adexo3
۴۱۰۸۹۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا دولت در سال انتخابات به سیب زمینی متوسل شد؟

اما اکنون دولت یک سال آخر منتهی به انتخابات ۹۶ ناگهان تغییر سیاست داده و توزیع سیب زمینی را آزاد گذاشته است. در این شرایط بد نیست به مواضع حسن روحانی در سال ۸۸ در خصوص توزیع رایگان سیب زمینی در دولت احمدی نژاد نگاهی بیندازیم تا معلوم شود آیا سیاست امروز دولت او منطبق بر همان مواضع نیست؟!

صراط نیوز نوشت: چند روز پیش رئيس سازمان مركزي تعاون روستايي، از دريافت مجوز هيئت وزيران براي توزيع سيب‌زميني و پياز در صورت لزوم به محرومان خبر داد.

اهمیت این خبر در آن است که دولت روحانی آبان ماه سال گذشته هزار و ۷۰۰ تن سيب‌زميني كشاورزان در استان فارس را دفن کرد؛ اتفاقي كه علاوه بر حاشيه‌ های سیاسی، ۶۲۰ ميليون تومان از پول بيت‌المال را به زير خاك برد.

با این وجود، دولت به نظر، از این اقدام خود راضی بود؛ چراکه آن را در مقابل سیاستی می دانست که به زعم آنها عوام فریبی بود و در دوره احمدی نژاد در زمان انتخابات ۸۸ انجام شد.

اما اکنون دولت یک سال آخر منتهی به انتخابات ۹۶ ناگهان تغییر سیاست داده و توزیع سیب زمینی را آزاد گذاشته است. در این شرایط بد نیست به مواضع حسن روحانی در سال ۸۸ در خصوص توزیع رایگان سیب زمینی در دولت احمدی نژاد نگاهی بیندازیم تا معلوم شود آیا سیاست امروز دولت او منطبق بر همان مواضع نیست؟!

روحانی ۱۵ خرداد ۸۸ در زمانی که رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بود در این باره گفت: «شاید برخی‌ها تصور کنند که مردم ایران به سادگی فریب می‌خوردند و با هوچی‌بازی، نمایش‌های ساختگی و دروغ‌گویی می‌توان نظر افکار عمومی را به خود جلب کرد. اما من معتقدم که مردم ما ساده نیستند و هر چند که ممکن است در ظاهر ساکت باشند، اما با هوچی‌گری، جنگ روانی و وارد کردن اتهامات سنگین به شخصیت‌های نظام نمی‌توان آرای مردم را خرید. همانطور که مطمئنم با سیب‌زمینی و تراول چک هم نمی‌توان کشور را تحت کنترل خود درآورد».

او ۲۸ فروردین ۸۸ هم گفته بود : «مردم ایران آگاه‌تر و فهیم‌تر از آن هستند که سیاست‌هایی نظیر توزیع تراول چک یا سیب‌زمینی رایگان بتواند رفتارهای انتخاباتی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و کسانی که تصور می‌کنند با چنین اقداماتی می‌توانند جامعه را به سمت دیگری ببرند، آب در هاون می‌کوبند... امیدوارم اخباری که در این زمینه در رسانه‌ها منتشر شده نادرست و ناشی از اشتباه برداشت خبرنگاران باشد. هر چند که عدم تکذیب این اخبار این نگرانی را ایجاد می‌کند که نکند واقعاً برخی‌ها فکر می‌کنند با سیب‌زمینی می‌توان ملتی چون مردم ایران را تحت تاثیر قرار داد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت بکشید

    • بدون نام

      کسی ک دیگری را بخاطر عملی استهزا نماید ،نمیرد تا خود نیز آنرا انجام دهد

    • بدون نام

      ازالان اینقد بگین گند کار دربیاد،دوکیلو سیبزمینی هم دست ملت نرسه

    • بدون نام

      خخخخخخ
      همشون سروته یه کرباسن

    • بدون نام

      خخخخخ روحانی دقیقا داره کارای احمدی نژادو تکرار میکنه بعد میگه اون بد بود ما خوبیم

    • دیدم که میگم

      شما ساده ای..کار به این خبر ندارم...ولی رسانه ها خیلی در تغییر افکار مردم جامعه تاثیر دارن...ولی دروغ وسطح خبر رسانی ها رو ببینید...رسانه ها همیشه میخوان حرس مردم رو دربیارن..یا اعصبانی کنن

    • غلام

      کور شوم لال شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم
      اینم از روحانی با اون کلید معروفش!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج