adexo3
۴۱۴۰۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در گردنه‌های بسیط و سیال وزارت ارشاد

دکترمحمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش در خبرآنلاین نوشت: امروز رسانه ها حجم داده‌های رسمی مخاطبین را به اندازه‌ای بالا برده اند که گاه حرف زدن از وظایف وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ملل آور به نظر می آید.

دکترمحمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش در خبرآنلاین نوشت: امروز رسانه ها حجم داده‌های رسمی مخاطبین را به اندازه‌ای بالا برده اند که گاه حرف زدن از وظایف وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ملل آور به نظر می آید.

به عبارتی باید در این نکته تامل کرد که سخنی تازه از وضعیت این وزارتخانه تا چه حد مبتنی بر مفاد حقوقی و واقعیت است٬ که بل باز کند این در گم‌ شده بر دیوار.

امروز دیگر نگاه‌ و تعابیر قدما و متاخرین از فرهنگ در این‌که فرهنگ امر مبسوط و سیال هر جامعه‌ای به شمار می‌رود به نقطه‌ی اشتراک رسیده است. «فضای زیست روان و روح آدمی فرهنگ است» یا «فرهنگ اتمسفر جامعه است» و... نمونه‌ای از انبوه شعارهای برآمده از همین تعاریف قدیم و جدید است. اجازه دهید از همین روایت‌های کلان از فرهنگ ذهن شما را به انضمامی‌ترین اتفاقات جامعه جلب کنم. سخنانی همچون، راننده تاکسی به حق خودش قانع نیست. کارمندان زمان مفید کاری‌شان کم است. سرانه مطالعه بسیار ناچیز است. دختران ما اعتماد به نفس عاطفی ندارند. رانندگان رعایت حقوق عابران پیاده را نمی کنند . اعتیاد در جامعه ...‌ و مصادیق فراوانی که نیازی به احصا علمی ندارد و پیر و جوان جامعه این‌‌ چیزها را می‌دانند و می‌توانند درباره‌اش سخنرانی کنند.

به این برگردیم که این ده ها مثال‌های انضمامی چقدر در روایت کلان ما از فرهنگ هضم ‌شوند.
در حرف مسلما اذعان خواهیم کرد: زیاد!
اما چه زمانی چنین جایگاهی برای این وزارت‌ در تصمیم سازی های کشور قائل بوده‌ایم؟
می‌خواهم وضعیت را ساده تر کنم و یک مطالبه‌ی جدی‌تر بیان کنم .
مطالبه‌ی ذات این وزارت‌خانه از مدیران کشور...
آنها ضمیمه‌های فرهنگی پروژه‌های خرد و کلان را چقدر نظارت می‌کنند؟ اگر نظارتی هست، چقدر است؟ و آیا بدون این ضمیمه ها می توان از مهندسی فرهنگ برای رسیدن به جامعه ای سالم و پویا سخن گفت ؟
وزیر و مدیر شایسته این وزاتخارجه کسی است که به ضمیمه های خرد و کلان التفات نموده و به تصمیم سازان کشور الزام و التزام توجه به آن را گوشزد کند.
مدیران کشور در تمامی سطوح و تمامی حوزه ها باید بدانند که آنچه می کنند تا دور دست زمان و مکان_ حتی خارج از مرزهای کشور_ بازتاب انضمامی دارد.
و کنون امید است که دکتر صالحی امیری بتواند در گردنه های بسیط و سیال وزارت ارشاد چنین وظیفه خطیری را به بایستگی و شایستگی بردوش کشد.

و الله هو المستعان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج