۴۱۶۷۶۱
۵۱۴۲
۵۱۴۲
پ

تاثیر نور گوشی موبایل بر مغز و بدن انسان

چیزی فوق العاده قدرتمند در نور آبی بکار رفته در گوشی های هوشمند، تبلت و صفحه نمایش لپ تاپ ها وجود دارد؛ اما آیا این میزان نور آسیبی به ما میزند؟

مجله سخت افزار: چیزی فوق العاده قدرتمند در نور آبی بکار رفته در گوشی های هوشمند، تبلت و صفحه نمایش لپ تاپ ها وجود دارد. نور این صفحه نمایش ها درخششی دارند که ما میتوانیم در روز آفتابی آن را ببینیم. در هنگام شب نیز این صفحه نمایش ها به حدی روشن هستند که ما میتوانیم نور آن را با نور تابیده شده از یک پنجره کوچک در طول روز مقایسه کرد. اما آیا این میزان نور آسیبی به ما میزند؟
تاثیر نور گوشی موبایل بر مغز و بدن انسان

پاسخ این سوال قطعاً مثبت است. به همین دلیل است که بارها و بارها گفته شده نگاه کردن به گوشی موبایل در تاریکی شب یک ایده وحشتناک است. بدن ما به طور طبیعی یک چرخه ای را دنبال میکند که این چرخه به ما کمک میکند که در طول روز بیدار و هوشیار بمانیم. همین چرخه به ما در استراحت ضروری در هنگام شب نیز کمک میکند. اما زمانی که ما برای خواب آماده شده ایم و به این صفحه نمایش ها نگاه میکنیم، مغز ما گیج میشود.
نور این صفحه نمایش ها اثری مشابه با آفتاب صبحگاهی دارد که باعث میشود مغز تولید ملاتونین، هورمونی که به بدن شما زمانی برای خواب نشان میدهد، را متوقف کند. با اختلال در تولید ملاتونین، نور گوشی های هوشمند میتوانند چرخه خواب شما را بصورت مصنوعی مانند جت لگ (بهم خوردن چرخه خواب بدلیل پرواز طولانی مدت) مختل کنند. این باعث میشود که شما سخت تر بخواب رفتن و خوابیدن شما میشود و به طور بالقوه باعث مشکلات سلامتی جدی در بلند مدت میشود.
تاثیر نور گوشی موبایل بر مغز و بدن انسان

برای مبارزه با این مشکل، برنامه نویسان و طراحان، برنامه هایی مانند f.lux و حالت Apple's Night Shif برای گوشی های آیفون تولید کرده اند که هردوی آنها با تنظیم رنگ نورهای ساطع شده، نور آبی را در زمان خاصی از روز از صفحه نمایش روشن حذف میکنند.
بسیاری از کاربرانی که ازین برنامه ها استفاده میکنند، اعلام کرده اند که رنگ نارنجی که این حالت ها ایجاد میکند، احساس ناملایمت و آسیب به چشم کمتر میشود. درحالیکه برخی تحقیقات نشان میدهد که نور کم ممکن است خواب را بهبود بخشد، مطالعه بیشتری بر روی این موضوع نیاز است. اما حتی اگر این مشکل را برنامه های مربوط حل کنید، باز هم استفاده از تلفن زمانی که برای خوابیدن آماده میشوید، به عنوان مثال چک کردن ایمیل های کاری میتواند بیشتر از قدرت تولید ملاتونین، خواب شما را نابود کند.

اگر میخواهید که خوابی بدون درسر و عوارض جانبی احتمالی داشته باشید؛ بهتر است که به طور کلی، قبل از خواب تلفن خودتان را از رختخواب دور نگه دارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج