adexo3
۴۱۰۷۷۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

رایزنی برای گسترش روابط تهران - ترکیه

سفیر ترکیه در تهران در رابطه با حضورش در پارلمان ایران گفت: به منظور رایزنی جهت گسترش تعاملات بین المجالس میان تهران و آنکارا در مجلس ایران حضور یافتم.

خبرگزاریی ایسنا: رضا هاکان تکین عصر روز دوشنبه با حضور در ایسنا در رابطه با حضورش در مجلس ایران گفت: من دیدارهای جداگانه‌ای با آقای علی مطهری و مسعود پزشکیان داشتم و بطور کلی حضور امروز من در مجلس شورای اسلامی بیشتر به منظور تبریک برای انتخاب آن‌ها به عنوان نائب رئیس مجلس بود. امروز صبح به مجلس شورای اسلامی رفتم تا با آقایان مطهری و پزشکیان از نزدیک آشنا شده و انتخاب آن‌ها را تبریک بگویم.

وی درباره علی مطهری گفت: آقای مطهری از شخصیت‌های مهم در عالم سیاست ایران هستند و خانواده او هم به ویژه پدرش شهید مرتضی مطهری رد پای محکمی در تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب ایران از خود به جای گذاشته است. گذشته از این شخص آقای علی مطهری از شجاع‌ترین سیاستمداران ایران هستند و من از این‌که با او آشنا شدم بسیار خرسند هستم.

وی هم‌چنین درباره دیدار با پزشکیان هم گفت: آقای پزشکیان بعد از آقای لاریجانی عالی‌ترین مقام مجلس را دارند و از سیاستمداران برجسته ایران هستند.

سفیر ترکیه در تهران با تاکید بر این‌که «آنکارا خواستار گسترش روابط پارلمانی خود با ایران است» افزود: مجلس در هر کشور دموکراتیکی عالی‌ترین نهادی است که اراده ملی را نمایان می‌کند. معمولا دولت‌ها نماینده اکثریت جامعه هستند ولی مجلس نماینده تمام کشور را در خود دارد. در این چارچوب اگر دو کشور روابط بین مجالس خود را هم افزایش دهند پیوند محکم‌تری را در روابط دو کشور برقرار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در هر دو دیداری که امروز در مجلس داشتم خواست آنکارا را برای گسترش روابط پارلمانی با ایران مطرح کردم از اراده جدی‌ای که آن‌ها هم در این زمینه داشتند خرسند شدم. ان‌شالله تلاش خواهیم کرد روابط بین مجالس ایران و ترکیه را گسترش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبیش به اینه همه بزرگان شرکت دارن یا شریک دار هستن...جا شکرش باقیه از مردم دست کشیدن به جاش با شرکتهای خارجی دادوستد کنن وسود کنن..ولی مزه سود از مردم لای دنداناشون گیره..طول میکشه تا منابع درامد جدیدی پیدا کنن

    • بدون نام

      اون که رابطه با شما را نمیخاد تروریستا را. بر علیه شما تجهیز میکنه بس چرا مثل کنه چسبیدین بهش!
      این بیچارها کلیدساز دارند ملت ایران را کوچک میکنند
      اینها یک کاری میکنند که اردغان فکر میکنه واقعا” خیلی مهمه

    • GLX

      مرگ بر ترکیه داعش پرور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج