adexo3
۴۱۸۹۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کاهش نسبی قیمت گوشت قرمز در بازار

هفته‌های گذشته قیمت گوشت قرمز افزایش یافت و در مقطعی هم با همان قیمت‌های بالا ثابت ماند.اما از روز گذشته کاهش قیمت گوشت قرمز شروع شد.

روزنامه ایران: هفته‌های گذشته قیمت گوشت قرمز افزایش یافت و در مقطعی هم با همان قیمت‌های بالا ثابت ماند.اما از روز گذشته کاهش قیمت گوشت قرمز شروع شد.
قیمت گوشت قرمز حدود هزار تومان در هر کیلو کاهش یافته و این امیدواری وجود دارد که قیمت‌ها مجدداً افت داشته باشد.پیش از این هم فعالان بازار پیش‌بینی کرده بودند که با کاهش مصرف و گذر از دهه اول محرم قیمت گوشت کاهش پیدا کند. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه دار بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و عرضه به مصرف‌کننده ۳۵ هزار تومان است. البته این قیمت در برخی از مناطق کمتر است.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد ودرباره دلایل این کاهش گفت: علاوه بر رکود بازار، از ۱۵ هر ماه به بعد شاهد کاهش تقاضا برای این کالا هستیم که همین مسأله نیز در افت قیمت مؤثر است.وی در ادامه صحبت‌هایش به طرح شناسنامه دار شدن کشتارکنندگان و توزیع‌کنندگان گوشت قرمز که از روز شنبه آغاز شده است اشاره کرد و افزود:این طرح با هدف کنترل بازار به لحاظ کیفیت و قیمت است.گوشت گوسفند ماده (میش) و ماده گاو، گوشت‌های کم کیفیت هستند.این گوشت‌ها باید از نوع با کیفیت آن جداسازی شود به همین دلیل در این طرح مغازه داران باید برچسب‌های موجود روی گوشت‌های کم کیفیت را با رنگ قرمز مشخص کنند تا مردم متوجه شوند کیفیت این نوع گوشت پایین‌تر از سایر محصولات است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تأکید بر اینکه این اقدام باعث کنترل تخلفات در بازار گوشت خواهد شد، گفت: گوشت‌های کم کیفیت حداقل بین ۵ تا ۷ هزار تومان ارزانتر از نوع باکیفیت آن هستند، ضمن اینکه از این پس مغازه‌دارانی که این نوع گوشت را در مغازه خود عرضه می‌کنند، باید این مسأله را روی تابلوی اعلانات خود اعلام کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه اکثر مغازه‌های سطح استان تهران چنین گوشتی عرضه نمی‌کنند و فقط در برخی از مراکز شاهد توزیع آن هستیم، افزود: مردم باید بدانند اماکنی که قیمت گوشت را بسیار پایین‌تر از نرخ‌های اعلام شده عنوان می‌کنند، حتماً مشکلی دارند.ملکی با اشاره به اینکه از این پس مغازه داران نباید گوشت قرمز را بدون فاکتور از کشتارکنندگان و توزیع‌کنندگان قبول کنند، ادامه داد: در صورتی که بازرسین مربوطه به مغازه‌ها مراجعه و از مغازه داران درخواست فاکتور کنند، باید این فاکتور به آنان تحویل داده شود، در غیر این صورت با مغازه‌دار برخورد خواهد شد.
در برخی از مناطق جنوبی تهران قیمت گوشت نسبت به سایر مناطق بسیار پایین‌تر است.حال با شروع طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌ها اختلاف قیمت گوشت بی‌کیفیت از سایر گوشت‌ها بین ۵ هزار تومان تا ۷ هزار تومان خواهد شد.در حال حاضر اختلاف گوشت با کیفیت و بی‌کیفیت در بازار بین دو تا سه هزار تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج