اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۳۷۹۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بهايي صهيونيست، مأمور جديد حقوق بشر در ايران

قرار است با بركناري پيش از موعد «احمد شهيد»، گزارشگر سازمان ملل راجع به وضعيت حقوق بشر در ايران، «عاصمه جهانگير» جايگزين وي شود.

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: قرار است با بركناري پيش از موعد «احمد شهيد»، گزارشگر سازمان ملل راجع به وضعيت حقوق بشر در ايران، «عاصمه جهانگير» جايگزين وي شود. مأموريت تحميل شده به شهيد نوامبر (مهر - آبان) به اتمام مي‌رسد و همين روزهاست كه خانم جهانگير رسماً كار خود را شروع كند. در اين باره گفتني‌هايي است.

۱- هر از چند گاهي از سوي مسئولان شنيده مي‌شود كه مايل به فتح باب «گفت‌وگوهاي حقوق بشري» با غرب هستند. وزارت ‌خارجه‌اي‌ها چند بار صراحتاً اعلام كرده‌اند كه در اين زمينه با اروپا و امريكا در صورت فراهم شدن مقدمات مذاكره خواهند كرد. اين اظهار تمايل دولتي‌ها، خصوصاً پس از گفت‌و‌گوهاي برجامي بيشتر هم شده است.

از طرف ديگر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌هاي مختلف اعلام داشته‌اند كه اجازه مذاكره با غرب تنها در مسئله هسته‌اي داده شده است و دولت نبايد با امريكا راجع به ساير مسائل مانند بحران سوريه بر سر ميز مذاكره بنشيند. رهبر انقلاب يك استدلال قوي هم در اين رابطه مطرح كرده‌اند: ما با غرب مباني مشتركي براي مذاكره نداريم و آنها دنبال محقق كردن منافع خود هستند كه با ثبات و امنيت منطقه - كه ايران به دنبال آن است - در تضاد است.
حقوق بشر هم از اين مقوله مجزا نيست. رويكرد و مباني اسلامي ما با غرب در زمينه حقوق بشر يكسان نيست، بلكه در موارد بسياري در تضاد و تباين هم است. لذا مذاكره و گفت‌و‌گو با كساني كه به طور مبنايي با ما متفاوت هستند، عايدي‌اي براي ما نخواهد داشت، جز تحميل خواست‌هاي زياده‌طلبانه در اثر وادادگي در مذاكرات؛ موضوعي كه در مذاكرات هسته‌اي هم كم‌و‌بيش شاهد آن بوديم.

البته همان‌طور كه مسئول كميسيون حقوق بشر ضمناً گفته است، اگر مذاكرات حقوق بشري بنا بر احترام متقابل، بدون پيش‌شرط و فشار و به صورت منطقي و اصولي صورت پذيرد، ‌جمهوري اسلامي ايران به دليل پر بودن دستش در مقوله حقوق بشر، چه در عرصه نظر و چه در حيطه عمل، حاضر به گفت‌و‌گو با تمامي كشورها خواهد بود؛ واضح است كه اين گفت‌و‌گو‌هاي احتمالي نه از جانب كساني كه سابقه بدي در مذاكرات از خود به جاي گذاشته‌اند، بلكه توسط كساني بايستي هدايت شود كه دچار وادادگي بر سر ميز مذاكره در اثر فشار و تهديد طرف مقابل نشوند.
هرچند به شرح مختصري كه گذشت، جمهوري اسلامي ايران مواضع اصولي خود را در طول سه دهه از انقلاب راجع به حقوق بشر بارها اعلام داشته، اما مجموعه سازمان‌هاي بين‌المللي با فشار و همكاري كشورهاي غربي، همواره از حقوق بشر به عنوان يك اهرم فشار عليه ايران استفاده كرده‌اند.

تا مدت‌ها ايران به دليل مسائل به اصطلاح حقوق بشري، مورد تحريم مجامع و كشورهاي غربي قرار گرفته است. اخيراً هم مقامات كشورهاي ۱+ ۵ صريحاً ابراز كرده‌اند پس از هسته‌اي، حقوق بشر مانع برداشته شدن تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران شده است. پرپيداست كه سازمان‌هاي در چنبره غربي‌ها هم در همين راستا گام برمي‌دارند.
2- در حالي كه انتظار مي‌رفت با پايان يافتن مأموريت احميد شهيد و با توجه به مذاكره دولت با غربي‌ها در امور مختلف، گزارشگر جديدي عليه ايران تعيين نشود، اما باز هم شوراي حقوق بشر سازمان ملل گزارشگر جديدي را عليه ايران برانگيخته است. مروري بر مواضع اتخاذ شده قبل از انتخاب خانم جهانگير و پس از انتخاب وي و همچنين رزومه عاصمه جهانگير، به خوبي گوياي شكل‌گيري موج جديد حقوق بشري عليه ايران است.
وزارت خارجه امريكا، پس از انتخاب عاصمه جهانگير به عنوان گزارشگر جديد عليه ايران، با صدور بيانيه‌اي تصريح كرده است كه « ما از انتخاب عاصمه جهانگير به عنوان گزارشگر ويژه جديد در امور حقوق بشر ايران استقبال مي‌كنيم. او جايگزين دكتر احمد شهيد از مالديو شد كه در حال حاضر در سمت گزارشگر ويژه آزادي مذهب و عقيده خدمت مي‌كند.»

نماينده رژيم صهيونيستي و كشورهايي نظير كانادا و فرانسه در جلسه انتخاب خانم جهانگير، بيشترين حمايت‌ها را از وي كرده‌اند و با سخناني كليشه‌اي ايران را متهم به نقض حقوق بشر كرده و از انتخاب گزارشگر جديد استقابل وافر كرده‌اند. اما جهانگير كيست ؟
۳- «عاصمه جيلاني جهانگير» از به اصطلاح اپوزيسيون‌هاي پاكستاني است. او كه وكيل بوده به دليل شورش‌هايي كه در پاكستان داشته است، بين سال‌هاي ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۷ زنداني بوده است. نكته تأسف‌آور اين است كه جهانگير به دليل تشكيل راهپيمايي و تظاهرات گسترده در پاكستان عليه برنامه اسلامي كردن اين كشور، عملاً به جرگه مسلمانان ضد اسلام پيوست.
جهانگير كه پس از مخالفت‌هاي دامنه‌دار با اسلام، در كانون توجه سازمان‌هاي بين‌المللي - صهيونيستي قرار گرفته بود، نطق‌هاي فراواني عليه اسلام داشته است. او در يكي از سخنراني‌هاي خود گفته است: «قوانين مذهبي حقوق كمي براي زنان قائلند. آنها را بايد اصلاح كرد. چون پاكستان نمي‌تواند در انزوا زندگي كند، ما نمي‌توانيم در غل و زنجير باشيم در حالي كه زنان ديگر پيشرفت مي‌كنند.»

عاصمه در قالب همكاري‌هاي سازماني، با صهيونيست‌ها و ماسون‌ها فعاليت‌هاي تشكيلاتي دارد. جهانگير، عضو هيئت امناي «گروه بين‌المللي بحران» (LInternational Crisis Group) است. اين گروه به اصطلاح بين‌المللي تحت نظر وزارت خارجه امريكا و لابي صهيونيست‌ها فعاليت مي‌كند و بودجه آن هم مستقيم و غير مستقيم توسط اسرائيلي‌ها تأمين مي‌شود. شيمون پرز، شياد كودك‌كش اسرائيلي، از مشاوران ارشد و داراي پست سازماني در گروه بين‌المللي بحران بود. شوربختانه بايد گفت كه اعضاي اين گروه صهيونيستي چندي پيش طي ديداري كه در تهران با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته‌اند، مورد تفقد آقاي هاشمي رفسنجاني هم واقع شده‌اند ! اين ديدار را احتمالاً بتوان يكي از دلايل انتخاب خانم جهانگير به عنوان گزارشگر ايران دانست.

علاوه بر اينها، با تأسف بسيار بايد نوشت كه گزارشگر جديد حقوق بشر ايران، با خروج از دين اسلام، به فرقه بهايي‌هاي پاكستان پيوسته است. بنا بر اخبار منتشر شده عاصم، از پيروان و سران فرقه «احمديه» است؛ اين فرقه، ظهور يافته در اواخر قرن 19، به اذعان بسياري از مورخان شعبه بهاييت در پاكستان است. خانم جهانگير پيش از اين هم به دفاع تمام قد از بهايي‌ها پرداخته و گفته است: «بهاييان از گروه‌هاي اقليت ديني (!) تحت ستم در ايران هستند»؛ يا اينكه وي در سال 2006 با انتشار گزارشي عليه ايران مدعي شده است بهاييان در ايران به طور سيستماتيك و حكومتي آزار و اذيت مي‌شوند !

عاصمه جهانگير، همچنين قرابت و دوستي بسياري هم با شيرين عبادي دارد. جريان هماهنگ شده بين‌المللي عاصمه جهانگير و شيرين عبادي را نامزد دريافت بسياري از جايزه‌هاي حقوق بشري كرده است؛ به گونه‌اي كه به طرز معناداري هر جا شيرين عبادي نامزد دريافت جايزه شده، عاصمه جهانگير هم نامزد دريافت همان جايزه است ! گزارشگر جديد حقوق بشر ايران هم مانند شيرين عبادي كه پس از دريافت جايزه صلح نوبل بر اسلام و قوانين اسلامي تاخت، ‌پس از دريافت جايزه Right Livelihood عليه قوانين مذهبي اين‌چنين موضع‌گيري كرد: «ريشه همه محدوديت‌ها در مذهب است و به نام مذهب توجيه مي‌شود؛ تغيير قوانين مذهبي، گام مهمي در جهت احقاق حقوق زنان است.»

رسانه‌هاي معاند هم پيشاپيش به استقبال عاصمه جهانگير رفته و جاده صاف‌كن وي شده‌اند. بي‌بي‌سي بدون اشاره به كارويژه تعريف شده براي گزارشگر جديد حقوق بشر ايران، با راه‌اندازي يك كمپين زنانه و طرح سؤال‌هايي نظير «آيا از زن بودن خود راضي هستيد؟» عملاً پروژه محكوميت حقوق بشري ايران و جعل اسناد در اين رابطه را راه‌اندازي كرده است.
با چنين اوصافي، بهتر است پيش از معارفه و آغاز كار رسمي عاصمه جهانگير، مجموعه وزارت خارجه و قوه قضائيه از انفعال خارج شوند و صراحتاً اعلام كنند كه وي را به رسميت نخواهند شناخت و اجازه ورود به ايران را به او نخواهند داد. چراكه اين اتفاقات خبر از آغاز موج جديد حقوق بشري عليه ايران مي‌دهد؛ موجي كه قرار است گزارشگر آن يك بهايي حبس‌كشيده و از اسلام برگشته باشد، مشاور اين پروژه جديد صهيونيست‌ها و ماسون‌ها هستند، سرفصل‌هاي آن هم حقوق زنان، حقوق اقليت‌ها و حقوق مذاهب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی اجازه ورود و بازرسی نمی دید هرکس را می خوان بزارن ولی انتظارهم نداشته باشید کسی را بزارن که از راه دور با بلوتوث و وای فای بفهمه و بعدش هم تعریف کنه بگه به به چه چه!

    • بدون نام

      ترکیه رییس جمهور داره،ایرانم رییس جمهور داره. یه روزنامه میاد واسه رییس جمهور تعیین تکلیف میکنه. هه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج