۴۱۱۸۰۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چگونه دوربین های موبایل جهان را تسخیر کردند؟

در اوایل قرن ۲۱ام انقلابی در عکاسی دیجیتال، تنها با ساخت سخت افزار کوچک دوربین، بر روی تلفن های همراه ایجاد شد. این قطعه کوچک وزن قابل توجهی را به گوشی اضافه نمیکرد اما تغییرات بزرگی در دنیای عکاسی ایجاد کرد.

مجله سخت افزار: در اوایل قرن ۲۱ام انقلابی در عکاسی دیجیتال، تنها با ساخت سخت افزار کوچک دوربین، بر روی تلفن های همراه ایجاد شد. این قطعه کوچک وزن قابل توجهی را به گوشی اضافه نمیکرد اما تغییرات بزرگی در دنیای عکاسی ایجاد کرد.
چگونه دوربین های موبایل جهان را تسخیر کردند؟

در قرون گذشته (بین ۶ تا ۱۱) مخترعین از یک اتاقک روشن (دوربین اولیه) به عنوان چیزی شبیه دوربین استفاده میکردند. آنها برای اولین بار در این اتاقک مکعب مستطیلی کوچک، موفق به دیدن تصویر شدند. این جعبه دارای یک سوراخ ریز بود که نور را به داخل هدایت میکرد و زمانی که شعاع های نور روی دیواره انتهای جعبه که بر روی سوراخ قرار داشت می تابید، تصویر معکوسی تشکیل می شد.
با گذشت زمان اختراع اولیه دانشمندان که بسیاری معتقدند "نیوتن" اولین آنها بوده است، پیشرفت کرد و دوربین های دیجیتال اولین بار توسط استیون سسون کارمند شرکت کداک، اختراع شدند. در دوربین های دیجیتال دیگر خبری از فیلم های عکاسی و دردسرهای ظهور و چاپ عکس ها نبود. اما این باز هم پایان ماجرا نبود.

در سال های اول هزاره ی سوم، دوربین های موبایل وارد بازی شدند. پس از آنها نوبت آیفون بود که خود را داخل ماجرا کند. و به این صورت بود که جنگ گوشی های هوشمند آغاز شد و دوربین و کیفیت آن یک بخش مهمی از مشخصات آنها شد. در تمامی این سالها رقبا در تلاش بودند تا دوربین های آیفون را که کیفیت بسیار عالی (و نرم افزار) داشتند و استفاده از آنها بسیار آسان بود را شکست دهند. این نبرد تا امسال نیز ادامه داشت تا اینکه اتفاق بلاخره رخ داد.

در حال حاضر دو سوم از جمعیت بزرگسال آمریکا گوشی هوشمند دارند. هر کاربر به طور متوسط حداقل ۱۵۰ عکس با گوشی هوشمند خود میگیرد. اینستاگرام بیش نیم میلیارد کاربر ماهانه دارد. حتی اگر عکس های آنها سلفی و یا فقط تصویری از غذایی که خوردند، باشد، باز هم نشان دهنده ی آن است که هیچ چیز برای مردم مانند دوربین های گوشی های هوشمند، برای عکاسی آشناتر نیست. باید قبول کرد که خوب یا بد، دوربین های موبایل ما، در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره ما شده اند و ما به استفاده از آنها بیش از هر ابزار دیگری برای عکاسی عادت کرده ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج