اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۱۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دزدی در بوگوتا، فیلم می‌شود

پیتر وبر کارگردان سرشناس بریتانیایی که برای فیلم «دختری با گوشواره مروارید» برنده جایزه اسکار شد، خود را برای ساخت نخستین فیلم اسپانیایی زبانش آماده می‌کند.

روزنامه بانی فیلم: پیتر وبر کارگردان سرشناس بریتانیایی که برای فیلم «دختری با گوشواره مروارید» برنده جایزه اسکار شد، خود را برای ساخت نخستین فیلم اسپانیایی زبانش آماده می‌کند.
دزدی در بوگوتا، فیلم می‌شود

به نقل از ورایتی، پیتر وبر قصد دارد نخستین فیلم اسپانیایی زبان خود را در کلمبیا جلوی دوربین ببرد. این فیلم که با عنوان «جیب برها» ساخته می‌شود درامی است که در بوگوتا پایتخت کلمبیا می‌گذرد و داستان آن درباره یک ولگرد خیابانی ۱۶ ساله است که با دو دوستش جیب‌بری را از یک استاد تردستی یاد می‌گیرد. کارلوس باردم اسپانیایی در نقش این استاد بازی کرده و امیلیانو پرنیا یک بازیگر تازه‌کار نقش دزد ۱۶ ساله را بازی می‌کند. او پسر مارسلا مار بازیگر مشهور کلمبیایی است که در فیلم «عشق در سال‌های وبا» در نقش اصلی ظاهر شده بود. وی در این فیلم در نقش مادر این پسر نیز بازی کرده است. ناتالیا ریز و دوبان پرادو بازیگر تئاتر دیگر بازیگران این فیلم هستند.

کار عکاسی رسمی فیلم در ۲۳ اکتبر در بوگوتا شروع شده و دایانا ریکو و ریچارد دکالیت فیلمسازان کلمبیایی به عنوان دستیار وبر در این پروژه در کنار او خواهند بود. گفته شده آنها ارتباط این کارگردان انگلیسی با دیگر اعضای گروه را تسهیل می‌کنند.

تهیه کننده فیلم می‌گوید بوگوتا از چنان انرژی درونی برخودار است که خیلی‌ها آن را با بروکلین دهه ۱۹۸۰ مقایسه می‌کنند و به همین دلیل جا دارد تا قصه‌های بیشتری درباره این شهر تصویر شود. این تهیه کننده افزوده است: در عین حال ریچارد و دایانا به عنوان هنرمند ارتباط خاصی با شهر بوگوتا و خیابان‌های آن دارند و فرهنگ کلمبیا را به خوبی می‌شناسند. ضمن اینکه این سه تن چند سال پیش در یک پروژه مشترک چند ماهی را با هم صرف ساختن یک فیلم مستند در آمازون کرده بودند.

وبر نیز در این باره گفت: من یک دهه پیش مرتب به کلمبیا می‌رفتم و چند فیلم مستند در آنجا ساخته‌ام. شانس ساختن یک فیلم بلند در بوگوتا که یکی از شهرهای خیلی خاص جهان برای ساخت فیلم سینمایی است مرا خیلی هیجانزده کرده است. او که به اسپانیایی کاملا تسلط دارد پیشتر کارهایی به زبان ژاپنی و عربی هم انجام داده است.

تهیه کننده این فیلم کمپانی «فول هاوس» است که در پاریس مستقر است و پیشتر فیلم‌هایی از آمریکای لاتین چون «۷ روز در هاوانا» و «بازگشت به ایتاکا» را ساخته است.

پیتر وبر ۵۵ ساله کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر اهل بریتانیا است. وی از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت است و بیشتر برای کارگردانی اولین فیلم بلند خود «دختری با گوشواره مروارید» و «خیزش هانیبال» شناخته شده است. «دختری با گوشواره مروارید» محصول سال ۲۰۰۳ با حضور بازیگرانی همچون اسکارلت جوهانسون، کالین فرث، تام ویلکینسون، کیلین مورفی ، جودی پارفیت و با اقتباس از رمانی موفق به همین نام ساخته شد. این فیلم توانست نظر مثبت بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند و در گیشه نیز موفق عمل کند.

این رمان را تریسی شوالیه نوشته است و داستان آن روایت کشیده شدن یک نقاشی از دختری است که الگوی این اثر قرار گرفته است. این دختر به علت فقر زیادی که در قرن ۱۷ در هلند و به طور کلی در اروپا وجود داشت، ناچار می‌شود در منزل یکی از اشراف زاده های سابق به عنوان خدمتکار استخدام شود . خانه‌ای که نقاشی بزرگ، ارباب آن است و این دختر انگیزه ای برای خلق اثر ماندگاری می شود که سالها در تاریخ نقاشی جهان تاثیر گذار است.

در واقع تابلوی نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» که از آثار جاویدان نقاش هلندی یوهانس ورمر (۱۶۳۲ - ۱۶۷۵ میلادی) است الهام بخش نویسنده این کتاب شد.

شخصیت این دختر هرگز به روشنی تعیین نشد و شوالیه با انتخاب گزینه پیشخدمت، با استفاده از روایتی تکان دهنده و سرشار از تکینیک واقع گرایانه، این رمان را خلق کرد. این نویسنده فرانسوی - سوییسی این اثر پس از مهاجرت به ایالات متحده این رمان را به عنوان دومین اثرش منتشر کرد که با استقبال بی‌نظیری در سطح جهان رو به رو شد.

این فیلم اولین تجربه وبر در عرصه ساخت آثار بلند سینمایی به شمار می‌آید و او بعد از آن و در سال ۲۰۰۷ فیلم «هانیبال» را کارگردانی کرد. «دختری با گوشواره مروارید» نامزد سه جایزه اسکار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نخوندمش خخخخخ زیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج