اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۷۴۴۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش غیرقانونی قیمت «مسکن مهر» ممنوع است

وزارت راه و شهرسازی از روزهای آغازین دولت یازدهم تکمیل ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر را دنبال کرد. تعداد زیادی از این واحدها تا کنون تحویل متقاضیان داده شده و فقط حدود ۳۰۰ هزار واحد باقی مانده است. این واحدها عمدتاً مشکل دارند.

ایران نوشت: وزارت راه و شهرسازی از روزهای آغازین دولت یازدهم تکمیل ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر را دنبال کرد. تعداد زیادی از این واحدها تا کنون تحویل متقاضیان داده شده و فقط حدود ۳۰۰ هزار واحد باقی مانده است. این واحدها عمدتاً مشکل دارند. اما ۳۰۰ هزار واحد رقم کوچکی نیست و دولت هم این موضوع را می‌داند. معنای آن بی‌خانمانی ۳۰۰ هزار خانوار کم درآمد است که دولت قبل به آن‌ها وعده خانه دار شدن داده بود. از این بابت دولت یازدهم خود را متعهد و مسئول می‌داند. لذا کار تکمیل واحدها با همان قیمت‌های تعیین شده در قراردادهای پیش فروش ادامه دارد؛ اگرچه منابع مالی در اختیار دولت با افت قیمت نفت کمتر شده و الان کار به پوسته سخت خودرسیده است.
قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح «مسکن مهر» در این باره گفت: ما می‌دانیم که مشکلات متقاضیان از بابت تأخیر در طرح‌ها چقدر است. هر روز تأخیر در تکمیل این طرح به معنی فشار بیشتر به اقشار کم درآمد جامعه خواهد بود و دولت با تمام توان خود سعی می‌کند که هر چه زودتر مشکلات را رفع کند.
احمد اصغری مهرآبادی ادامه داد:از ۳۰۰ هزار واحد باقیمانده تنها حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار واحد بلامعارض داریم که قطعاً این تعداد تا پایان سال تمام خواهد شد و تا پایان دولت یازدهم نیز تمام طرح‌ها را به اتمام می‌رسانیم و پرونده مسکن مهر بسته می‌شود.
افزایش جدید قیمت مسکن مهر غیرقانونی است
آخرین افزایش قیمت مسکن مهر مربوط به دولت قبل و همزمان با رشد افسارگسیخته شاخص تورم و قیمت مصالح ساختمانی است و به گفته مهرآبادی بعد از این تاریخ با وجود افزایش قیمت تمام شده واحدها، هیچ افزایش جدیدی در قیمت تحویلی مسکن مهر اعمال نشده است.
قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: دستورالعمل قانونی که در دولت قبل تصویب شده بود دی ماه سال ۱۳۹۲ اجرایی شد. به همین خاطر متقاضیان گمان می‌کنند که این افزایش مجوزی است که دولت یازدهم صادر کرده اما نتیجه قولی بود که دولت قبل به پیمانکاران داد. وی با تأکید بر اینکه هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی در قیمت مسکن مهر ممنوع است و آنچه ملاک پرداخت متقاضیان است مبلغی است که در قرارداد پیش فروش آمده، ادامه داد: البته تا چندی پیش این قانون در برخی از شهرهای جدید نظیر پردیس اجرایی نشده بود.
مهرآبادی تصریح کرد: برای آنکه از بابت این قانون به متقاضیان فشار کمتری وارد شود با مساعدت سیستم بانکی کشور ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۴ درصد برای متقاضیان در نظر گرفته شد تا در شهرهای جدید به قدرت پرداخت آن‌ها کمک شود. وی ادامه داد: این به معنی افزایش قیمت مسکن مهر نیست و فقط دولت سعی کرده طرحی را برای کاهش فشار به متقاضیان اجرایی کند. متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تا در سررسید پرداخت راحت‌تر وجه باقیمانده را به پیمانکار پرداخت کنند.
البته استفاده از آن دلبخواه است و اگر خانواده‌ای توان پرداخت نقدی این وجه را دارد مجبور به استفاده از آن نیست. خبرگزاری فارس اخیرا به نقل از محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نوشت که وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به دولت درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان را کرده است. نریمان در گفت‌و‌گو با این رسانه گفته است: به هر حال سازنده‌ها برای اجرای کار نیازمند پول هستند و این پول‌ها را نیز باید متقاضیان به موقع پرداخت کنند تا هر چه سریع‌تر واحدها به اتمام برسد، به همین دلیل درصدد هستیم که آورده متقاضیان را که به حساب خودشان واریز می‌شود، به تدریج و متناسب با پیشرفت فیزیکی از آنها دریافت شود. با انتشار این خبر این طور برداشت شد که دولت به دنبال گران کردن مسکن مهر است.
اما اصغری مهرآبادی این خبر را رد کرد و گفت: حتی دولت به دنبال کاهش فشار به اقشار کم درآمد است و برای کاهش فشار به این متقاضیان، بخش‌هایی از هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی این واحدها را خود متقبل شده است. میزان مساعدت دولت به زودی اعلام خواهد شد. گفتنی است، پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس از ۳۵ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

کمک به قدرت پرداخت متقاضیان با۱۰میلیون تومان وام

دولت وام۱۰میلیون تومانی قرض‌الحسنه را برای تکمیل واحدهایی در نظر گرفته که متقاضیان آن در پرداخت مشکل دارند و واحدهای آن‌ها چندین هزار واحد دیگر را نیز درگیر کرده است. به گزارش «ایران»، از ۳۰۰ هزار واحد باقی مانده، حدود ۱۱۷ هزار واحد فاقد مشتری است و تمام مشکلات از همین جا نشأت می‌گیرد. این ۱۱۷ هزار واحد ۲۲۰ هزار واحد را تحت‌الشعاع قرار داده است که بخشی از آن مشتری نیز دارد. برای مثال بلوک ۲۰ واحدی ۱۴ واحد پول را واریز کردند اما ۶ واحد این کار را انجام نداده‌اند، لذا ادامه طرح به مشکل برخورد کرده است. ظاهرا از این ۱۱۷ هزار واحد ۷۷ هزار واحد ۶ دانگ آن فاقد مشتری است و بلوک‌ها رها شده است. به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از این نظر مشکل زیادی وجود ندارد و تا پایان دولت واحدها ساخته و در بدترین حالت به مشتریان جدید فروخته خواهد شد. اما ۴۰ هزار واحد ۱۴۰ هزار واحد باقی مانده را درگیر کرده و در این بخش مشکل وجود دارد. این قسمت از طرح‌ها در مقطع ۸۰ درصد پیشرفت متوقف شده است و امکان تکمیل آن وجود ندارد.
مشکل دیگری که وجود دارد، این است که نزدیک به ۵۰ هزار واحد از این ۳۰۰ هزار واحد در دادگاه‌ها پرونده دارد و در مورد آن میان تعاونی و سازنده، سازنده و ادارات کل راه و شهرسازی و.. اختلاف است. مهرآبادی در خصوص این بخش اظهار کرد:برای حل این مشکل رئیس قوه قضائیه دستور داده که در استان‌ها پرونده‌های مسکن مهر در اولویت قرار بگیرد و امیدواریم بزودی این مشکل حل شود. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت که از ۳۰۰هزار واحد باقی مانده فقط ۳۰ الی ۴۰ هزار واحد بلامعارض هستند. به گفته مهرآبادی در دهه فجر دولت اعلام می‌کند که برنامه تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده تا پایان دولت چه خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مزرعاوی

      ببخشید ایران فقط تهران نیست بیاید به مردم اهواز برسید پول دادن حتی نمیدونن زمینهاشون کجان چه برسه به ساخت مسکن

    • بدون نام

      جوری صحبت میکنن که انگار این دولت فرشته است دولت قبلی شیطان .درود بر احمدی نژاد پاک قهرمان بعضیها فکر میکنن که هرکسی یک قیمتی دارد ولی ادم پاک روش نمیشه قیمت گذاشت قیمت اورا فقط خدا میداند فقط خدا میداند دکتر احمدی چقدر ق
      یمت دارد

    • رها

      بابا یارو شش ماه مهلت داره یه چی رو باید بهانه کنه تا دیروز زیر ساخت امروز قیمت ساخت مسکن با این حجم کار اینا نیست که

    • ایرانی خوشبخت بیخانمان

      بله
      این عزیزان از35درصد به 80درصد رسانده اند
      اما توی خواب وخیال
      این واحدهای مورد نظر ایشان کجا هستند ؟
      دروغ از این بزرگتر ؟
      رذالت از این بدتر ؟
      حالا هم به اسم کمک به مردم
      ده میلیون تومان به بدهی هایشان اضافه میکنند

      تو رو خدا بیاید با ما دشمنی کنید !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج