adexo3
۴۱۸۱۵۱
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

هشدار هاوکینگ درباره ارتباط با موجودات فضایی

زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافت؟

همشهری آنلاین: زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافت؟

اما استفان هاوكينگ فيزيكدان مشهور بريتانيايي معتقد است به جاي پاسخ دادن به اين پرسش‌ها، به طور كلي تلاش براي ارتباط برقرار كردن با اين تمدن‌ها بايد متوقف شوند زيرا دستيابي به تمدني پيشرفته‌تر از تمدن بشر مي‌تواند بشريت و زمين را در موقعيتي خطرناك قرار دهد.

هاوكينگ در فيلمي جديد و آنلاين به نام "محبوب‌ترين مكان‌هاي استفان هاوكينگ" كه در آن وي درون فضاپيمايي ديده مي‌شود كه قصد دارد به كمك آن محبوب‌ترين مكان‌ها در جهان را معرفي كند،‌ اين سخنان را مطرح كرده‌است.

وي در اين فيلم مي‌گويد هرقدر مسن‌تر مي‌شوم بيشتر اطمينان پيدا مي‌كنم كه بشر در جهان تنها نيست. پس از يك عمر كنجكاوي،‌اكنون هدايت پروژه‌اي جهاني براي يافتن حقايق را به عهده دارم، پروژه Breakthrough Listen به اسكن و بررسي ميليون‌ها ستاره نزديك به زمين خواهد پرداخت تا شايد نشانه‌اي از حيات در آنها بيابد،‌شايد روزي سيگنالي از سياره‌اي مانند گيليس ۸۳۲c دريافت كنيم،‌اما بايد در پاسخ دادن با احتياط عمل كنيم.

باوجود اينكه هاوكينگ در تلاشي بي‌سابقه براي يافتن حيات هوشمند در جهان نقشي كليدي دارد، اما در عين حال وي يكي از منتقدان اصلي ارتباط برقرار كردن با آنها است، عملي كه به گفته هاوكينگ مي‌تواند بشر را در آستانه نابودي قرار دهد زيرا به گفته وي يك تمدن بيگانه ممكن است زمين و ساكنانش را متخاصم،‌ ضعيف و مناسب براي تسخير كردن ببيند. در چنين شرايطي اين تمدن‌ها كه بسيار قدرتمند‌تر از انسان هستند، همان اندازه به اننسان توجه خواهند كرد كه انسان به باكتري‌ها توجه مي‌كند.

هشدارهاي هاوكينگ در اين فرضيه ريشه دارند كه يك تمدن بيگانه، به ويژه تمدني كه بتواند سيگنال‌هاي ارسالي انسان را رديابي كرده و موقعيت زمين را بيابد، ميلياردها سال از ما پيشرفته‌تر است و همين موضوع بشر را به هدفي آسان براي نابودي تبديل خواهد‌كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی عالی.

    • بدون نام

      خدایا به حق امام زمان کمکمون کن تا مشکلی برای کره ی زمین پیش نداشت..هرچند ما مردم ایران اسلامی اماده جانفشانی در مقابل هر گونه تهدیدات فضایی هستیم...تا زنده ایم رزمنده ایم..

    • رضا

      اگه این طوری پیش بریم اخرالزمان نزدیکه

    • بدون نام

      خوب اون روی سکه هم ببینید شاید موجودات متخاصمی نباشن و به پیسرفت پشریت کمک کنند همه موجودات که قرار نیست شبیه ما فکر کنند ولی اگه بشه چی میشه:)))

    • بدون نام

      سرگشتگی درمیان علمای غرب بی اطلاعی ایشان از مستورانی بنام جنیان است که در قران کریم سوره ای دارد در تورات وانجیل نیست یا تحریف شده .در5نوع کلی است که یک نوع آن انسان نما هست وآن باد خاصی که حضرت سلیمان سوار بود با فیزیک ومکانیک صرف نمیشود فهمید اشکال کار همین جاست .خانم دکتر نفیسه معتکف کتابهای روشن کننده چاپ و خودشان اشراف دارند نوشته اند90 درصد یوفوها از آن جنس هستنده و 10درصد دیگر سایر موجودات .ضمنا باشعور ومکلف اند اینطور نیست که بدون اجازه خدا به زمینیان هجوم بیاورند و محوریت خلقت وشان آن با انسان زمینی است.خطراتی که ازسوی انسانهای دارنده سلاح اتمی وهیدروژنی و...زندگی انسانی را تهدید میکند قابل مقایسه باهیچ موجود دیگری نیست.از این باید نگران بود راه دوری نروند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج