adexo3
۴۱۷۵۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

قاضی‌پور: ابتکار، قاتل دریاچه ارومیه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابتکار را قاتل دریاچه ارومیه دانست و گفت: وزیر نیرو مرگ دریاچه را کلید زد و حالا سازمان حفاظت محیط زیست با بی مسئولیتی خود نابودی محیط زیست و حیات طبیعی این تالاب جهانی را سرعت بخشیده است.

مشرق: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابتکار را قاتل دریاچه ارومیه دانست و گفت: وزیر نیرو مرگ دریاچه را کلید زد و حالا سازمان حفاظت محیط زیست با بی مسئولیتی خود نابودی محیط زیست و حیات طبیعی این تالاب جهانی را سرعت بخشیده است.
نادر قاضی پور با انتقاد شدید از کوتاهی دولت بخصوص دو مجموعه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ حیات در دریاچه رو به مرگ ارومیه، وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را قاتلان این دریاچه ملی و جهانی نامید و گفت: طی سه سال گذشته، فصل جدیدی بر درد این دریاچه ملی اضافه شده است.

وی با ذکر یک اتفاق مهم تلخ برای افزایش سطح آب دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر بحران خشک شدن، ورود فاضلاب به دریاچه نیز بحرانی زیست محیطی را برای ادامه حیات گونه های طبیعی در این سرزمین رقم زده است.

قاضی پور در پاسخ به سوالی در خصوص مقصر ورود فاضلاب به این دریاچه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نیرو را دو متهم اصلی این فاجعه زیست محیطی دانست و اظهار داشت: متاسافنه وزیر نیرو به جای حفاظت از دریاچه ارومیه، اجازه ورود فاضلاب شهری و پساب شهرک های صنعتی واقع در تبریز و ارومیه را از طریق رودخانه های منتهی به این دریاچه داده است.

نماینده مردم ارومیه مبنای اظهارات خود را گزارش های حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد و افزود: در گزارش های سازمان حفاظت محیط زیست، زمان و میزان ورود فاضلاب و پساب به دریاچه وجود دارد اما متاسفانه هیچ اقدام پیشگیرانه ای توسط سازمان حفاظت محیط زیست صورت نمی گیرد.

قاضی پور با تکیه بر این گزارش حفاظت محیط زیست و همچنین بررسی های میدانی خود گفت: متاسفانه هنگام بارندگی، کلیه تصفیه خانه ها خاموش می شوند و تمامی پساب شهرک های صنعتی بدون تصفیه وارد دریاچه ارومیه می شود.

این نماینده مجلس مشکل اصلی را عدم نظارت صحیح رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تجهیز کارخانه ها و شهرک های صنعتی به سیستم های تصفیه فاضلاب دانست و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تصفیه خانه های موجود تنها برای تصفیه یک سوم از خروجی پساب کارخانه ها ظرفیت دارند و سازمان حفاظت محیط زیست برخلاف مسئولیت حاکمیتی خود و بدون در نظر گرفتن تامین زیر ساخت های لازم، مجوز فعالیت این کارخانه ها را در ارومیه و تبریز صادر کرده است.

قاضی پور با انتقاد شدید از این رفتار سازمان حفاظت محیط زیست، ابتکار را قاتل دریاچه ارومیه دانست و گفت: وزیر نیرو مرگ دریاچه را کلید زد و حالا سازمان حفاظت محیط زیست با بی مسئولیتی خود، نابودی محیط زیست و حیات طبیعی این تالاب جهانی را سرعت بخشیده است چرا که هیچ پروژه ای درکشور بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتمالا دولت قبل با ساخت نابجای سدها و برداشت نامناسب آب از حوضچه استحفاظی این دریاچه "اصلا " مقصر نبوده!!!

    • حبیب

      آقای قاضی پور شما نه دغدغه دریاچه ارومیه داری نه هیچ مسئله ملی دیگه، شما همین که مجیز جناح موافق و فحش به مخالفین بدی عملکردت قابل قبوله از نظر خودت و دوستانت

    • بدون نام

      خداییش تو دیگه خیلی پر رویی

    • محمد حسین

      آقای قاضی پور قاتل دریاچه ارومیه نه خانم ابتکار است نه فلان و بهمان است و نه تهران و زنجان و شیراز است قاتل ارومیه فقط و فقط مردم گرامی ارومیه ودر وهله اول مسئولین ارومیه هستند که از فکرشان و دانش شان از آن نگه داری کنند آنقدر هزاران هزار چاه های عمیق و نیمه عمیق با مجوز و بدون مجوز های کارشناسی و بدون برنامه ریزی و بدون مدیریت و سدها ایجاد کردند و تاکستان های انگور را بر دریاچه مقدم دانستن تا آنرا به چنین روزی انداختند و حالا به جای اینکه فلان و بهمان را مقصر کنید خود را ملامت کنید که علاوه بر خود سه چهار استان مجاور را نیز مبتلا به عوارضات مخرب زیست محیطی آتیه دچار خواهید ساخت

    • محسن

      وزیری که بگه ماشین هیبریدی آینده ندارد بهتر از این نمیشه نمیدونم برای چه ایشون وزیر محیط زیست هستند کسی که فقط حرف میزن تا بحال برای محیط زیست ایران هیچ کاری نکرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما حتی در این حد اطلاع ندارید که ایشون وزیر نیست بلکه معاون رئیس جمهور هست چطور با این قطعیت اظهار نظر می کنید ؟! در ضمن هر ماشین الکتریکی قابلیت عرضه ندارد اگر یه نفر چهارتا ماشین شارژی کودکان را به هم وصل کند بگوید من اختراع کردم و دولت هم قبول کند پس فردا خود شما می آیید دولت را مسخره می کنید که بدون اطلاع هر چیزی را تایید می کند

    • علی

      قاتل دریاچه ارومیه فقط و فقط مردم اطراف اون هستن. من خودم به عینه دیدم که میگم آب این دریاچه رو بردن برا مزرعه و هندوانه کاشتن بعد فروشش توجیه اقتصادی نداشته همینجوری ول کردن رفتن. به تعداد زیادی این کار رو میکنن بدون اینکه کار کارشناسی کسی براشون انجام بده.

    • بدون نام

      از کی تا حالا ما وزیر محیط زیست داریم و خبر نداریم؟؟؟؟؟؟

    • اروم

      ما مردم ارومیه از داشتن چنین نماینده ای خجالت میکشیم....

    • بدون نام

      هرچند خودت از همه بدتری ولی اینو خوب گفتی

    • بدون نام

      جناب علی آخه کدوم آدم عاقلی آب شور دریاچه ارومیه رو که دومین دریاچه شور جهانه وارد مصارف کشاورزی می کنه؟

      پاسخ ها

      • علی

        برادر عزیز منظور از آب دریاچه آب سرشاخه هایی که به این دریاچه وارد میشنه یا چاه هایی که اطراف اون زدنه

    • بدون نام

      دلیل اصلی خشکی دریاچه ارومیه خشک سالی های چندین سال اخیر است که باید با آن مقابله کرد وگرنه مشکلات زیادی برای مردم اطراف دریاچه به وجود خواهد اومد به نظر من باید آب رودخانه آراز را به دریاچه ارومیه انتقال داد تا مانع از خشک شدن آن شد

    • بدون نام

      دریاچه هامون هم کاملا خشک شده.ای کاش تدبیری اندیشیده بشه

    • غلامرضا

      ازدریاچه اب شیرین هامون دیگه هیچی نمونده بجزگردوخاک تمام مردمشم مهاجرت کردن.

    • بدون نام

      استعفا بده معصومه خانم بفرمایید منزل به زندگینون بپردازید نه هوای الوده می خواهیم نه دریاچه اینها بطور طبیعی الوده وخشک میشوند ودست طبیعت در کار است بسیار خوب پس دیگر چه نیازی به مدیریت بحران واداره محیط زیست نخواستیم ببند ید در اون صاحاب مرده رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج