۴۱۸۳۵۸
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۱۸ چقدر درآمد دارد؟

تماس با مرکز اطلاعات تلفن یا ۱۱۸ پیش از این رایگان بود، اما از سال قبل تماس با این مرکز مشمول هزینه شده است.

خبرگزاری ایسنا: تماس با مرکز اطلاعات تلفن یا ۱۱۸ پیش از این رایگان بود، اما از سال قبل تماس با این مرکز مشمول هزینه شده است.

در گذشته تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما از اوایل سال قبل با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اینگونه اعلام شد که تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود.

در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهند بود، اما تماس با ۱۱۸ مشمول هزینه می‌شود که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها، هزینه ای که مشترک برای برقراری تماس پرداخت می‌کند در اغلب موارد هزینه چندان بالایی نخواهد بود.

اما اینکه این مرکز و تماس با آن چقدر می تواند برای مخابرات درآمدزایی داشته باشد موضوعی است که نمی‌توان به طور دقیق تخمین زد چرا که بخشی از این تماس‌ها ممکن است از طریق تلفن همراه صورت گیرد که در این صورت هزینه‌با تلفن ثابت متفاوت است با این وجود بر اساس صحبت‌های مسئولان مخابراتی در ارتباط با حجم تماس‌هایی که با این مرکز صورت می‌گیرد و در نظر گرفتن تعرفه یک دقیقه تماس با تلفن ثابت می‌توان رقم حداقلی درآمدها را تخمین زد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران سال قبل گفته بود روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با مرکز ۱۱۸ تماس می‌گیرند که حال اگر برای هر یک از این تماس‌ها تنها مدت زمانی معادل یک دقیقه در نظر گرفته و هزینه حداقلی پنج تومان مکالمه ثابت درون شهری را لحاظ کنیم می‌توان کمترین میزان درآمد این مرکز را پیش بینی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بلاخره چقد شد؟

    • بدون نام

      آقا بابت نفس کشیدن چقدر باید پرداخت کنیم؟؟؟؟

    • کامران

      کاش از حال کارمنداش خبر بگیریدکه همه از 118 فراری شدن با حقوق ماهی 1 میلیون و 200 هر چه درامد هست مدیران میبلعند کسی هم خبردار نیست.

    • بدون نام

      الان برا نفس کشیدن چقدر باید بدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقه ای با احتساب عوارض و مالیات و ارزش افزوده . ارزش نیفزوده و تورم یک میلیون نا قابل . قسطی هم می تونید بدید تا نمیرید

    • علی

      خاطرت جمع باشه چندسال دیگه واسه نفس کشیدنم باید مالیات بدیم.خخخخخخ

    • مسعود

      بابت هر تماس یک دقیقه ای 45 ریال دریافت میشود ولی بابت همین تماس مخابرات 125 تومان به اپراتور پاسخگو باید پرداخت کند

    • علی

      آن موقع که مجانی بود بسختی جواب می دادند و اگر هم جواب می دادند باعث می شدند که چندین بار باهاشان تماس بگیریم تا بلاخره به پاسخ نهایی برسی و اکنون که پولی شده دیگر سعی می کنند که چندین بار باهاشان تماس بگیریم که درست حسابی درآمد داشته باشند. و آخر امر به پاسخت هم نخواهی رسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج