adexo3
۴۱۳۰۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بی توجهی دولت به لكنت تيم رسانه‌ای

سید فاضل موسوي؛ در روزنامه آرمان نوشت: خانه تكاني در كابينه دور از انتظار نبود؛ چراكه از مدت‌ها پيش جريان اصلاحات نسبت به عملكرد برخي از وزرا در دولت احساس خطر مي‌كرد تا آنجا اين ملزومات ادامه داشت كه حتي آقاي روحاني نيز خود به زبان آورد كه «مايلم تغييراتي در كابينه صورت بپذيرد».

سید فاضل موسوي؛ در روزنامه آرمان نوشت: خانه تكاني در كابينه دور از انتظار نبود؛ چراكه از مدت‌ها پيش جريان اصلاحات نسبت به عملكرد برخي از وزرا در دولت احساس خطر مي‌كرد تا آنجا اين ملزومات ادامه داشت كه حتي آقاي روحاني نيز خود به زبان آورد كه «مايلم تغييراتي در كابينه صورت بپذيرد».
انتقاد اصلاح‌طلبان و حتي ساير جريان‌هاي دلسوز كشور بر اين بود که ضعف زيادي در برخي از حوزه‌هاي اجرايي مشاهده مي‌شود.
اين حوزه‌ها بسيار حساس و كليدي هستند و البته با مردم و بدنه اصلي كشور ارتباط دارند. اما برخي از تغييرات مانند تغيير ۱۰۰ تن از فرمانداران در سراسر كشور كه به تازگي وزير كشور به آن اشاره کرد و اين تعداد از فرمانداران مربوط به دولت قبل هستند امري ضروري است، زيراحضور اين افراد در بدنه دولت براي دولت روحاني يك نمره منفي است. سه سال و ۶ ماه از عمردولت يازدهم مي‌گذرد اما هنوز نيروهاي همسو با دولت احمدي‌نژاد بر سركارند. بازهم مقصود اين نيست كه چون آنها جريان‌هاي وابسته به احمدي‌نژاد هستند نبايد در صحنه قدرت بمانند، بلكه سياست‌هاي آنها با رويكرد دولت روحاني همسو وهماهنگ نيست.
از سويي عدم هماهنگي با دولت منجر به بروز ضعف و مشكل شده و در نهايت خسارت آن متوجه مردم خواهد بود، در حالي كه آقای روحاني در شعارهاي خود به مردم ايران وعده‌هايي داده است. بنابراين رویکرد اعضاي دولت بايد با وعده‌ها و برنامه‌هاي روحاني منطبق باشد. امروز تصميم روحاني را براي ترميم كابينه بايد به فال نيك گرفت زيرا تنها عده‌اي نبايد بر روي كار باشند و روحاني بايد از حضور نخبگان مختلف در كشور بهره ببرد. اما آقاي روحاني نبايد وزراي موفق خود را بركنار كند و وزراي ناموفق از وزارتخانه‌هاي ديگر را به جاي آنها قرار دهد و در بخش‌هايي كه به راستي تغيير در آن ضروري است تحولي صورت نگيرد.
در مجموع مي‌توان اين تغييرات را مثبت ارزيابي كرد، هرچند اندكي ناقص است، زيرا همواره نسبت به تيم اطلاع‌رساني دولت انتقاد وجود داشت و هشدارهاي جدي‌اي نسبت به تاثير اين ضعف در انتخابات و آينده دولت روحاني داده شده است اما متاسفانه رئيس‌جمهور تغييري در وضعيت و بهبود تيم رسانه‌اي خود نداد. واقعيت آن است كه لكنت‌هاي بسيار جدي‌اي از سوي تيم اطلاع‌رساني دولت شنيده مي‌شود و دولت نسبت به بهبود آن همچنان منفعلانه رفتار مي‌كند. درحالي ‌كه ادامه اين وضعيت و بي‌توجهي دولت نسبت به تيم اطلاع‌رساني خود سبب مي‌شود عده‌اي به دلايل مختلف و منفعت‌طلبانه نسبت به دولت همچنان هجمه وارد كنند؛ هجمه‌هايي كه نه تنها دلسوزانه نبوده، بلكه غيرمنصفانه و از روي بي‌مهري است.
كسي در نظر نمي‌گيرد كه ميلياردها دلار در دولت قبل حيف و ميل شد اما صدايي از هيچ اصولگرايي بلند نشد. امروز حقوق‌هاي غيرمتعارف را در بوق و كرنا مي‌كنند. اين مساله نشانگر آن است كه تيم اطلاع رساني دولت در دنياي ديگري سير كرده و نسبت به دولت روحاني احساس تعهد لازم و به‌موقع ندارد. برخورد رسانه‌های دولت اين تصور را در اذهان عمومي متبادر مي‌سازد كه دولت در مقابل مخالفان ضعيف است.
برخی نگرانند مبادا بيان حقايق و دفاع ازعملكرد دولت به ضررشان باشد و منافع خود را از دست بدهند. آقاي روحاني يك تيم رسانه‌ای به روز، قدرتمند و توانا را از همان ابتدا تشكيل نداده و اين براي آينده سياسي دولت مطلوب نخواهد بود؛ چراكه رئيس‌جمهور اقدامات بسيار مفيدي انجام داده است كه در مقابل اين اقدامات تيم رسانه‌ای او يا سكوت پيشه مي‌كنند يا عملكردي منفعلانه دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج