adexo3
۴۱۸۹۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فرصت دوباره‌ای كه مجلس به دولت داد

محمد ضابطي؛ نماينده ادوار مجلس در روزنامه آرمان نوشت: راي اعتمادي كه نمايندگان خانه ملت به وزراي پيشنهادي دادند در فضاي كاملا آرام و به دور از هرگونه تنش انجام شد كه همين موضوع سبب شد تا نمايندگان مخالف و موافق نظرات خود را ارائه دهند.

محمد ضابطي؛ نماينده ادوار مجلس در روزنامه آرمان نوشت: راي اعتمادي كه نمايندگان خانه ملت به وزراي پيشنهادي دادند در فضاي كاملا آرام و به دور از هرگونه تنش انجام شد كه همين موضوع سبب شد تا نمايندگان مخالف و موافق نظرات خود را ارائه دهند.
بر اين اساس دولت نبايد از اقدامي كه مجلس در روز راي اعتماد به سه وزير پيشنهادي انجام داد به راحتي عبور كند. در واقع مجلس يك فرصت دوباره براي احقاق وعده‌ها به روحاني داد تا بتواند از اين طريق سه وزارتخانه‌اي كه راي آوري بالايي براي شخص روحاني در انتخابات سال آينده دارند، كارهاي نيمه تمام را تمام كند. رئيس‌جمهوري نيز نبايد به راحتي از اين سه وزارتخانه بگذرد، به دليل اينكه جامعه هنرمندان، فرهنگيان و ورزشكاران مهم‌ترين بخش از بدنه اجتماعي هستند و روحاني بايد تمركز جداگانه‌اي بر اين موضوع داشته باشد. بنابراين مجلس دهم را مي‌توان يكي از مجالسي نام برد كه مهم‌ترين دغدغه‌اي اش منافع كشور است و مي‌خواهد به هر شكلي كه شده است منافع كشور فداي منافع گروهي و جناحي نشود.
اين را فراموش نكنيم كه اگر ترميم كابينه در مجلس نهم اتفاق مي‌افتاد مشخص نبود از اين سه وزير چند وزير راهي پاستور مي‌شدند ولي مجلس دهم نشان داد كه مي‌خواهد به دولت كمك كند و دولت بايد از اين فرصت نهايت بهره را ببرد. نبايد از مديريت آقاي لاريجاني غافل شد، مديريتي كه باز توانست مصلحت كشور را در اولويت قرار بدهد. بايد در نظر داشت كه دولت زمان زيادي ندارد و نبايد خود را درگير حاشيه كند، دولت بايد تمركز خود را روي كارهاي نيمه تمام بگذارد و بتواند مطالبات بر حق مردم را جامه عمل پوشاند.
اين سه وزير جديد مي‌توانند ياري رسان شخص رئيس‌جمهور باشند و بايد خاطرنشان كرد كه راي اعتمادي كه نمايندگان به اين سه وزير دادند احترام به راي مردم بود و نشان دادند مردم به دنبال تنش و حاشيه نيستند، هشت سال تنش در كشور كافي است و آنچه امروز مورد نياز مردم و جامعه است آرامش و تلاش براي پيشبرد امور است كه قطع به يقين اين مهم در پرتو تعامل و همسويي مجلس و دولت و عزم جدي‌تر قوه مجريه در پيشبرد امور كشور، محقق خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج