۴۲۰۹۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فواد معصوم: موصل تا پایان ۲۰۱۶ آزاد می شود

رئیس جمهور عراق طی سخنانی اعلام کرد که «موصل» پیش از پایان سال میلادی جاری از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد خواهد شد.

خبرگزاری مهر: «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق از آزادسازی موصل قبل از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

رئیس جمهور عراق در مصاحبه با خبرگزاری «کیودو» ژاپن در بغداد اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق خواهند توانست ظرف دو ماه آینده به صورت کامل به حضور گروه تروریستی داعش در این کشور پایان دهند.

وی با تمجید از شجاعت نیروهای عراقی و روحیه بالای آنها گفت: اگر داعش موصل را از دست دهد نخواهد توانست مدت زیادی در «الرقه» سوریه دوام بیاورد.

معصوم افزود: عراق برای کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش تلاش نمی کند بلکه می خواهد وی را دستگیر کرده و در مقابل دیدگان جهان محاکمه نماید.

رئیس جمهور عراق با اعلام اینکه کشورش عملیات جستجوی دقیقی را در مرزهای سوریه علیه سرکردگان داعش از جمله البغدادی انجام می دهد نسبت به دستگیری سرکرده داعش ابراز امیدواری کرد و گفت: ما می خواهیم وی را همانند صدام حسین به دست عدالت بسپاریم.

معصوم با بیان اینکه تحقیق از سرکرده داعش می تواند از اطلاعات و اسرار زیادی در خصوص گروه های تروریستی پرده بردارد، تصریح کرد: شدت حملات نیروهای عراقی به داخل موصل بسیاری از عناصر تروریستی را به فرار واداشته است و داده های اطلاعاتی از وقوع درگیری های داخلی بین آنها حکایت دارد.

وی همچنین بر ضروت تدوین راهبرد جدیدی برای همکاری با کشورهای منطقه ای و همجوار و دیگر کشورهای جهان برای مبارزه با باندهای تروریستی بعد از آزادسازی موصل تاکید کرد.

معصوم در خصوص حضور نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه در شمال عراق هم گفت: نیروهای ترکیه بدون موافقت قبلی دولت عراق در بعشیقه حضور دارند و این امر محکوم است ضمن اینکه این موضوع با دخالت سیاسی آشکار ترکیه در امور داخلی عراق نیز همراه شده است.

لازم به ذکر است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن آغاز شد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد ۲۶ مهرماه گذشته رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج