۴۱۷۲۸۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آمادگی کره برای سرمایه گذاری در ایران

‌مدیرعامل شرکت SN کره بااشاره به ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک بین ایران و کره تصریح کرد: ظرفیت سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در ایران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: «یون گون هونگ»، مدیر عامل شرکت‌ SN(شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر) کره، امروز طی نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به همکاری‌های این شرکت در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ما یک شرکت کره‌ای هستیم که برای فعالیت در زمینه ساخت و ساز یک شهرک صنعتی و پایه‌گذاری زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک مانند انرژی‌های خورشیدی و همچنین در حوزه‌های تصفیه‌خانه‌های آبی و فاضلاب به کمک و حمایت همه جانبه شرکت‌های فعال این حوزه در استان نیازمند هستیم. مدیرعامل پیشین شرکت برق کره نیز در این سفر با ما همراهی می‌کند.

وی ادامه داد: تجربه اصلی ما در حوزه سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی است. هدف ما گسترش این فعالیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران است تا در حوزه انرژی‌های پاک و منابع طبیعی و تصفیه آب و فاضلاب به اهداف خود دست یابند.

هونگ تصریح کرد: اگر کمی زیرساخت‌های حقوقی ایران روشن شود، می‌توان کارهای زیادی در این کشور انجام داد و سرمایه وارد ایران کرد. در این مسیر باید این آگاهی به وجود آید که شرکت‌های خصوصی نیز با ما در این زمینه فعال همکاری کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های حقوقی تا زمانی که نباشد، نمی‌شود کار زیادی انجام داد، خاطرنشان کرد: همچنین همکاری همه‌جانبه شرکت‌های محلی و دولت مرکزی برای به نتیجه رسیدن این همکاری‌ها بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل شرکت SN کره تاکید کرد: به عنوان نمونه تحریم‌های امریکا علیه ایران یکی از دلایل اصلی نبود این زیرساخت‌هاست. اگر ایران بازار خود را به سوی خارجی‌ها باز کند و مشکلات ساده مربوط به پول، نرخ دلار و ارز حل شود، همه کشورها از بازار ایران استقبال خواهند کرد.

هونگ با اشاره به همکاری این شرکت برای ساخت یک شهرک صنعتی در تپه سلام مشهد عنوان کرد: این سوال برای ما وجود دارد که چرا ساخت شهرک صنعتی در این منطقه پیشرفتی نداشته در حالی که این منطقه ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. قطعا شرکت‌های زیادی در ره هستند که می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

گیل گو لی، مدیرعامل سابق شرکت برق کره جنوبی، نیز در این نشست در خصوص علت انتخاب استان خراسان رضوی برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که بتوانیم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران فعالیت کنیم. بسیاری از متخصصین انرژی اذعان دارند که انرژی فسیلی در حال از بین رفتن است و ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را انجام داد؛ اگر این مقدمات انجام شود، حاضر هستیم تا یک میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: البته باید روی زیرساخت‌های قضایی و حقوقی ایران کمی کار کرد. بانک‌های تجاری کره می‌توانند با تمایل ایران در این حوزه فعالیت کنند. باید زیرساخت‌های حقوقی و قضایی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مشخص‌تر باشد. به عنوان نمونه شرکت پیشین ما در قزاقستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کرد و ۵ سال در این حوزه فعالیت داشت، اما به دلیل اینکه دولت آن کشور در این زمینه دخیل نبود و حمایتی نداشت، آن فعالیت هم به نتیجه‌ای نرسید.

لی با بیان اینکه برای فعالیت در ایران نیازمند شفافیت حقوقی در طرفین هستیم تا از طریق دفاتر حقوقی معتبر وارد کار شویم، گفت: نتایج این سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در ایران اشتغال زیاد و بهتر شدن اقتصاد ایران خواهد بود. ما می‌خواهیم این سرمایه ایجاد شده به ایران بازگردد. امیدواریم در ایران نیز این اتفاق افتد و سود آن متوجه دو طرف باشد.

وی تاکید کرد: ما به حمایت همه جانبه شرکت‌های محلی نیز در این حوزه نیازمندیم.

لی در مورد چشم‌انداز این همکاری‌ها در ایران و استان گفت: باید در مورد امکان‌سنجی این پروژه‌ها و مسایل مالی آن مطالعه صورت گیرد. نتیجه بخش بودن تمام این پروژه‌ها منوط به زیرساخت‌های حقوقی و شفافیت آن است. قطعا اگر این مساله برطرف شود، جزییات دیگر در حاشیه قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      خوش امدی فقط روز اولی یه چی بگم موقع خداحافظی نزنی پشت دستت نگی نگفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج