۴۲۰۵۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هر دو مجلس آمریکا در دست جمهوری‌ خواهان

جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات جدید کنگره توانستند اکثریت آرای هر دو مجلس شامل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص دهند.

خبرگزاری ایسنا: جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات جدید کنگره توانستند اکثریت آرای هر دو مجلس شامل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص دهند.

کنگره آمریکا متشکل از دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان اکنون در دست جمهوری‌خواهان آمریکایی قرار دارد.

در جریان انتخابات پیشین کنگره که چهارم نوامبر ۲۰۱۴ در اواسط دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما برگزار شد، کنترل سنا از دست دموکرات‌ها خارج شد و با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان در آن زمان مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند، در نتیجه کل کنگره را گرفتند. نمایندگان حزب دموکرات در انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۱۶ (روز سه‌شنبه) برای پس گرفتن جایگاه اکثریت خود در سنا تلاش کردند اما مقابل رقبای جمهوری‌خواه خود شکست خوردند.

با توجه به آرای کسب شده اکثریت، کنگره آمریکا برای دومین بار پیاپی به دست جمهوری‌خواهان افتاد. برای مجلس نمایندگان آمریکا تمام ۴۳۵ کرسی روز سه‌شنبه به رای گذاشته ‌شد. دوره نمایندگان این مجلس دو ساله است .از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا، ۳۴ کرسی سه شنبه به رای گذاشته ‌شد. دوره نمایندگان سنا شش ساله است اما در هر انتخابات تنها یک سوم کرسی‌ها به رای گذاشته می‌شود.

جمهوری‌خواهان اکنون توانسته‌اند اکثریت ۵۱ رای را در سنا و اکثریت ۲۱۸ رای مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند. این دومین پیروزی پیاپی برای جمهوری‌خواهان در کنگره محسوب می‌شود.

در همین حال دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکایی نیز توانسته با کسب بیش از ۲۷۰ رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج