اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۴۳۴۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

محیط زیست ایران، قربانی تحریم ها

«معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور کشورمان و رئیس سازمان محیط زیست کل کشور در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از بد عهدی های آمریکا در خصوص تعهدات خود سخن گفت.

خبرگزاری مهر: به گزارش خبرگزاری فرانسه، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، ضمن انتقاد از اعمال تحریم های آمریکا علیه کشورمان، این تحریم ها را عامل ضربه زدن به محیط زیست ایران و مانعی بر سر راه رسیدن کشورمان در رسیدن به اهداف زیست محیطی خود خبر داد.

«ابتکار» با بیان اینکه دمای ایران طی ۲۰ سال گذشته، افزایش دمای ۱.۵ درجه سانتیگرادی را تجربه کرده، گفت: ما در ایران با پیامدهای تغییرات آب ‌و هوایی مواجه هستیم و این موضوع مربوط به آینده نیست بلکه هم اکنون نیز مطرح است. ما با کمبود آب‌های زیر زمینی مواجه هستیم و رودخانه‌ها و تالاب های ما در حال خشک شدن هستند. بخشی به دلیل اقدامات ما در ایران و بخشی هم به دلیل پیامدهای تغییرات آب ‌وهوایی است.

رئیس سازمان محیط زیست کشورمان همچنین افزود: قسمت زیادی از دارایی های ایران به دلیل ادامه یافتن تحریم های آمریکا علیه ایران در نظام بانکی مسدود شده به همین دلیل اقدام برای کاهش ۱۲ درصدی گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ در معرض تهدید قرار دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشورمان با بیان اینکه برای کنترل گازهای گلخانه ای نیازمند فناوری مرتبط با آن هستیم گفت: دو سوم از برنامه‌های مربوط به کاهش گازهای گلخانه ای به برداشته شدن کامل تحریم‌ها بستگی دارد. چرا که اجرای این کار نیازمند همکاری جهانی است و در این زمینه فقط تجربه مهم نیست بلکه فن‌آوری‌ها بسیار بسیار مهم هستند.

وی همچنین ضمن اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود، در عین حال چشم انداز کلی ایران را مثبت ارزیابی کرده و گفت که اگر مشکلات مربوط به نظام بانکی برطرف شود، ایران آماده سرمایه‌گذاری، بازرگانی و همکاری با جامعه جهانی است.

«ابتکار» همچنین درباره افراد دو تابعیتی نیز گفت که دستگاه قضایی اولویت‌های خود را دارد و در عین حال نسبت به حل این مساله ابراز امیدواری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه اتفاقا .. محیط زیست ایران قربانی عدم مدیریت ها .. محیط زیست ایران قربانی بی توجهی ها ... محیط زیست ایران قربانی بی تدبیری ها ..
      تحریم همش بهانه است . اون موقع هم که تحریم نبودیم محیط زیست همین وضع و داشت . تحریم شده بهانه برای سرپوشانی روی سوءمدیریت مسولین و بس .
      عوض اینها در کتابهای درسی مدارس در تمام مقاطع حفظ محیط زیست و حقوق حیوانات را به کودکان آموزش دهید .

    • ایرانی

      باعث تاسف است ک طی20 سال اخیر مسئولین این کشور تمام مشکلاتشان را فرافکنی کرده و به گردن شرق وغرب ودشمنان خارجی می اندازند.کی میخواهند چشمانشان را باز کنند وخودشان را بخواب نزنند.شکی نیست که دست کم 90درصد مشکلات گذشته وحال ما ملت فریب خورده به دلیل سوئ مدیریت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج