adexo3
۴۱۶۹۶۲
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

نوبخت: اقتصاد باید مردمی باشد

سخنگوی دولت از تقدیم پیش‌نویس بودجه سال۹۶ به مجلس قبل از ۱۵ آذرماه خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: محمدباقر نوبخت که در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش‌خصوصی و دولت استان کرمان حضور یافته بود، با بیان این مطلب اظهار کرد: آنچه در استان کرمان در حال انجام است در راستای اهداف ملی است و منطبق بر سیاست‌های ملی و شرایط ایران است.

وی با اشاره به عدم وجود نگاه بلندمدت و منسجم به عنوان دو نقیصه در فرایند توسعه ایران گفت: نخستین برنامه ۷ ساله توسعه کشور در سال ۱۳۲۸ تدوین شد و زمان جنگ با تاخیر ۱۰ ساله مواجه و در سال ۶۸ برنامه توسعه‌ای ادامه یافت و تاکنون ۱۰ برنامه اجرا شده، به گونه‌ای که برنامه اول توسعه توجه به صادرات، دوم توجه به کشاورزی و برنامه سوم ساختاری و برنامه چهارم دنبال هم‌پیوندی با اقتصاد جهانی شد.

نوبخت ادامه داد: کشورهایی که برنامه توسعه‌ای را همراه با ما آغاز کردند هم اکنون به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند که نشان از عقب ماندگی ما از برنامه‌ها دارد.

وی با اشاره به این‌که «در حال تدوین الگوی ایرانی و اسلامی هستیم که در این برنامه نقیصه دوم ما برطرف می‌شود»، اظهار کرد: دستیابی به امر توسعه تنها با منابع دولتی امکان‌پذیر نیست، بلکه باید اقتصاد مردمی باشد. مردم زمانی در امر اقتصاد مشارکت می‌کنند که بتوانند از اقدامات خود بهره‌مند شوند؛ بنابراین برنامه‌ها باید عدالت گستر باشد.

وی با بیان اینکه «از نگاه علمی، اقتصاد مقاومتی بهترین شیوه برای توسعه کشور جمهوری اسلامی است»، ادامه داد: آنچه در استان کرمان صورت پذیرفته در چهارچوب اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به برخی نظریات درباره توسعه افزود: برخی معتقد بودند توسعه باید دولتی باشد و مردم کنار گذاشته شوند و برخی برعکس معتقد بودند دولتی بودن توسعه با شکست روبرو خواهد شد.

نوبخت با اعتقاد به اینکه «توسعه باید تلفیقی از دولت و مردم باشد» ادامه داد: طرح مناطق هشت‌گانه در استان کرمان قابل تقدیر است، به گونه‌ای که نهاد غیردولتی کنار نهاد دولتی قرار گرفته و این موفقیت استان کرمان ناشی از طراحی درست و منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با نگاهی گذرا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سال ۱۳۹۴ رشد اقتصادی کشور برابر با ۱.۳ درصد و بهار امسال با رشد ۴.۴ درصدی روبرو بوده‌ایم که این رشد برای اقتصاد مناسب اما کافی نیست.

وی با اشاره به سه اقدامی که برای توسعه استان کرمان توسط دولت اتخاذ شده، اظهار کرد: قبل از پایان سال‌جاری ۱۰۰ درصد اعتبارات سرمایه‌گذاری و تملک دارایی استان پرداخت می‌شود که این یک فرصت مناسب برای استان کرمان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار کرد: پیش‌نویس بودجه سال ۹۶ هشتم آبان‌ماه به دولت تقدیم شده و تا قبل از ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد که در بودجه ۹۶، صد در صد اعتبارات بخش دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمان را در لایحه بودجه سال آینده خواهید دید.

وی با اشاره به فرصت سوم استان کرمان ادامه داد: فرصت دیگر برای استان کرمان، برنامه ششم توسعه است که در این برنامه، برنامه‌ها ملی و بخشی از سویی دیده شده و دیگر منطقه‌ای و استانی نیست و بودجه استان‌ها در دولت تصویب می‌شود. برنامه توسعه استان کرمان برای سال‌های ۹۵ تا ۹۹ خود استان کرمان می‌تواند تدوین و متعهد شود که با کمترین تغییر به تصویب رسد.

وی با بیان اینکه «استان روی ریل توسعه قرار گرفته و پیش می‌رود» اظهار کرد: این استان ظرفیت و منابع عظیمی برای توسعه دارد. از مهمترین آنها منابع و سرمایه‌های انسانی که رمز موفقیت استان کرمان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا با کم کردن سود بانکی اقتصاد کاملا مردمی شد!

    • عبدالله

      برای مردم چیزی گذاشته اید که اقتصادمردمی باشد البتته اگرمثل خصوصی سازی باشدحق باشماست که اسم ارگانهای نظامی وغیرنظامی راخصوصی بنامید واقعاکارهایی که شماانجام میدهید نه قبل ازشماهاسابقه داشته نه بعداکسی اینقدرجسورخواهدبود مبارک خوتان باد

    • بدون نام

      بعداز چهار سال یادش اومده اقتصاد مردمی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج