adexo3
۴۱۹۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش همه‌ جانبه به انفجار در سایت «فردو»؟!

خبر انفجار در تاسیسات فردو و محبوس شدن ۱۹۰ یا ۲۴۰ نفر از کارکنان این تاسیسات زیرزمینی که روز یکشنبه بر خروجی برخی از سایت‌های خبری داخلی و خارجی قرار گرفته بود هم از سوی مقامات ایرانی تکذیب شد و هم از سوی سخنگوی کاخ سفید.

خبرگزاری ایسنا / ایلنا: خبر انفجار در تاسیسات فردو و محبوس شدن ۱۹۰ یا ۲۴۰ نفر از کارکنان این تاسیسات زیرزمینی که روز یکشنبه بر خروجی برخی از سایت‌های خبری داخلی و خارجی قرار گرفته بود هم از سوی مقامات ایرانی تکذیب شد و هم از سوی سخنگوی کاخ سفید.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه گذشته درباره انتشار خبری مبنی بر وقوع انفجار در تاسیسات هسته‌ای فردو در برخی از سایت‌های خبری در جمع خبرنگاران گفت: ما اطلاعاتی مبنی بر صحت و درستی خبر مربوط به انفجار در فردو در دست نداریم و تصور نمی‌کنیم که این خبر صحت داشته باشد.

اواخر وقت روز یکشنبه گذشته خبری مبنی بر وقوع انفجاری در فردو و محبوس شدن ۱۹۰ یا ۲۴۰ نفر از کارکنان این تاسیسات در اعماق زمین در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شد که سردار جزایری، معاون فرهنگی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در حاشیه مراسمی در تهران این خبر را تکذیب کرد.

شمس‌الدین بربرودی قائم مقام رییس سازمان انرژی اتمی، نیز یکشنبه شب گذشته، خبر انفجار در تاسیسات فردو را کذب محض دانست و گفت: فردو هیچ گونه انفجاری به خود ندیده است.

خبر انفجار بیش از حد خیالی است

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی تلگراف هم در گزارشی نوشت: به سختی می‌توان باور کرد خبر انفجار در تاسیسات فردو در ایران درست باشد.

کان کافلین، سردبیر سرویس دفاعی این روزنامه انگلیسی و کارشناس مطرح حوزه امنیت و تروریسم بین‌الملل، نوشت: چطور می‌توان در خصوص گزارش های مربوط به وقوع انفجار در تاسیسات فردو ایران، خسارت فراوان و محصور شدن ۲۴۰ نفر از کارگران این تاسیسات در آن قضاوت کرد.

به گزارش این روزنامه، ادعاها در خصوص بروز انفجار در این تاسیسات ساعت ۱۱:۳۰صبح یکشنبه گذشته، ابتدا در پایگاه اطلاع‌رسانی راستگرای ورلدنت دیلی، منتشر شد. اما مقامات ایرانی آن را تکذیب کردند.

یقینا تاسیسات فردو بخش حیاتی از برنامه هسته‌ای ایران است که حدودا ۳۰۰ پایی زیر زمین احداث شده و به همین دلیل از حمله حتی پیچیده‌ترین سنگرشکن‌ها نیز در امان خواهد بود.

از طرف دیگر اسرائیلی‌ها که هرگز به طور رسمی مسوولیت ترور دانشمندان ایرانی را نپذیرفته‌اند، ممکن است تصور کنند اکنون مناسب است که در مورد هر نوع مداخله‌ای در این انفجار سکوت کنند؛ زیرا از حملات تلافی‌جویانه تهران وحشت دارند.

در هر حال برای آن دسته از صاحبنظرانی که می‌خواهند بحران جهانی هسته‌ای ایران بدون اقدام نظامی پایان پذیرد، خبر از کار افتادن تاسیسات فردو بیش از حدخیالی است.


آژانس بین المللی انرژی اتمی انفجار در فوردو را تکذیب کرد

خبرگزاری مهر: آژانس بین المللی انرژی اتمی ( IAEA ) شایعات رسانه ها و برخی کشورهای غربی در خصوص انفجار در تاسیسات فوردو را تکذیب کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده که هیچ مدرکی برای اثبات اینکه انفجاری در تاسیسات فوردو در ایران انجام شده وجود ندارد.

ادعای انفجار در تاسیسات فوردو چند روز قبل توسط فردی که خود را مامور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) معرفی کرده بود مطرح شد و به سرعت در رسانه های غربی منتشر شد.

برخی رسانه ها حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده بودند که اسرائیل و آمریکا تاسیسات فوردو را بمباران کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج