۴۱۲۰۷۷
۲ نظر
۵۰۳۹
۲ نظر
۵۰۳۹
پ

مزاحمت‌ شهوانی، اشاعه فحشا، و آبروی افراد

حسام‌الدین آشنا در خبرآنلاین نشوت: از جمله آسیب‌های رایج در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی جامعه، در هنگام بروز رخدادهای تلخ و منزجرکننده و مورد توجه عموم، غفلت از اصل و ریشه حوادث، ابعاد واقعی و چاره‌جویی برای درمان مؤثر آن است.

حسام‌الدین آشنا در خبرآنلاین نشوت: از جمله آسیب‌های رایج در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی جامعه، در هنگام بروز رخدادهای تلخ و منزجرکننده و مورد توجه عموم، غفلت از اصل و ریشه حوادث، ابعاد واقعی و چاره‌جویی برای درمان مؤثر آن است.
در مقابل آن‌چه در کانون توجهات قرار می‌گیرد، موضوعات فرعی و گمراه کننده‌ای است که نه تنها راهگشا نیستند بلکه خود زمینه‌ساز مشکلات جدید دیگری هستند و برای جامعه جز وزر و وبال وغصه و نگرانی ثمر دیگری ندارند.

"مزاحمت‌های شهوانی" مشکل امروز و دیروز جامعه ما و یا دیگر جوامع نیست بلکه این یک مشکل بشری است و همواره اجتماع انسانی با آن دست به گریبان بوده و در جوامع مختلف حسب نوع فرهنگ و عمق اعتقادات دینی و اخلاقی شدت و ضعف داشته است.

شناخت مزاحمت‌های شهوانی و راه های جلوگیری و برخورد با آن فرع بر آشنایی با چنین موضوعاتی است. در جامعه ما متأسفانه در مورد این مسائل آگاهی‌های لازم وجود ندارد و چه بسا بسیاری پیر شوند و یک عمر زندگی زناشویی داشته باشند ولی هنوز در مورد این موضوع اطلاعاتشان سطحی و محدود باشد، چه رسد به نوجوانان وجوانانی که هنوز ازدواج نکرده اند اما احساس و رفتار شهوانی دارند و ممکن است در معرض احساسات ورفتارهای شهوانی دیگران نیز قرار گیرند.

مزاحمت‌های شهوانی موضوعی دامنه‌دار است که ممکن است برای مردان یا زنان در سنین مختلف؛ از سوی جنس موافق یا مخالف و در محیط های گوناگون؛ از منزل تا خیابان، از فضاهای تحصیلی تا مذهبی و از پادگان تا اداره و کارخانه و از مزاحمت چشمی گرفته تا مزاحمت‌های کلامی و بدنی و . . . اتفاق بیافتد.

وظیفه ما در قبال این واقعیت مهم چند چیز است:

- از کودکانمان و کلیه کسانی که به علت کمی سن و سال، عدم آشنایی با موضوع یا هرگونه ضعف و ناتوانی دیگر قدرت دفاع از خود ندارند، مراقبت کنیم و آن‌ها را در محیط‌های ناامن و خطرآلود قرار ندهیم. البته در این مسأله نه باید دچار وسواس شد و به همه کس و همه جا شک کرد و نه این که بی‌مبالات بود و با خوش‌خیالی از کنار قرائن هشداردهنده گذشت.

- آموزش مراقبت از خود و حقوق جنسی را از همان زمان که فرد به بلوغ و فهم جنسی رسید به‌تدریج متناسب با تغییرات طبیعی و واقعیت‌های مسلّم و شایع اجتماعی به او آموزش داد و ضمن شناساندن انواع مزاحمت‌ها و تعرّضات شهوانی، راه‌های مراقبت از خویش را به او یاد داد؛ مدارس و دانشگاه‌ها محل اصلی چنین آموزشی هستند.

- در نظام حقوقی و انتظامی مجاری امنی ایجاد نمود تا به مزاحمت‌های ادعایی رسیدگی شود و ضمن رعایت عِرض و حرمت افراد و پرهیز از اشاعه فحشا شرایطی ایجاد شود که هیچ فرد مزاحمی احساس امنیت نکند.

این‌ها مسائلی است که باید در رسانه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی در مورد آن بسیار بیشتر از آن چه تا کنون بوده صحبت کرد.

در کنار این مسأله باید به دو نکته فرهنگی نیز توجه داشت:

اول این که صحبت در مورد مصادیق این امور که فلان آقا یا خانم چنین و چنان کردند، اشاعه فحشاست و باعث ریختن قبح گناه و جرم در جامعه می‌شود در حالی که آموزش و بالا بردن سطح اطلاعات و فرهنگ جامعه به نحوی که عرض شد درست عکس این است و مانع از افزایش تخلف می‌شود.

دوم این که اگر به هر دلیلی اخبار مربوط به این وقایع به سطح اجتماع کشید باید از دامن زدن به آن پرهیز کرد، قبل از آن که نظر قطعی و نهایی مراجع رسیدگی کننده اعلام گردد، به جهت ضرورت حفظ عِرض و آبروی افراد به خصوص افراد مورد تعرض از پرداختن به آن خودداری کرد. طبیعی است در این موارد اگر جرمی مسجل و قطعی شد مراجع مربوطه افکار عمومی را از مجازات خاطی مطلع خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      آفرین! موافقم.....عنوانش اشاعه فحشاست و حواسها رو از مسائل مهم تر پرت میکنه!

    • moahmmad

      سلام این صفحه فیلتر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج