اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۰۷۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش محتاطانه لاوروف به پیروزی ترامپ

وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که «بر اساس عملکرد و اقدام های دولت جدید این کشور قضاوت می کنیم. این بخشی از زندگی و قسمتی از سیاست است.»

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که «بر اساس عملکرد و اقدام های دولت جدید این کشور قضاوت می کنیم. این بخشی از زندگی و قسمتی از سیاست است.»

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه پس از اعلام پیروزی نامزد جمهوریخواه که بارها مواضع دوستانه ای در برابر روسیه مطرح کرده است، افزود: سخنان زیادی شنیده ایم، ولی باتوجه به اقدام های دولت آمریکا عمل خواهیم کرد و متناسب با هر اقدام پاسخ خواهیم داد.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه به نقل از پاسخ وزیر خارجه این کشور به خبرنگاران در کاخ کرملین نوشت: نمی توانم بگویم رهبران قبلی آمریکا در هر وضعیتی قابل پیش بینی بودند.

وی افزود: آماده همکاری با هر فردی در مقام رئیس جمهوری آمریکا هستیم.
همچنین خبرگزاری روس بالت نوشت که لاوروف از پاسخ دادن به این پرسش که آیا پیروزی ترامپ رویداد مثبتی برای روسیه است، خودداری کرد.
ترامپ صبح امروز پس از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالیکه هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها و هم حزبی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور از حمایت های گسترده دولتی، رسانه ای و سیاسی اروپایی برخوردار بود، پیروز اعلام شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از پیروزی ترامپ با ارسال یک پیام به وی تبریک گفت.
رئیس جمهوری روسیه در پیام خود با آرزوی موفقیت برای ترامپ در مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا، نوشت: مسکو اطمینان دارد که برقراری گفت وگوها و روابط سازنده با واشنگتن براساس اصول برابری، احترام متقابل و توجه به منافع یکدیگر به نفع مردم دو کشور و جامعه جهانی است.
ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه در برابر روسیه را حتی به مسائل بین المللی کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند.
وی وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات برای کاهش یا لغو تحریم های سه ساله ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط با اوضاع اوکراین تلاش خواهد کرد.
اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید می تواند امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش دهد.
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه 25 مهرماه در سازمان ملل اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.
روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج