adexo3
۴۱۷۰۲۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اسرائیل یک روستا را ۱۰۵ بار ویران کرد!

رژیم صهیونیستی برای صدوپنجمین بار روستای «عراقیب» واقع در صحرای «نقب» را به بهانه عدم داشتن مجوز ویران کرد که این امر موجب آواره شدن نزدیک به ۳۰۰ بادیه‌نشین فلسطینی شد.

خبرگزاری ایسنا: به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، جعفر فرح، رئیس مرکز "برابری حقوق شهروندان عرب" در اسرائیل گفت، مقامات رژیم صهیونیستی منازل روستای عراقیب را ۱۰۵ مرتبه در طول شش سال گذشته تخریب کرده‌اند که هدف از آن کوچ اجباری مردم و متمرکز کردن آنها در سرزمین‌های تحت کنترل خود و تنگ کردن عرصه بر روستاهایی است که به اصطلاح به رسمیت شناخته نشده‌اند.

روستای عراقیب یکی از روستاهای منطقه نقب است که مقامات رژیم صهیونیستی آن را به عنوان مناطق مسکونی به رسمیت نمی‌شناسند. این روستا پیشتر تا سال ۲۰۱۰ با مصالح ساختمانی و بتن ساخته شده بود و شامل مزارع و درختان میوه بود اما بعد از عملیات تخریب مکرر ساکنان آن خانه‌هایشان را با چوب و حلب ساختند.

مقامات رژیم صهیونیستی منازل این روستا را برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کردند. نزدیک به ۳۰۰ هزار بادیه نشین فلسطینی در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند که اکثر آنها در صحرای نقب در جنوب اسرائیل ساکن هستند و بیشتر آنها در فقر شدیدی به سر می‌برند.

بنابر آمارهای رسمی نزدیک به ۲۰۰ هزار روستائی ساکن روستاهای صحرای نقب هستند که اکثر آنها از هرگونه امکانات اولیه مانند آب و برق بی‌بهره بوده و از کمبود بسیار خدمات بهداشتی و آموزشی رنج می‌برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر ترکیه داعش پرور و اسرائیل غاصب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج