adexo3
۴۱۹۰۴۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خبرساز شدن رواج حساب‌های اجاره‌ای

فضای بین‌المللی و داخلی کشور آبستن اتفاقات جدید است.

خبرآنلاین: فضای بین‌المللی و داخلی کشور آبستن اتفاقات جدید است.

انتخابات آمریکا به نقطه حساسی رسیده و همه منتظر برگزاری و مشاهده نتایج نهایی هستند. در لبنان در یک اتفاق عجیب پس از چندین سال بالاخره نخست‌وزیر از جناح طرفدار عربستان و رییس‌جمهور از جناح طرفدار ایران انتخاب شدند که نشانه نرمش طرفین در این معامله است. مجلس نیز اولین رای اعتماد خود را به هر سه وزیر پینهادی کابینه دولت یازدهم داد و عملیات آزادسازی موصل که برای آینده منطقه سرنوشت‌ساز است، در این روزها شدت گرفته ولی ترکیه و آمریکا در حال کارشکنی در عملیات بوده و در صدد گسیل دادن داعش به سوریه هستند.

این هفته را با حضور در محل فیلم‌برداری از یک فیلم سینمایی آغاز کردم. تهیه کننده و کارگردان این فیلم اجتماعی، هر دو جوان و همشهری من هستند و در تلاشند تا فیلم را برای جشنواره فجر آماده کنند. بیش از یک ساعت که من در صحنه فیلم‌برداری حضور داشتم موفق نشدند حتی یک دقیقه فیلمبرداری کنند و بارها گلاب آدینه و شمس لنگرودی بازیگران اصلی این فیلم آن را تمرین و اجرا کردند.

خبرساز شدن رواج حساب‌های اجاره‌ای

در روزنوشت هفته گذشته مطالبی درباره نحوه فعالیت دفاتر اسناد رسمی و تاثیر آنها بر فضای کسب‌وکار بیان کرده و به رواج یافتن حساب‌های اجاره‌ای پس از کارت بازرگانی و رهن اجاره‌ای اشاره کردم. این سوژه‌ها مورد توجه اغلب رسانه‌ها قرار گرفت. دوشنبه بعدازظهر در «کافه خبر خبرآنلاین» میزگردی با همراهی آقای پژویان برگزار شد که اگرچه موضوع آن «هدفمندی یارانه‌ها» بود، اما با پیوستن هیراد حاتمی به جمع، موضوع فساد و راه‌های مبارزه با آن داغ شد.
من به ضرورت «یکپارچه شدن پازل نرم‌افزاری کشور» اشاره و تاکید کردم، اینکه هر کدام از سازمان‌ها به صورت جداگانه اقدام به ایجاد درگاه مجازی کرده‌اند ولی به علت لینک نشدن همچنان عده‌ای سوء استفاده کرده‌ و درگاه مجازی و دولت الکترونیک هم نتوانسته کمک چندانی به شفاف‌سازی و کاهش فساد کند. در این راستا مجددا به بحث حساب‌های اجاری اشاره کردم. انتشار این مصاحبه باعث شد روز دوشنبه با روزنامه شرق، رادیو گفت‌وگو، رادیو اقتصاد و تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها مصاحبه داشته باشم.

این هفته میزبان دو گروه تجاری از پاکستان و اسپانیا بودم. گروه اسپانیایی از یکی از رسانه‌های معتبر این کشور به ایران آمده و خواستار همکاری در زمینه پخش، تولید و تبلیغات با ورزش ایران و تلویزیون هستند، این هلدینگ موفق شده در ده سال گذشته "لالیگای اسپانیا" را از رده سه اروپا به رتبه اول رسانده و درآمد باشگاه‌های اسپانیا را از محل پخش تلویزیونی ده برابر کند. جالب است که آمادگی دارد حق پخش بازی‌های لیگ ایران را خریداری کرده و در مقابل، اجازه پخش قانونی بازی‌های اروپایی را به ایران بدهد. در این رابطه مذاکراتی با شبکه سه داشته‌اند که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

از پاکستان چند هیات به ایران آمده بودند. آنها متقاضی خرید گاز مایع ایران بودند. با دو تا از این گروه‌ها جلسه داشتم و سه‌شنبه نیز در خانه سفیر پاکستان با یکی از آنان ناهار را مهمان سفیر بودیم. مشکل اصلی کمبود تانکر کوچک برای حمل گاز مایع است که قرار شد طرفین پیگیری کنند. سفیر پاکستان را انسانی پر انرژی و خون‌گرم دیدم و تلاش می‌کند که روابط تجاری ایران وپاکستان را ارتقا دهد.

صادرات، پیشران رونق اقتصادی

سه‌شنبه در مجلس یادبود خواهرزاده آقای ابراهیم خان جمیلی شرکت کردم. سپس به اتحادیه رفتم. به علت ترافیک فلج کننده روزهای میان هفته تهران با تاخیر رسیدم. موضوع محوری جلسه افزایش قیمت بیست فراورده نفتی بین ۱۷ تا ۳۰ درصد واقدامات اتحادیه جهت اصلاح آن بود. سپس درباره محور‌ها و شعار همایش سالیانه اتحادیه بحث و تبادل نظر شد.
پیشنهاد من برای شعار همایش «صادرات، پیشران رونق اقتصادی» بود که مورد تایید قرار گرفت. محورهای همایش نیز رگلاتوری، برنامه ششم وازاد سازی مورد موافقت قرار گرفت
اعتراضاتی که از هفته گذشته به تغییر ناگهانی قیمت خوراک واحد‌های پالایشی شده بود، سرانجام به نتیجه رسید. آقای زنگنه دستور داد افزایش قیمت ناشی از تبدیل ارز مبادله‌ای به ارز آزاد را پخش وپالایش لغو کند. این اقدام می‌تواند باعث متعادل شدن قیمت تمام شده محصولات صادراتی شود.
سه‌شنبه صبح از منزل مذاکرات نمایندگان در باره رای اعتماد را پیگیری کردم. کم کم پتانسیل‌های بعضی از نمایندگان جدید مجلس در حال بروز شدن است و سخنان «حجت الاسلام شیخ» نماینده تهران و جعفرزاده نماینده شمال کشور تاثیرگذار و شجاعانه بود. تلاش رادیکال‌ها برای دوقطبی کرد فضای مجلس به نتیجه نرسید.
نمایندگان نشان دادند از هشیاری و درایت لازم برخوردار هستند و به هر سه وزیر کابینه رای دادند. فکر می‌کنم دیگر تاریخ انقضای استفاده ابزاری از «فتنه» به پایان رسیده و دیگر شاهد حذف مدیران شایسته کشور با این اتهام نباشیم. صفحه اول روز چهارشنبه روزنامه «وطن امروز» جالب بود که رسانه ای اصول‌گرای مدعی پیروزی در انتخابات مجلس را به سخره گرفته بود و نوشته بود «این هم مجلس اصولگرا!!»
طبق روال، این هفته نیز والیبال و فوتسال عالی و هیجانی داشتیم، اما متاسفانه با سرد شدن هوا وکوتاه شدن روزها پیاده روی غیر ممکن شده است.

باتوجه به این که طی دوهفته آینده قرار است نایب‌رییس اتاق بازرگی ایران انتخاب شود، تحرکات کمی به چشم می‌خورد. ما با گروه‌های فعال در تهران نیز چند جلسه برگزار و فضای انتخاباتی را رصد کردیم و امیدواریم که تاثیر خود را در انتخاب اصلح در اتاق ایران بگذاریم.

شانس پیروزی ترامت در انتخابات و تاثیر آن بر ایران

هرچه به آخر هفته نزدیک‌تر می‌شویم، نظرسنجی‌ها و خبرهای رسیده از داخل آمریکا، حاکی از افزایش شانس ترامپ در انتخابات و گویای این است که هیلاری در موقعیت ضعیف‌تری قرار دارد. همگان در حال ارزیابی این هستند که در صورت انتخاب ترامپ چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
در برنامه «صد روزه» ترامپ حرفی از ایران به میان نیامده و به اعتقاد بعضی از تحلیل گران انتخاب ترامپ در درازمدت نمی‌تواند به ضرر ایران باشد . حتی به اعتقاد برخی، رهبری به صورت سربسته از ترامپ حمایت و او را صادق‌تر از هیلاری کلینتون دانسته است. با توجه به روحیه بنگاه‌داری و تجاری ترامپ بعید می‌دانند که ترامپ از ظرفیت‌ها و پتانسیل کار اقتصادی و تجاری با ایران عبور کرده و خود را با ایران درگیر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج