۴۱۰۹۶۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مقصر اصلی حمله اینترنتی گسترده اخیر کیست؟

کارشناسان امنیتی بارها به رخنه‌ها و نقاط ضعف ایمنی اینترنت اشاره کرده‌اند، فی الواقع اگر این هشدارها را مرور کنیم همین پایداری نسبی و مختل نشدن پیوسته وضعیت شبکه هم می‌تواند در حکم معجزه باشد!

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: کارشناسان امنیتی بارها به رخنه‌ها و نقاط ضعف ایمنی اینترنت اشاره کرده‌اند، فی الواقع اگر این هشدارها را مرور کنیم همین پایداری نسبی و مختل نشدن پیوسته وضعیت شبکه هم می‌تواند در حکم معجزه باشد! این شانس می‌تواند به خاطر بی‌علاقگی هکرها به ترتیب دادن حملات بی‌هدف یا حتی حفظ ترفندهایشان برای مواقع ضروری و لو نرفتن آنها باشد.
مقصر اصلی حمله اینترنتی گسترده اخیر کیست؟

حتما می‌دانید یا شنیده‌اید که روز جمعه چه رخ داد. در این روز هکرها با استفاده از میلیون‌ها وسیله جانبی متصل به اینترنت مثل پرینترها و دوربین‌ها، یک حمله مؤثر علیه بخشی از شبکه اینترنت انجام دادند و ساعت‌ها دسترسی به برخی از سایت‌های معتبر مثل نت‌فلیکس و توییتر را در بخشی از دنیا، مختل کردند.

هکرها برای این کار از کدهای منبعی استفاده کردند که برای عموم در اینترنت،قابل دسترسی است، آنها از این کدها یک ارتش بات نت از وسایل متصل به اینترنت استفاده کدند و درخواست‌های انبوه کاذب این وسایل را به سمت یک ارائه‌کننده DNS هدایت کردند. این ارائه‌کننده معروف که مقر آن در نیو همپشایر است، Dyn نام دارد. به خاطر این حمله، این ارائه‌کننده، دیگر نتوانست نقش‌اش را به عنوان یک سوییچ انجام بدهد و به همین دلیل دسترسی کاربران به سایت‌ها قطع شد.

شوربختانه این ارتش بات نت هنوز هم حاضر است و می‌تواند برای ترتیب دادن حملات مشابه مورد استفاده قرار بگیرد.

گرچه نوک پیکان اعتراض کاربران می‌تواند به سمت هکرهایی باشد که شاید برای اغراض مالی این حمله را ترتیب داده‌اند، اما شاید بهتر باشد کسانی را ملامت کنیم که موارد ایمنی را در نظر نگرفته بودند.

شرکت‌هایی مثل پاناسونیک‌، سامسونگ و Xerox و دیگر سازندگان روترها و دوربین‌ها، از به‌روز کردن خط تولید خود و وادار کردن کاربران به تغییر پسوردهای پیش‌فرض شانه خالی کرده بودند و نتیجه استفاده انبوه از وسایلی با پسوردهای پیش‌فرض مشخص است.

در گام بعدی باید قانون‌گذاران و تشکیلات نظارتی را محکوم کنیم که در عصر اینترنت «چیزها»، موارد ایمنی را به درستی در نظر نگرفته بودند.

و سرانجام کاربرانی را باید مقصر بشماریم که آگاهی لازم برای ایمن کردن وسایل متصل به اینترنت خود نداشتند، چیزی که در مرحله اول خودشان را مستعد هک و نفوذ می‌کند و در مرحله بعدی، امنیت کل شبکه را به خطر می‌اندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج