adexo3
۴۱۳۹۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اشک‌ های گلاب آدينه

خیلی تلاش کرد صدایش نلرزد. خیلی سعی کرد که بغضش نگیرد. خیلی کوشید تا تماشاچیان اشک‌هایش را نبینند، اما نتوانست. صدایش لرزید. بغضش گرفت و اشک‌هایش فرو ريخت.

جام جم آنلاین: خیلی تلاش کرد صدایش نلرزد. خیلی سعی کرد که بغضش نگیرد. خیلی کوشید تا تماشاچیان اشک‌هایش را نبینند، اما نتوانست. صدایش لرزید. بغضش گرفت و اشک‌هایش فرو ريخت.

با این صحنه همه عوامل نمایش که روی سکو بودند، به جای این‌که محو تشویق‌های تماشاچیان شوند، همپای گلاب آدینه اشک ریختند.

دوشنبه شب اولین شب اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر بود و در این شب، سالن چهارسو میزبان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به‌نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور بود.

اشک‌ های گلاب آدينه

در این نمایش که هیچ تبلیغاتی هم درباره آن نشده بود، گلاب آدینه پس از سال‌ها دوري روي صحنه آمد و بار دیگر خوش درخشید؛ آن هم در نمایشی که ادبیاتش، ادبیات رایج روزگار ما نبود؛ بلکه زبان و ادبیات این نمایش متعلق به روزگار پدربزرگان و مادربزرگان ما بود. واژگانی سخت و در عین حال نوستالژیک از دهان بازیگران خارج می‌شد.

واژگانی که باقیمانده آن را گاهی از زبان پیرها هنوز هم می‌شنویم و ما را به روزگاران خوش و خرم آن موقع می‌برد.

نکته جالب نمایش این بود که یکی از بازیگران نمایش با نام حمیده مستعان، جزو معلولان ذهنی بود و جالب‌تر این‌که گره نمایش در پایان داستان با دیالوگی که حمیده باید می‌گفت، برای مخاطب گشوده می‌شد.

وقتی نمایش تمام شد، گلاب آدینه که بشدت از سوی تماشاچیان تشویق می‌شد، در حالی که سعی می‌کرد روی احساساتش کنترل داشته باشد، دستش را روی شانه حمیده قرار داد و گفت: «ما خواستیم بگوییم جامعه می‌تواند قدری با حمیده و حمیده‌ها مهربان‌تر باشد و مسوولیت‌هایی را به آنان بسپارد.

همچنان که ما در این نمایش از او استفاده کردیم. کار پرریسکی بود و هر آن ممکن بود اتفاقی رخ دهد که برای ما قابل پیش‌بینی نبود.»

آدینه که بغضش ترکیده بود، یک سیلی به خودش و یک سیلی به حمیده زد تا اشک‌هایشان جاری نشود، اما اشک‌هایشان جاری شد و در حالی که همدیگر را بغل کرده بودند، اشک بسیاری از عوامل نمایش و تماشاچیان نیز روی گونه‌هایشان چکید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادش بخیر نقشش درسلطان وشبان درکنارهمسرش مهدی هاشمی .....نقشش درمهمان مامان .....عالی بود..موفق وپیروزباشند.

    • ناشناس

      تنت به نازطبیبان نیازمند مباد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج