جاباما
۴۱۶۷۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها

اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.

وب سایت کلیک: اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.
خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها

ناسا راهی ایجاد کرده است که از تاخیر پرواز جلوگیری کند. با کمک یک فناوری جدید که به طور ایمن تعداد هواپیماهایی که هم زمان در یک باند فرود می آیند را در یک فرودگاه شلوغ افزایش دهد و زمان را بین رسیدن هواپیماها بهتر مدیریت کند.

زمان کمتر در آسمان همچنین به معنی ذخیره سوخت گران قیمت جت و کاهش گازهای گلخانه ای است و مسافران می توانند از شانس بیشتری برای پروازهای متصل و یا رسیدن به موقع برخوردار باشند.

فناوری فعلی کنترل ترافیک هوایی و روند آن می تواند در یک دقیقه زمان رسیدن را پیش بینی کند. مدیریت توقف سکوی پرواز(FIM) باید کنترل کنندگان را فعال کند و فرودگاه میزان هواپیماهای رسیده را در پنج تا ده ثانیه از زمان پیش بینی حساب کند.

نمونه اولیه سیستم FIM مبتنی بر کابین خلبان، نرم افزار ساخت ناسا را با سخت افزار تجاری ترکیب کرده و سیستم را به اطلاعات ناوبری و سیستم هوانوردی می فرستد.

ویلیام جانسون، مدیر پروژه مرکز تحقیقات لانگلی ناسا می گوید " FIM به کنترل کنندگان اجازه می دهد رسیدن هواپیما را دقیق تر پیش بینی کند که یک مزیت بزرگ محسوب می شود و به گردانندگان فرودگاه امکان مدیریت بهتر را می دهد تا تاخیر را کاهش دهند."

یک کنترل گر می‌تواند با خلبان هواپیمای خاص تماس بگیرد و یک هدف خاص، تغییر مسیر پرواز و ID یک هواپیمای پیش رو را اطلاع دهد. سپس خلبان اطلاعات را وارد سیستم کرده و راه حلی برای آن محاسبه می شود.

نتیجه عددی است که به بر روی صفحه FIM ظاهر شده و به خلبانان می گوید با چه سرعتی پرواز کنند تا مسیر باند را در فاصله امنی نسبت به هواپیمای جلویی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج