۴۱۶۲۴۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سرانجام خودروی جدید فیسکر معرفی شد

خودروی تمام الکتریکی جدید فیسکر اموشن، وعدهٔ فضای داخلی بزرگ، طراحی پیشرفته و بُرد بسیار زیاد را داده است

وب سایت پدال - امیر دهقان: خودروی تمام الکتریکی جدید فیسکر اموشن، وعدهٔ فضای داخلی بزرگ، طراحی پیشرفته و بُرد بسیار زیاد را داده است
سرانجام خودروی جدید فیسکر معرفی شد

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، شرکت سابق آقای هنریک فیسکر که تنها محصول تولیدی آن مدل کارما بود، در سال ۲۰۱۴ در پی مشکلات شدید مالی ورشکست شده و دارایی‌های آن توسط یک شرکت چینی خریداری شد. این شرکت با تغییر نام شرکت فیسکر به کارما، آن‌را احیا کرده است و با ایجاد تغییراتی در سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی کارما، نام آن‌را هم به Revero تغییر داده و نمونۀ جدید آن‌را به‌تازگی معرفی کرده است.
اما در سوی دیگر، هنریک فیسکر هم مجدداً شرکت دیگری تأسیس کرده و چندی پیش اعلام نمود که قصد ساخت و معرفی خودروی جدیدی را دارد. پس از انتشار چند تیزر از این خودروی جدید که هرکدام بخشی از آن‌را نشان می‌داند، فیسکر در توییتر خود سرانجام تصاویر بیشتری از این خودرو منتشر کرده، نام آن‌را را که تا پیش‌ازاین مشخص نشده بود اعلام نموده و اطلاعات کمی از مشخصات فنی آن نیز ارائه داده است. این محصول جدید، EMotion نام گرفته و برخلاف کارما، خودرویی تمام الکتریکی است. همچنین در طراحی هم تا حد زیادی با کارما متفاوت به نظر می‌رسد؛ بنابراین فیسکر در خودروی جدید خود قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را کنار گذاشته است.

سرانجام خودروی جدید فیسکر معرفی شد

اولین چیزی که در نگاه اول به EMotion متوجه می‌شویم این است که بسیار اسپرت به نظر می‌رسد. گلگیرهای عضلانی و عریض که در زیر خود رینگ‌های بزرگی را جای داده‌اند به همراه طراحی تهاجمی قسمت جلو، نمای کاملاً اسپرتی به این ماشین بخشیده‌اند. در قسمت جلوی خودرو همان‌طور که در تیز قبلی مشخص شده بود، جلوپنجره‌ای وجود نداشته و چراغ‌های LED تطبیقی بومرنگ شکلی برای آن طراحی شده است.
درهای خودرو نیز خلاف جهت یکدیگر و به‌صورت پروانه‌ای باز می‌شوند که امیدواریم کاربرد بهتری نسبت درهای موسوم به «بال شاهین» تسلا مدل X داشته باشند چراکه درهای تسلا مشکل‌ساز بوده است. به جهت کاهش وزن، کل بدنهٔ اموشن از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است درحالی‌که فیسکر اعلام کرده که فضای پای عقب آن نیز بزرگ عالی است. برخلاف کارما که از فضای پای تنگ عقب رنج می‌بُرد. سازنده در مورد این خودروی جدید گفته است:

«فیسکر از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی که به‌تازگی توسعه یافته، در این خودرو استفاده کرده است. همچنین با کشیدن محفظهٔ داخلی خودرو به سمت جلو و افزایش فاصلهٔ محوری با استفاده از اوورهنگ‌های جلو و عقب کوتاه، فضای داخلی اموشن افزایش یافته است».

سرانجام خودروی جدید فیسکر معرفی شد

فیسکر اموشن قادر است به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها توانایی پیمودن مسافت فوق‌العادهٔ ۶۵۰ کیلومتر را دارد. این بُردِ قابل‌توجه به لطف استفاده از فناوری جدید باطری‌ها به دست آمده که توسط بخش‌های «فیسکر نانو تکنولوژی» و «نانو تکنولوژی انرژی» شرکت فیسکر توسعه یافته است؛ اما متأسفانه صرفاً از روی تصاویر نمی‌توان باطری‌های با فناوری جدید اموشن را مشاهده کرد.
علاوه بر این، فیسکر اموشن درست مانند اصلی‌ترین رقیب خود، تسلا مدل S، نهایتاً به قابلیت رانندگی خودکار مجهز می‌شود. هرچند که فیسکر اذعان داشته که این تکنولوژی هنوز در دسترس نیست و از شرکت دیگری برای شرکت نوپای فیسکر گرفته خواهد شد. فیسکر اموشن در اوایل سال آینده به نمایش عمومی درآمده و فروش آن‌هم چندی بعد آغاز خواهد شد. حال باید منتظر باشیم تا ببینیم که این خودروی جدید فیسکر در جدالی سخت با تسلا مدل S موفق خواهد بود یا اینکه بازهم به سرنوشت کارما دچار می‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج