اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۳ عامل مرگ زودرس در دنيا

رئيس بخش قلب و عروق بيمارستان مسيح دانشوري اظهار داشت: نارسايي قلبي مي‌تواند به صورت حاد باشد اما اكثر مواقع به صورت مزمن است و اگر درصدد كنترل ريسك فاكتورها نباشيم، بيماري پيشرفت كرده و بيمار را زمينگير خواهد كرد.

رئيس بخش قلب و عروق بيمارستان مسيح دانشوري گفت: فرد سيگاري با استعمال سيگار سلامت خود را با اراده خود از بين مي‌برد؛ طبق آمارهاي جهاني شايع‌ترين علل مرگ و مير زودرس و قابل پيشگيري به ترتيب استعمال سيگار، تصادفات و زندگي كردن در كنار يك فرد سيگاري است.


بابك شريف كاشاني نارسايي قلب را به تنهايي يك بيماري ندانست و افزود: مردم بر اساس يك باور اشتباه معتقدند كه اگر فشار خون بالا برود، حتماً‌ علائمي در بدن ظهور مي‌كند اما اين‌چنين نيست و فشار خون را قاتل بي‌صدا مي‌دانيم.

وي گفت:نارسايي قلب حاصل انواع بيماري‌هايي است كه مي‌تواند قلب را درگير كنند اما وقتي كه به‌وجود مي‌آيد، درمان خاص خود را مي‌خواهد و هزينه‌هاي درمان هنگفتي را به بيماران يا سيستم درماني تحميل مي‌كند.

وي تأكيد كرد: مردم بايد آگاهي داشته باشند و بدانند چطور از اين وضعيت خطير پيشگيري بكنند، براي پيشگيري از نارسايي قلب بايد ريسك فاكتورها يا عوامل خطرساز قلبي را بشناسيم و با آنها برخورد كنيم.

رئيس بخش قلب و عروق بيمارستان مسيح دانشوري اظهار داشت: نارسايي قلبي مي‌تواند به صورت حاد باشد اما اكثر مواقع به صورت مزمن است و اگر درصدد كنترل ريسك فاكتورها نباشيم، بيماري پيشرفت كرده و بيمار را زمينگير خواهد كرد.

شريف كاشاني گفت: فشارخون و سيگار دو عامل بسيار مهم و تأثيرگزار براي ايجاد تنگي عروق كرونر است و بيماري‌هاي عروق كرونر به نارسايي قلبي منجر مي‌شوند و در بعضي از موارد بدون اينكه عروق كرونر را درگير كند، مستقيماً باعث يا عامل نارسايي قلبي شود.

وي با اشاره به يكي از باورهاي غلط مردم در خصوص فشارخون افزود: مردم بر اساس يك باور اشتباه معتقدند كه اگر فشار خون بالا برود، حتماً‌ علائمي در بدن ظهور مي‌كند اما اينچنين نيست و ما فشار خون را قاتل بي‌صدا مي‌دانيم و دليل اين نامگذاري اين است كه معمولاً فشار خون بالا وقتي علامت مي‌دهد كه كار از كار گذشته است بنابراين افراد بايد فشار خون خود را به صورت مداوم كنترل كنند، اين كار بي‌هزينه، بدون خطر و ساده‌ است كه مي‌تواند از يك بيماري بسيار جدي پيشگيري كند.

رئيس بخش قلب و عروق بيمارستان مسيح دانشوري، سيگار را به‌عنوان سردسته مواد دخاني و در دسترس‌ترين اين مواد معرفي كرد و گفت: فرد سيگاري با استعمال سيگار سلامت خود را با اراده خود از بين مي‌برد؛ طبق آمارهاي جهاني شايع‌ترين علل مرگ و مير زودرس و قابل پيشگيري به ترتيب استعمال سيگار، تصادفات و زندگي كردن در كنار يك فرد سيگاري است.

وي تصريح كرد: در واقع در كشنده‌هاي زودرس قابل پيشگيري، سيگار رتبه‌ اول و سوم را به خود اختصاص مي‌دهد، فرد سيگاري هم براي خودش و هم براي ديگران خطر ايجاد مي‌كند، او مي‌تواند با ترك سيگار باعث كم شدن اين خطر شود و اگر قدرت ترك سيگار را ندارد، مي‌تواند از مراكز تخصصي ترك سيگار كمك بگيرد.

منبع: عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

3 عامل مرگ زودرس در دنيا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج