اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۳۹۶۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش ۶۸ درصدی بارش‌های کشور

میزان بارش‌های کشور در شش حوضه آبریز اصلی، از ابتدای مهرماه تا امروز در مقایسه با دوره‌های مشابه سال قبل، ۶۸ درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری میزان: بر اساس آخرین گزارش‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۸ آبان سال آبی ۹۶-۹۵ حدود ۷ میلی‌متر بوده است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد کاهش و نسبت به‌دوره مشابه سال آبی گذشته (۲۲ میلی‌متر) ۶۸ درصد کاهش داشته است.

بر اساس همین گزارش، حجم بارش از ابتدای مهر تا پایان ۸ آبان ماه جاری، معادل ۱۱.۵۳۶ میلیارد مترمکعب است.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین میزان بارش در حوضه آبریز اصلی مربوط به حوضه دریای خزر، در ایستگاه رامسر با ۴۱۴.۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

حداقل بارندگی ثبت شده نیز در حوضه آبریز مرزی شرق و ایستگاه درگز با ۰.۳ میلی‌متر بارش بوده است.

بر پایه این گزارش، بارش در ایستگاه‌های نسا از حوضه آبریز فلات مرکزی، کمپ ارومیه از حوضه آبریز دریاچه ارومیه، مریوان از حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان و درگز در حوضه آبریز قره‌قوم به ترتیب، ۱۹.۸ و ۱۷ و ۱۱.۷ و ۲ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رهگذر

      هیچکی ازخودش نمیپرسه چراگذشته هابارون زیادمی امده واینقدخشکسالی نبوده باورکنیداین همه بدی ودروغ وریاوغیبت وبی تقوایی وفسادباعث شده همچین وضعیتی پیش بیادقدیم تقواشون زیادبودهیچکس ازارنداشت وصاف وساده بودن این همه گناه نبودهمه مون به خودمون بیایم ببینیم چیکارکردیم که خدادررحمتشوبه رومون بسته

    • بی نام

      با دوست عزیزمون رهگذر کاملا موافق هستم به فرموده خداوند در قرآن که میفرماید خداوندهرگز نعمتی را به گروهی که ایمان آورده اند و تقوا پیشه کرده اند باز نمیستاند ....پس باید تو اعمال و رفتار خودمون این خشکسالی و بی برکتی را دنبال کنیم

    • بدون نام

      از اینکه ما مردمان ناسپاسی هستیم و ایمان و تقوای ما کم شده یک واقعیت است ولی با افزایش جمعیت مصرف آب روز به روز بیشتر میشوذ و هرچه هم صرف جویی کنیم با کمبود آب در کشور روبرو هستیم و را نجات کم آبی کشور علاوه بر صرفه جویی ٬ بایستی آبراه شمال به جنوب ایجاد کرد و اگر این آبراه درست شود ایران برای همیشه از کم ابی نجات پیدا می کند و در پی این آبراه دشت کویر ایران تبدیل به قطب کشاورزی در ایران میشود و هزاران شغل هم ایجاد میشود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج