزار و ۵۴۹ آبادی انجام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عجب تموم شد. قرار بود تا بیستو چهارم باشه و اصلا تمدید نشه ولی ..،.

    • بدون نام

      چه عجییب ما که نمیدونیم راسته یا دروغ خلاصه فقط با همین درصد قلابی که اعلام سد ما جز کسورهای پیشزفته شدیم ....

    • رها

      نتیجه سرشماری را از من بپرسید کشاورزی صفر روستاها خالی کارخانه نداریم اشتغال صفر مهاجرت به تهران صد درصد مسافرکشی غیر تهرانی در خیابانها مثل شریعتی ونیاوران ودر تهران گواه این موضوع است طرف از شهرستان میاد تهران تو یه پراید میخابه که مسافرکشی کنه بابا سرشماری نمیخواد چشم بصیرت میخواد

    • حسین

      2گیگ اینترنت رایگان چی شد خالی بندی بود!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج