۴۱۷۹۷۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مصادیق تخلفات انتخاباتی در آمریکا

یکی از مصادیق تخلف در انتخابات آمریکا این است که شهروندان یک ایالت در ایالت‌های مجاور نیز رای می‌دهند؛ یعنی به سبب بروز خطا در سیستم انتخاباتی آمریکا امکان چندین بار رای دادن وجود دارد.

خبرگزاری میزان: یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: یکی از مصادیق تخلف در انتخابات آمریکا این است که شهروندان یک ایالت در ایالت‌های مجاور نیز رای می‌دهند؛ یعنی به سبب بروز خطا در سیستم انتخاباتی آمریکا امکان چندین بار رای دادن وجود دارد؛ همچنین گفته می‌شود برخی کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا اتوبوس‌هایی را تدارک می‌بینند و با سوار کردن مردم در آن، آن‌ها را ترغیب می‌کنند تا به افراد موردنظرشان رای دهند.
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به نظرسنجی موسسه‌های آمریکایی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهار کرد: در آمریکا موسسات مختلفی در موسم انتخابات، اقدام به انجام نظرسنجی از مردم این کشور می‌کنند و بعضا متناسب با گرایشات فکری و سیاسی خود سوالات نظرسنجی و یا نمونه‌های آماری را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند تا نتایج مورد نظر خود را بدست آورند.

وی ادامه داد: البته برای رفع مشکل فوق‌الذکر، موسساتی در آمریکا ایجاد شده که میانگین نظرسنجی‌های موسسات مختلف را آنالیز می‌کنند و یکی از معروفترین این موسسات، موسس "ریل کلیر پالتیکس" است که هر هفته میانگین نتایج نظرسنجی‌ها پیرامون پیشتازی کاندیداهای انتخاباتی را نشان می‌دهد.

پیشتازی دودرصدی هیلاری نسبت به ترامپ

ابوالفتح تصریح کرد: موسسه مزبور در آخرین برآوردی که از میانگین نتایج نظرسنجی‌ها انجام داده، حدود ۵ درصد برتری را برای هیلاری کلینتون در نظر گرفته است؛ که اگر ضریب خطا در نظرسنجی‌ها را حدود ۳ درصد بدانیم و آن را از ۵ درصد میزان برتری هیلاری کسر کنیم، فاصله میان دو نامزد دو درصد است که بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به غیر قابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات آمریکا، گفت: با توجه به جمیع جهات و میانگین نتایج نظرسنجی‌ها که هر لحظه متغیر است، تضمینی برای پیروزی هیچ‌یک از دو نامزد انتخابات آمریکا وجود ندارد و حتی هیلاری کلینتون که پیشتازی‌اش در نظرسنجی‌ها را از ماه‌ها و هفته‌ها قبل تثبیت کرده بود، اکنون از لحاظ آرا در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد.

ساختار انتخاباتی متفاوت آمریکا

وی با اشاره به ساختار انتخاباتی آمریکا، اظهار کرد: در آمریکا مردم به صورت مستقیم رئیس‌جمهور را انتخاب نمی‌کنند بلکه مجمعی با عنوان "الکتورال کالج" یا "هیئت‌های انتخاباتی" که متشکل از ۵۳۸ نفر هستند بر اساس آرای حاصله در ایالت‌های خود، رئیس‌ کاخ سفید را انتخاب می‌کنند.

ابوالفتح تصریح کرد: فارغ از نظرسنجی‌های صورت گرفته که مبتنی بر آرای مردمی است و فاصله دو نامزد در آن بسیار کم است، به لحاط آرای الکتورال، برتری قابل قبول و تضمین شده‌ای برای هیلاری کلینتون وجود دارد؛ و گفته می شود نامزد دموکرات ها نسبت به همتای جمهوریخواهش دارای۱۳۰ رای الکتورال بیشتر است.

ایالت‌های پاندولی آمریکا

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به تفاوت‌های موجود در ایالت‌های آمریکا به لحاظ گرایش به احزاب شاخص این کشور، گفت: در ساختار انتخاباتی آمریکا، برخی ایالت‌ها، "ایالت‌های امن" نامیده می‌شوند؛ به این معنا که در آن ایالت‌ها نامزد دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان به طور سنتی قدرت رای‌آوری دارد و برخی ایالت‌های دیگر آمریکا نیز اصطلاحا پاندولی هستند و به آن‌ها "ایالت‌های محل نبرد" اطلاق می‌شود که در این دسته از ایالت‌ها پیروزی هیچ یک از کاندیداها چه جمهوریخواه و چه دموکرات قابل پیش‌بینی و تضمین‌شده نیست.

ابوالفتح با اشاره به در نوسان بودن آراء نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیان داشت: در هفته‌های اخیر با توجه به افشاگری‌هایی که پیرامون هر دو نامزد انتخابات آمریکا صورت گرفته، نتایج نظرسنجی‌ها و آرای موجود در نوسان بوده و حتی نوعی نگرانی در کمپین دموکرات‌ها مبنی بر اینکه پیروزی تضمین شده نیست، ایجاد شده است.

وی افزود: چه بسا در روزهای آخر رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا، گروهی از مردم این کشور به مواضع و شعارهایی که ترامپ مطرح کرده متمایل شوند و شاهد پیروزی این کاندیدای جمهوریخواه باشیم.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به حفظ پیشتازی هیلاری کلینتون در جریان برگزاری رقابت‌های انتخاباتی، بیان داشت: در شرایط فعلی علی‌رغم تمام تبلیغاتی که علیه هیلاری کلینتون صورت گرفته و وی به عنوان یکی از مسببان مشکلات و معضلات فعلی جامعه آمریکا و نماینده سیستم حاکم بر این کشور معرفی شده و همچنین با توجه به ماجرای ایمیل‌ها و برجسته‌سازی آن از سوی کمپین جمهوریخواهان، اما نامزد دموکرات‌ها موفق شده تا همچنان پیشتازی خود را حفظ کند.

امکان بروز تخلف در انتخابات آمریکا اجتناب‌ناپذیر است

ابوالفتح با بیان اینکه امکان بروز خطا، تخلف و یا حتی تقلب در هر سیستم انتخاباتی اجتناب ناپذیر است، گفت: در آمریکا در روز انتخابات حدود ۱۰۰ میلیون نفر در رای‌گیری شرکت می‌کنند و این در حالی است که در ۵۰ ایالت آمریکا بعضا شاهد وجود قوانین انتخاباتی متفاوتی هستیم.

وی ادامه داد: انتخاباتی که در آمریکا برگزار می‌شود تنها برای تعیین پست ریاست جمهوری در این کشور نیست؛ این انتخابات به منظور تعیین هزاران سمت اجرایی و تقنینی از ریاست جمهوری گرفته تا نمایندگان گنگره، فرمانداری‌ها، مجالس ایالتی و تا پایین ترین سطوح دولت‌های ایالتی و محلی برگزار می شود.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به سابقه بروز تخلفات انتخاباتی در این کشور، گفت: اینکه نامزد جمهوریخواهان اعلام کرده در آمریکا افرادی رای می‌دهند که ۱۰ سال پیش مرده‌اند، چندان دور از تصور نیست و در انتخابات گذشته آمریکا موارد و مصادیق آن به وقوع پیوسته است.

مصادیق تخلفات انتخاباتی در آمریکا

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق تخلف در انتخابات آمریکا این است که شهروندان یک ایالت در ایالت‌های مجاور نیز رای می‌دهند؛ یعنی به سبب بروز خطا در سیستم انتخاباتی آمریکا امکان چندین بار رای دادن وجود دارد؛ همچنین گفته می‌شود برخی کمپین های انتخاباتی در آمریکا اتوبوس‌هایی را تدارک می‌بینند و با سوار کردن مردم در آن، آن‌ها را ترغیب می‌کنند تا به افراد موردنظرشان رای دهند.

ابوالفتح با اشاره به خطاهایی که در زمان فرآیند رای‌گیری در سیستم انتخاباتی آمریکا به وقوع می‌پیوندد، گفت: گاهی در آمریکا برگه‌های رای‌گیری مخدوش است و حتی امکان خطا در دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای نیز وجود دارد؛ البته تاکنون شواهدی تاریخی دال بر اینکه اینگونه تخلفات یا تقلبات سرنوشت انتخابات را در آمریکا تغییر داده، به دست نیامده است.

دلایل ترامپ برای پیش کشیدن بحث تقلب

وی با اشاره به اصرار ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا، اظهار کرد: دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان به دو دلیل بحث تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش کشیده است؛ یکی اینکه وی می‌خواهد خود را شخصیتی ضدساختار معرفی کند و با هر آنچیزی که تشکیلات در آمریکا شکل داده از جمله فرآیند انتخابات و قوانین انتخاباتی مخالفت کند و خود را در ضدیت با وضعیت فعلی آمریکا تعریف کند تا بتواند حمایت‌های بیشتری را از جانب آن دسته از شهروندان که نسبت به وضع موجود ناراضی هستند به دست آورد.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: دلیل دیگری که ترامپ را بر آن داشته تا بحث تقلب در انتخابات آمریکا را پیش بکشد، این است که وی شاید احتمال شکست را زیاد می‌داند و برای توجیه شکست خود این بحث را مطرح کرده تا در فردای انتخابات بتواند موج سواری کند و از تشکیلات حاکم امتیاز بگیرد و همچنین حیات سیاسی خود را نیز تداوم بخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج