adexo3
۴۲۰۶۹۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تحلیل واشنگتن پست از آینده آمریکا با ترامپ

واشنگتن پست خود با نوشتن اینکه اگر &#۰۳۹;دونالد ترامپ&#۰۳۹; رئیس جمهوری منتخب آمریکا اگر به تمام برنامه هایی که وعده آن را داده است عمل کند، انسانهای بسیاری در جهان آسیب خواهند دید، افزود: اکنون دستگاه های مجری قانون باید مقابل هر تلاشی که از آنها در روندی غیر قانونی به عنوان ابزار استفاده کند، بایستند.

خبرگزاری ایرنا: واشنگتن پست خود با نوشتن اینکه اگر 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا اگر به تمام برنامه هایی که وعده آن را داده است عمل کند، انسانهای بسیاری در جهان آسیب خواهند دید، افزود: اکنون دستگاه های مجری قانون باید مقابل هر تلاشی که از آنها در روندی غیر قانونی به عنوان ابزار استفاده کند، بایستند.
روزنامه آمریکایی در سرمقاله امروز (چهارشنبه) نوشت: دونالد ترامپ در روز سه شنبه (به وقت محلی آمریکا) به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد. اینها همه عباراتی است که ما هرگز دلمان نمی خواست آن را تقریر کنیم .
واشنگتن پست در ادامه سرمقاله خود افزود: ترامپ همه متصدیان امر انتخابات را شوکه کرد و راهی را پیش تاخت که بخش اعظم آن را رای دهندگان روستایی و نقاط محروم (ایالت های کم برخودار) هموار کردند همان کسانی که احساس می کردند دستگاه سیاسی کشور آنها را به حاشیه رانده است.
برخلاف خود آقای ترامپ که اگر رقیبش 'هیلاری کلینتون' برنده می شد، ما اکنون از همه آمریکایی ها می خواهیم که به رای یکدیگر احترام قائل باشند و بیایند و با هم برای حصول بهترین دستاورد ممکنی که این انتخابات می تواند برای کشور و جهان به ارمغان آورد؛ با هم کار کنند.
معنای این کلام در عمل چیست؟
نخست آنکه، امیدوار باشیم ترامپ آن رئیس جمهوری نیست که ما تا دیروز از او وحشت داشتیم.
هر جا او درست عمل کرد، ما باید از او حمایت کنیم .
ترامپ بزودی فرماندهی دستگاه عریض و طویل دیوانسالاری فدرال -سازمان فوق العاده متبحر و در عین حال پیچیده مجری قانون، آژانس های اطلاعاتی کشور و نیز قدرتمندترین دستگاه نظامی جهان را به دست می گیرد.
ما آرزو می کنیم او متوجه این نکته مهم باشد که سیستم حکومتی آمریکا قائم به شخص نیست. او بتنهایی نمی تواند این سیستم را ساماندهی کند. 'خانه تخم مرغی' (کاخ سفید) هرگز تنبیه مخالفان ترامپ را تاب نخواهد آورد. ترامپ خود در روزهای انتهایی رقابت انتخاباتی آن را مطرح کرده بود.
رئیس جمهوری جدید از همان روز نخست کاریش با چالش هایی بس سنگین و بی امان مواجه خواهد بود. او میراث دارد جهانی است که در آن لیبرال دمکراسی رو به عقب نشینی است و رهبری آمریکا بر جهان هم بشدت زیر سوال رفته است .
خاورمیانه غرق در آشوب و هنگامه است، زرادخانه هسته ای کره شمالی رو به گسترش دارد و روسیه و چین با هم زورآزمایی می کنند.
در داخل رئیس جمهوری 'اوباما' خود را وقف سامان دادن به اقتصادی کرده که در مجموع در سلامت به سر می برد اما با مشکلاتی بیشمار دست و پنجه نرم می کند، اعم از کندی رشد، نابرابری لجام گسیخته و بودجه فدرال که مدتهاست در تنگناست.
ما نمی توانیم به قول هایی که آقای ترامپ در رقابت انتخاباتیش داده، خوشبین باشیم و متوهم شویم که او برای همه این مشکلات یک شبه پاسخ های عقلایی رو کند.
او حتی نخواهد توانست یک انضباط و خردگرایی را برای حل این همه مشکل کشف کند، زیرا تا حال همچنین استعدادی از خود بروز نداده است.
ترامپ در سرتاسر دوران درازمدت رقابت انتخاباتیش، از لزوم زندانی شدن 'هیلاری کلینتون' صحبت کرد و از تعقیب قانونی زنانی که او را به بی حرمتی اخلاقی به خود متهم کرده بودند و از عقیم ساختن رئیس مجلس نمایندگان و لغو آزادی مطبوعات سخن گفت.
او از تشکیل یک سوپر PAC صحبت کرد که خود را وقف انتقامجویی سیاسی کند.
ترامپ قول داده است که میلیونها تن را از کشور اخراج کند، تمام توافق نامه های تجاری را پاره کند، آزمونهای دینی از مهاجران به عمل آورد و تلاشهای بین المللی در راه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را تخریب کند.
تک تک این طرح ها و برنامه هایی که ترامپ وعده آنها را داده است، اگر اجرا شود، انسانهای بسیاری در سرتاسر جهان لطمه خواهند دید.
اگر تلاش او بر این باشد که به تمام این اهداف و تمایلات از پیش اعلام شده اش برسد، بقیه مردم باید در دفاع از اصول قانون اساسی و دفاع از یک دولت بی خطر و بی عیب و نقص راهپیمایی کنند.
رهبران جمهوریخواهان در کنگره با این شرط بندی ترامپ را تایید کردند، که او امکان دارد از دستور کار قانونگذاری آنها دفاع کند و به حاکمیت و اقتدار آنها در کنگره احترام بگذارد.
خوب اکنون برای آنها این فرصت آزمون و خطا ایجاد شده است.
دستگاه های مجری قانون باید مقابل هر تلاشی که از آنها در روندی غیر قانونی به عنوان ابزار استفاده کند، بایستند.
در اینجا نقش دستگاه قضا، ادارات دولتی، رسانه ها و جوامع مدنی بنحوی فزاینده مهمتر خواهد بود .
آمریکایی ها تا حال هرگز به دلیل همخونی و یا هم کیشی با هم متحد نبوده اند، بلکه وفاداری به نظام دمکراسی مجموعه دستگاه حاکمه که صاحب قدرت کشور است و قانون را حرمت می دارد و به کرامت آحاد ملت احترام قائل است، عامل اصلی این وحدت است.
ما امیدواریم رئیس جمهوری منتخب کشور نیز به این نظام حاکم احترام قائل باشد.
اگر رئیس جمهوری جدید منطبق با این اصول و ارزشها عمل کند، آمریکایی ها هم واجب است از او حمایت کنند و نظامی که خواه او در راس آن باشد یا نباشد را پاس بدارند.
به گزارش ایرنا، دونالد جان ترامپ سرمایه دار و میلیاردر فعال در حوزه مستغلات و نیز قمارخانه ها و نامزد جمهوریخواهان، سرانجام پس از یک رقابت تنگاتنگ با شکست رقیب سرسختش هیلاری کلینتون از حزب دمکرات، با کسب ۲۸۸ آرای الکترال از ۵۰ ایالت این کشور به عنوان رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا به کاخ سفید راه یافت.

اکثر رسانه های آمریکایی در طول کارازهای انتخاباتی این دو نامزد، از جمله توسط خود ترامپ متهم به حمایت از نامزد رقیب وی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج