اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۶۹۴۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۲ کشته در حمله تروریست ها به حلب

شهرک خان الشیخ در حومه غربی دمشق امروز (پنجشنبه) شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و نیروهای مسلح مخالف بود در حالی که جبهه غرب حلب نیز شاهد ناکامی‌های برای تروریست‌ها بوده است.

خبرگزاری ایسنا: شهرک خان الشیخ در حومه غربی دمشق امروز (پنجشنبه) شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و نیروهای مسلح مخالف بود در حالی که جبهه غرب حلب نیز شاهد ناکامی‌های برای تروریست‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در حالی که تروریست‌ها با خودروهای بمب‌گذاری شده برای منفجر کردن خطوط دفاعی ارتش در غرب حلب وارد عمل شده بودند، اما این عملیات آنها ناکام ماند. این خبر بعد از آن بود که اتاق عملیات "حماسه بزرگ حلب" امروز از آغازحمله‌ای گسترده به مقرهای ارتش سوریه خبر داد.

منابع سوری گفتند:‌ ارتش سوریه این حمله را ناکام گذاشت و دو خودروی بمب‌گذاری شده را قبل از رسیدن به خطوط دفاعی ارتش در اطراف محله الحلب الجدیده منفجر کرد. گفته شد که خودروهای داعش حامل گازهای سمی بود.

یک منبع نظامی سوریه گفت: ارتش سوریه و هم پیمانان آن همچنین مانع حمله افراد مسلح به پایگاه‌های آنها در محور منیان، ضاحیه الاسد واقع در غرب حلب شدند. درگیری‌های شدیدی میان ارتش و گروه‌های مسلح در این منطقه رخ داده است.

خبرنگار سانا نیز گزارش داد، تعداد قربانیان حملات تروریستی با خمپاره و گلوله به محله‌های حلب الجدیده، الموکامبو، المشارقه و دانشکده ادبیات به ۱۲ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی رسیده که در میان آنها فیلمبردار شکبه العالم نیز حضور دارد.

به گزارش این خبرگزاری، فیلمبردار العالم به نام محمد جولاق در این عملیات در جنوب غربی زخمی سطحی برداشته است.

ارتش سوریه پایگاه‌های افراد مسلح در ضاحیه الاسد در غرب حلب را هدف قرار داده است. تروریست‌ها نیز انبار سوختی را در منطقه حلب الجدیده هدف قرار دادند.

همچنین ستاد ارتش روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه مانع از حملات تروریست‌ها به شهر حلب در سوریه شده است اما بمباران علیه مناطق غربی ادامه دارد.

این منبع با اشاره به اینکه جنبش نورالدین الزنکی که توسط غربی‌ها به عنوان مخالفان نامبرده می‌شود، اعلام کرده است که نیروهای آن قصد ترک حلب را ندارند.

این منبع افزود: سربازان روسیه و مقامات سوریه بیش از ۵۰۰ هزار اعلامیه را توزیع کرده‌اند که گذرگاه‌های خروج از حلب را قبل از آغاز آتش بس انسانی جدید در روز جمعه مشخص می‌کند.

این منبع نظامی سوریه اظهار داشت: یگانی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح تونلی را به طول ۱۵۰ متر به همراه مقر فرماندهی تروریست‌های داعش در منطقه جوبر در ریف دمشق تخریب کردند.

ارتش سوریه در جریان عملیات خود علیه تروریست‌ها کنترل منطقه جامع التقی و اطراف آن را در شمال مزارع خان الشیخ در حومه غربی دمشق به دست گرفت و یک تانک را منهدم کرد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی روسیه اعلام کرد که ناو "آدمیرال گریگورویچ" که به موشک‌های کالیبر مجهز است امروز راهی دریای مدیترانه می‌شود تا به مجموعه ناوهای روسیه در نزدیکی سواحل سوریه ملحق شود.

یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی گفت: رسیدن این ناو جدید به دریای مدیترانه مجموعه کشتی‌های جنگی روسیه در این منطقه را بسیار قدرتمند خواهد کرد.

وی گفت: این کشتی چند منظوره قادر است که حملات موشکی را به اهداف خود در دریا و زمین با برد طولانی صورت دهد.

این منبع افزود: کشتی جنگی بخشی از سامانه دفاع هوایی روسیه در این منطقه است و کادر این کشتی آموزش‌های بسیار خوبی را دیده‌اند.

این منبع گفت: این کادر در دریای مدیترانه برای کار روی توپخانه و جنگنده‌های دریایی و مقابله با حملات هوایی آموزش دیده‌اند. این ناو جدید روسی در ژوئن گذشته به مجموعه ناوگان روسیه در دریای مدیترانه پیوست که قادر به حمل هشت موشک از نوع کالیبر و همچنین ۳۶ موشک هدایت شونده ضد هوایی از سامانه شتیل-۱ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج