۴۲۱۰۳۳
۶۵ نظر
۵۰۸۷
۶۵ نظر
۵۰۸۷
پ

خودکشی عاقبت مردی که دو همسر داشت

اولیای‌ دم زنی که به دست شوهر سابقش به قتل رسیده‌ بود، از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کردند.

روزنامه شرق: اولیای‌ دم زنی که به دست شوهر سابقش به قتل رسیده‌ بود، از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کردند.
این قتل یک سال قبل اتفاق افتاده‌ بود و زمانی مأموران در جریان آن قرار گرفتند که فرزندان زنی جوان، به پلیس خبر دادند مادرشان به دلیل ضرب‌و‌جرح، بیهوش است و احتمال می‌دهند این کار را پدرشان انجام داده‌ باشد. با توجه به اینکه زن جوان در کما بود و در بیمارستان به سر می‌برد، مأموران برای روشن‌شدن ماجرا، از فرزندان او تحقیق کردند.
فرزند بزرگ زن گفت: پدرم مدت‌ها بود که با زنی رابطه داشت؛ تا اینکه چند وقت پیش متوجه شدیم او با آن زن ازدواج کرده ‌است. وقتی مادرم این مسئله را فهمید، تصمیم گرفت از پدرم جدا شود. اصرار پدرم برای ماندن مادرم، فایده‌ای نداشت و آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با هم زندگی کنند؛ بنابراین از هم جدا شدند. ما با مادرمان زندگی می‌کردیم و قرار بر این بود پدرمان را هرچند وقت یک‌بار، ببینیم؛ این مسئله مربوط به خودمان بود و مادرمان در‌این‌باره سختگیری نمی‌کرد. تا اینکه چند روز بعد از جدایی، پدرمان از کاری که کرده ‌بود، پشیمان شد.
هنوز مادرم در عده ‌بود که پدرم تصمیم گرفت آشتی کند؛ اما این بار مادرم قبول نمی‌کرد. پدرم خیلی اصرار داشت که دوباره مادرم برگردد و حتی گفت حاضر است همسر دومش را ترک کند؛ با‌این‌حال مادرم قبول نکرد و سر این موضوع با هم کشمکش داشتند. تا اینکه روز حادثه، وقتی به خانه آمدیم، دیدیم مادرمان در حیاط افتاده ‌است. بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم و متوجه شدیم کسی مقابل خانه آمده و با مادرمان درگیر شده‌ است.
فرزند مقتول ادامه داد: آن‌طور که همسایه‌ها می‌گویند، روز حادثه پدرم مقابل در خانه آمده ‌است و بعد از اینکه مادرم در را باز کرده، با او درگیر شده و با چوب به سر مادرم کوبیده‌ است. حالا ما از او شکایت داریم. البته باید بگویم ما خبر نداریم پدرمان کجاست. وقتی مأموران برای دستگیری مرد میانسال اقدام کردند و به مقابل خانه همسر دوم او رفتند، متوجه شدند این مرد به خانه نرفته ‌است. تا اینکه دو روز بعد جسد وی را درحالی‌که خودش را حلق‌آویز کرده‌ بود، پیدا کردند. چند روز بعد نیز از بیمارستان به مأموران خبر دادند که زن جوان نتوانسته ضربه‌ وارده به سرش را تحمل کند و جان خود را از دست داده‌ است.
این در حالی بود که پزشکی قانونی نیز اعلام کرد مرد متهم به قتل خودکشی کرده‌ است و وضعیت جسد نشان می‌دهد دیگرکشی در کار نبوده‌است و این مرد خودش را حلق‌‌آویز کرده ‌است و خودکشی او تأیید می‌شود. با توجه به اینکه خودکشی مرد متهم به قتل، تأیید شده‌ بود، یک‌سال بعد از حادثه، فرزندان مقتول درخواست دیه از بیت‌المال کردند. روز گذشته جلسه بررسی این موضوع در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان درخواستی را که اولیای ‌دم به دادسرا ارائه کرده ‌بودند، خواند. سپس فرزندان مقتول در جایگاه حاضر شدند. آنها گفتند: بعد از مرگ مادر و پدرمان وضعیت زندگی ما خیلی حاد شد. ما هیچ درآمدی نداشتیم. ارثیه‌ای از پدرمان به جای‌ مانده ‌بود؛ اما همسر دوم پدرم آنچه را از پدرمان مانده ‌بود، به عنوان مهریه برداشت.
امید ما به حقوقی بود که از پدرمان مانده ‌بود؛ اما آن هم راه به جایی نبرد؛ چون همسر دوم پدرمان، حقوق او را هم گرفته ‌بود و بعد هم به ما گفتند طبق قانون، حقوق پدرتان به همسرش می‌رسد. ما بدون هیچ پشتوانه‌ای مانده‌ایم. آنها گفتند: ما زندگی خوبی داشتیم و مادر و پدرم از کنار‌هم‌بودن راضی بودند، اما از وقتی زن دوم وارد زندگی پدرم شد، همه چیز خراب شد و ما سختی زیادی کشیدیم و در تنگنا قرار گرفتیم و پدرمان بیشتر وقتش را با او می‌گذراند. او زمانی متوجه اشتباهش شد که دیگر دیر شده‌ بود و مادرم نمی‌خواست با او باشد؛ همین هم تنش زیادی در زندگی ما درست کرد.
حالا هم درخواست دیه از بیت‌المال داریم؛ چون قاتل مادرمان، پدرمان بود و ما از او شکایت داشتیم. اگر زود دستگیر می‌شد، خودکشی نمی‌کرد و این اتفاق نمی‌افتاد و حالا ما وضع بهتری داشتیم. بنابراین دولت در این زمینه باید از ما حمایت کند.با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه و تصمیم‌گیری در‌این‌باره وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردك خودخواه به خاطر هوس يك زن خودخواه تر از خودش عزيزتريناشو با خاك يكسان كرد...

    • بدون نام

      مردك خودخواه به خاطر هوس يك زن خودخواه تر از خودش عزيزتريناشو با خاك يكسان كرد...

    • بدون نام

      عاقبت هوسبازی
      مردم عزیز مگر چقدر میخواهید عمر کنید که دارید بخاطر این دنیای آشقال هر کاری میکنید
      یکم تفکر کنید

    • طوطی

      بخاطر یه هوس زود گذر چه جوری کانون گرم خانواده از هم متلاشی شد

      خانما اقایون متأهلی یعنی عهده داری یعنی وقتی یکی رو انتخاب کردی بااااااید تااخرش باشی ,خیانت فاجعس بخدا

      امان از زنایی که میپرن وسط یه زندگی ومثل بمب اتم اون کانون رو از بیخ نابود میکنن,

    • اسماعیل

      شاید یکی از دلایل انتخاب همسر دوم ،نبود ازادی در کشور ماباشه چون بعد از ازدواج زن و مرد تقریبا ازاد تر از دوران مجردی میشن .اگه ازادی باشه بی بندوباری کمتر میشه .کلی گفت. برای درک بیشتر احتیاح ب گفنگوی بیشتر هست ک اینجا جاش نیست .ب عرض مطلب برسید .

    • بی نام

      چرازنان مگه به اون آقاگفتن اگه زن دوم نگیری اعدامت میکنیم مرده مقصره بازندگی راحت چرا مجددا زن گرفت عقلش نمیرسیدیاپیش خودش گفت ،نوکه میادبه بازار،کهنه میشه دل آزار،یانه هوس باز بودحالاخودش هیچی اون زن بدبختوکه کشت واین بچه ها راکه آواره کردخدایا،شراین مردای هوسبازرا،ازسرمادورکن آمین

    • مهتاب

      تا وقتی که مردها گرفتن زن دوم رو حق خودشون میدونن همین آش و همین کاسست . لطفا کسی نیاد بگه زنش براش کم گذاشته که جهت خواستهاش رفته بیرون چون اگه اینطور بود از طلاق زنش اینقدر پشیمون نبود

    • مهتاب

      قابل توجه بعضیا این خانم بنده خدا که تو زندگی خوب بوده از پشیمونی شوهرش میشه فهمید قانونی هم عمل کرد و خودش دست بکار نشد مهر حلال جون آزاد کرد ولی باز مرد چکار کرد بقول برادرم اسماعیل با کمی تغییر «خدایا این مردها رو به راه راست هدایت کن . آ مین »

    • مهتاب

      آقایون محترم اگه زنتون رو دوست دارید خواهشا قدرت کنترل خودتون رو داشته باشید ودنبال یکی دیگه نرید زن تا وقتی همسر شماست نسبت بهش حق و حقوقی دارید وقتی طلاق گرفت این حق از شما ساقط میشه طلاق میگیره که شما راحت به عشق جدیدتون برسید خودتون رو به دردسر دیگه ایی نندازید همش به خواسته ی شما که نباید باشه هر موقع خواستین زن دوم و هروقت خواستین به زور میخواید زن اولتون باهاتون زندگی کنه .

    • مهتاب

      با خوندن بعضی نظرات آدم نمیدونه چی بگه نبود ؟کی میگه بعد از ازدواج آزادی بیشتر میشه ؟ این نوع آزادی مال افراد بی بند و باره وگرنه بعد از ازدواج زن و شوهر باید به تعهد قلبی و شرعی و قاتونی خودشون وفادار باشن تا مشکلاتی از این قبیل پیش نیاد . اون آزادی که میگید یعنی جایی باشه که بدون عقد برید دنبال تنوع ؟؟؟ اینطور که بدتر میشه اسمش میشه خیانت که نه خدا قبول داره نه بنده اش . چه تفکر مسخره ایی . تنها راه حل مشکل تعهد و وفاداری تو زندگی مشترک هست غیر از این هیچی نمیتونه باشه .

    • سمر تک پر

      زن باس زن باشه,بشینه خونه بچه داری و شوهر داری کنه ,مرد ازاده هرچندتا زن خواست بگیره ,این اقا هم بخاطر زن اولش خودکشی نکرده حتما خواسته زن سوم بگیره طرف جواب رد داده خب مرده دیگه طاقت نه نداشته خودشو کشته!!!

    • راز

      اینم نتیجه کار اشتباه یک مرد زیاده خواه مگه اون زن پست وبی وجدان چی داشت که زن خودت نداشت نمیدونم این آقایون با چه استدلالی بعد سالها و فقط از روی هوا وهوس میرن دنبال یه زن دیگه وجالبه توقع دارن زن هم بپذیره وبه اون زندگی با خفت ادامه بده ولی زن امروز دیگه این کارو نمی کنه و آقایون باید انتخاب کنن یا زن اولشون خوبه پس نیازی به دومین نیست یا بده پس بذارن برن دنبال همون که بهتره دیگه کشتن برای چی اینا با خودشون هم کنار نمیان چه رسه زن وبچه

    • راز

      آدم واقعا از بعضی نظر ها متاسف میشه هنوز در کشور ما در معنی مناطق فرهنگ چقدر پایینه وگاها هیچ فرقی با بعضی کشور های عقب مانده دنیا نداره

    • بدون نام

      مردك خودخواه به خاطر هوس يك زن خودخواه تر از خودش عزيزتريناشو با خاك يكسان كرد...

    • salar

      عجب نظراتی
      همیشه تعدادی از هموطنان هستن که قاضی باشن حکم صادر کنن
      خانومای محترم از قضاوتاتون پرهیز کنید
      از کجا میدونید گرفتن زن دوم بخاطر هوس بوده؟ شاید محبتی ندیده شاید و شایدها....

    • بدون نام

      طفلکای معصوم یه هوس کثیف به خاک سیاه نشوندشون نه زن دوم باشه نه رنگش

    • مهتاب

      اگه محبتی ندیده چرا دوباره اومده به زور میخواسته با اون بی محبت زندگی کنه ؟؟؟؟توجیه مضخرفیه

    • بدون نام

      مردها همشون سر و ته یک کرباسن!خیانتکار! این کارو به خانم ها هم اموزش دادن.شرم اوره

    • بدون نام

      جامعه خیلی بد شده الان هر زن شوهر دار یا مرد شوهر دار با یه نفر رابطه داره جامعه بد شده اما از وقتی فضای مجازی اومد کثیف تر شد خدا همرو ب راه راست هدایت کنه ایشالا

    • بدون نام

      زن دوم نه هوس نه کثافت بازی توی که دهنتو باز میکنی حلال خداوند رو اینجور زشت جلوه میدی در برابر خداوند باید به این حرفت جوابگو باشی اینم بدون هر کی رو سرزنش کنی حتما اون بلا رو خودت این دنیا تجربه میکنی تا بفهمی که قضاوت ناحق یعنی چی خداوند خودش داناتر و اگاهتر از ما بنده هاش هست زن دوم یک حلال شرعی هست بترس از خدواند به خاطر این کلمات بدی که در مورد زن دوم حلال خداوند بکار می بری همه این بدبختی یا از حسادت و کینه یک زن ضعیف ایمان به وجود می یاد هر زنی که مطیع اوامر خداوند باشه هیچ اتفاقی نمی یوفته خانوم محترم در مورد زن دوم درست صحبت کن کسی رو سرزنش نکن چون سر خودتم می یاد

      پاسخ ها

      • nadi

        بدون نام محترم که حتما مرد هستی فرض کنیم که حق با شماست آیا بقیه امور دینی را هم همینطور قبول داری مثلا برای شیر دادن به فرزندت به همسرت حقوق پرداخت کردی یا در حد وجاهت اجتماعی ایشان براشون خدمتکار گرفتی شما آقایان فقط همین یک مورد را میبینید

    • یه مرد عصبانی

      چی چی و سلام، این کوفت زهرمار چیه؟ که مثل احمق ها میرید سراغ زن دوم؟ ای احمق ها یک زندگی بهتره! خودتون راه به خربت میزنید!! من هم مثل شما مرد هستم! آدم خیلی لوطی باشه همین زن اولین را با علاقه و محبت و عشق و مهربانی زندگی را به خوبی تموم کنه!! من هی هیچی نمیگم، می بینم اون یکی رفته سراغ زن دوم و خودش و بچه ها و زن را نابود کرده!! تماشا تماشا به این راحتی!! اون وقت میگن ناراحت نشو!! برای مرد خدا یکی زن یکی تازه‌ترین اگر بتونن باهم کنار بیان!! نبینم دیگه ...........آخه برای چه خود را به مصیبت و ندانم کاری مبتلا می کنید، زن ها هم آرامش داشته باشید و شوهر را مهربان باشید، منو جنگ اعصاب ندین! زن من با من خیلی دوسته من هم با او دوستم و هیچ کس و هیچ چیز میان ما را شکراب نمیکنه شما ها چطون شده،

    • راز

      آقای سالار اگه محبت ندیده بود چرا برگشت اون زن بی محبت که از زندگیش رفته بود اون مونده بود با زن دلخواهش که بخاطرش از بچه هاشم گذشته بود برگشت و وقتی دید مرغ از قفس پریده راه کشتن رو پیش گرفت نه برادر پس حتماً محبت دیده بود که برگشت و حتماً محبت دیده بود که بعدش خودکشی کرد چرا همیشه میخواین زن رو بد معرفی کنید آقا نمی تونسته باور کنه که زنه برای همیشه کنار گذاشته اش طلاقش داده چون فکر میکرده با طلاق وادارش می کنه که زن دوم رو بپذیره وبرگرده سر زندگیش وقتی دیده برای زنه واقعا همه چی تموم شده نتونسته تحمل کنه

    • دوست

      زماتی که خانومه دید شوهرش از کارش پشیمون شده باید میبخشیدش،الان هم جفتشون زنده بودن،منم یه بار اشتباه همسرم بخشیدم ،الانم یه دختره ۸ساله دارم.خیلی خوشحالم که یه فرصت دیگه به همسرم دادم،چون الان واقعا خوشبختم ،شکر خدا میکنم

    • سید

      لطفا نه به خانوما توهین کنید نه به آقایون، تو هر دو گروه هم آدم خوب و با شعور و با وجدانش هست هم آدم بد، بی منطق و بیشعور

    • بدون نام

      توجه همه رو به نظر سمر تک پرون جلب میکنم خخخخخخخخ جالبه از نظر اون مرد به خاطر چی خودکشی کرده زن سوم جواب رد داده خخخخخخخ عجب!!!! آفرین دمت گرم با این حرفت ندونسنه خوب از خانمها دفاع کردی چه مرد ضعیفی بوده

    • پرنیا

      ای خدا لعنت کنه زنایی که باعث خراب شدن زندگی کسی دیگه میشن از خدا نمیترسین که زندگی یکی دیگه رو خراب میکنن

    • راز

      بدون نام 14:31 شما که از حلال خدا حرف میزنی مهریه هم حلال خداست که حق زنه ولی شما عین زهر مار بخش نگاه می کنید و شده خار چشمتون به نظر تون شما در پیشگاه خدا نباید جواب پس بدید

    • بدون نام

      کاربر 14:31 تو که اینطور دفاع میکنی از زن دوم حتما اوار شدی سر یه خونه زندگی کسی دیگه که اینطور راحت دفاع میکنی حرف درست بزن کسی که خونه و زندگی یکی دیگه رو خراب کنه باید لعنت و نفرینش کرد

    • بدون نام

      من بدون نام ۱۳/۳۷هستم خطاب به ۱۴/۳۱اگه منظورت به من بود جوابت رودادم.باشه اگه چیزبدی گفتم محقی که نفرینم کنی

    • اسماعیل

      خانم مهتاب .من در مورد نظر خودم گفتم ک باید در مورد این مسله بحث و گفتگو کرد و گفتم به عرض مطلب برسید.ازادی رو بد برداشت نکنید .
      و ب نظر من مشکل اصلی از همجنسای خود شما هست ک زن دوم کسی میشن ک هانم پرنیا بدرستی نظر دادن .
      مردها هم تنوع رو دوست دارن و تنوع پسند هستند.دلیلش رو نمیدونم ولی در کل تنوع رو دوست دارن.اینم خودش جای بحث و گفتگو داره .مهتاب خانم ممنون از دعات خوبی ک واسه مردها کردی .سپاس.و من هم همچین دعایی رو واسه خانمها میکنم خدایا خانمها رو به راه راست هدایت فرما .

    • داش علی

      خانم راز شما که بحث از مهریه میکنی بدون که کم نیستن زنهایی که با مهریه کاسبی راه انداختن.من خودم مخالف زن دوم هستم اما شما اگر مهریه رو قبول دارید باید همسر دوم رو هم برای مردان قبول داشته باشید.فلسفه مهریه هدیه ای از طرف مرد بوده که باید زمان عقد پرداخت شه.شما زن دوم رو تقبیح میکنید اما با مهریه موافقید؟

    • بدون نام

      14/31اگه مردی دستش به دهنش رسیدبایدبه فکرآینده ی بچه هاش وتامین اوناباشه نه به فکرتجدید فراش وبچه های جدید دراین وضعیت بداقتصادی گرفتن زن دوم ورهاکردن بچه هاوکشتن مادرشون جنایته اینوبفهم .نظرقبلیم که درج نشداینم حتما نمیشه

    • سحر

      اگرزن اولت بد بود چرا دوباره میخواستیش مردی که تعادل نداشته باشه واختیارش باهوسش باشه همین میشه

    • مرمر

      کی گفته زن دوم حلال خداونده؟

      شما که ادعات میشه لطفا قران رو بامعنی بخون.خدا گفته میتونه زن دوم اختیار کنه ا به شرط اینکه،محبت ، پول ، وقت ، زمان و.. همه چی و همه چی رو به طور عادلانه بین دوتازن اجرا کنه.در غیر این صورت این ازدواج حرامه.
      و تو یه ایه ی دیگه خدا میگه هیچ بنده ای نمیتونه اینجوری با عدالت زندگی کنه.
      ...

    • مهتاب

      آقا اسماعیل ، در این مورد استفاده از آزادی غیر از چیزی که گفتم نمیتونه باشه من خانمها رو کاملا بی تقصیر نمی دونم ولی آقایان هم مقصرن من همیشه سعی میکنم جنسیت رو در نظر نگیرم و هیچ تعصبی در این مورد ندارم تا جایی که از من برمیاد دوست دارم عادلانه قضاوت کنم در ازدواج دوم از نظر من هفتاد در صد مرد مقصر هست چون تا دنبال زن دوم نباشه زنی نیست که به عقد اون دربیاد و سی در صد دیگه زنهایی که حالا به هر دلیل زیر بار این ازدواج میرن صد در صد تا طالبی نباشه اجابت کننده ای هم وجود نخواهد داشت . تنوع طلبی نه فقط در مورد ازدواج در مورد خیلی چیزها بخاطر وجود آفریده های خدای متعال انسان رو به استفاده و دنبال کردن اونها میکنه این چیز بدی نیست که اگه اینطور بود خیلی از نعمتهای خدا بی استفاده باقی میموند . حال نظر شخصی خودم رو میگم و چیزی که عقلم حکم میکنه وقتی زندگی مشترک صورت گرفت دو طرف باید تمام هم و غم خود رو بکار گیرن که همدیگه رو خوشبخت کنن وهمین طور ثمره ی وجودشون رو به خوبی پرورش دهند و مطمئن باشید با ازدواج دوم هیچ یک از زوجها منظور هر سه نفر به خوشبختی نخواهد رسید و به دنبال اون فرزندان خوبی هم نمیتونن پرورش دهند چون وجود همسر دوم همیشه برای فرزندان به عنوان یه کم بینی و عقده در اجتماع خواهد شد مسلما افراد خود کم بین نمیتونن آینده ی خوبی داشته باشن . من نمیخوام وارد مقوله ی ازدواج دوم بشم به اینکه از لحاظ شرعی وجود داره یا نه چون قبلا در این مورد در جاهای دیگه نظرم رو گفتم . ولی با توجه به صحبتهایی که در بالا گفتم پس این تنوعی که شما برادر گرامی اشاره فرمودید بیشتر ضرر و زیان هست و بخاطر بدست آوردن اون حقی که شما صحبتش رو فرمودید مطمئن باشید خیلی حقهای دیگه خواسته یا ناخواسته پایمال خواهد شد و تنوعی که باعث پایمال شدن حقوق دیگران شود ارزشی نخواهد داشت و عاقلانه اش اینه که انسان دنبال اون تنوع نباشه منظورم هر تنوعی که باعث بوجود آوردن موارد فوق الذکر بشه . خداوند انشاءالله همه ی بندگانش رو به راه راست هدایت کنه که اگه جز این باشه غیر از نابودی ما هیچ چیزی به همراه نخواهد داشت . موفق و موید باشید برادر گرانقدر .

    • داش علی

      دقیقا مهریه هم هدیه ای از طرف مرد در حد توانش هست نه بساط کاسبی خانمها

    • اسماعیل

      درود بر شما مهتاب خانم .توکل ب خدا انشااله همچی درست و رو براه میشه .

      به هیچ چیز فکر نکنید فقط ب این جمله
      {عجب روز خوبی}اینم یه انرژی کوچک فقط چند ثانیه به این جمله فکر کنید و چند بار تکرارش کنید .یا حق

    • بدون نام

      ازدواج مجدد بدون اجازه ی زن اول شرعا و قانونا اشکال داره.جرم محسوب میشه.گناهه.
      حالا ما هی میگیم نره شما بگو بدوش.

    • مهتاب

      داش علی گرامی سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی فرمایش شما کاملا متینه به اینکه مهریه یه هدیه از جانب مرد به زن میباشد و عند المطالبه ولی قبول کنید این شما هستید که میزان اونو تعیین و خودتون رو مکلف به پرداخت آن بدون هیچ مخالفتی میکنید شرمنده اینو میگم شما فرمودین زنان از این راه دنبال کاسبی هستند .شما برادر گرامی اگه واقعا به این حرفتون اعتقاد دارید میتونید برای پیشگیری از این نوع کاسبی ها زیر بار مهریه ی سنگین و نامتعارف نرید منتها آقایان علیرغم دونستن این چیزها باز قبول میکنن و مهریه سنگین رو میپذیرن مثلا یه آقا مستاجره ولی مهریه ی عندالمطالبه ی یک میلیاردی رو قبول میکنه میدونید چرا؟ من بهتون میگم ، چون از همون ابتدا قصد پرداخت اونو نداره مگر در مواقع اختلاف و جدایی. که این اصلا درست نیست و ندونسته از همون ابتدا یکی از شرایط الهی در مورد ازدواج رو نقض کرده . قصد من گفتن واقعیت هست نه دفاع از هم جنسانم . تنها راه برای از بین بردن مشکلات این چنینی : اول اینکه آقایان قبول کنن که مهریه دادنیه و تحت هیچ شرایطی زیر بار مهریه نامتعارف نرن. دوم ، مهریه ایی رو بپذیرن که در همان لحظه قادر به پرداخت آن باشن . تنها در این صورت میتونن مانع به قول خودتون این نوع کاسبی ها بشن و با اینکار هر وقت همسرشون قصد گرفتن این هدیه « نه فقط در موقع طلاق » رو داشت به راحتی قادر به پرداخت آن شده و مانع از بروز اختلافات بعدی و کاسبکار شدن بعضی ها بشن . برای شما برادر گرامی آرزوی موفقیت دارم .

    • اسماعیل

      بدوش

    • داش علی

      مهتاب خانم گرامی بحث شما بیشتر شبیه قرارداده ولی دو نفر که بهم علاقه دارن تحت تاثیر حرف خانم که فلان فامیل من مهریه انچنانی دارد ناچار به تن دادن به اون میشن دقیقا مثل این میمونه که زنها روز اول قید کنن که مرد حق نداره صیغه کنه که اگه قید نشه بگیم زنها خودشون مقصرن

    • راز

      داش علی عزیز اولا من کلی گفتم و اینجا اصلا شخص مطرح نیست برای من 267 سکه و یک سفر حج مهرم هست که در همون دوران عقد به همسرم گفتم سکه ها رو بخشیدم و سفر حج رو هم به امید خدا هر وقت خواستیم با هم میریم وهمچنین در همون دوران عقد اینو هم براش روشن کردم که من در هر وضعیتی کنارش خواهم ماند مگر زمانی که زن دیگه ای وارد زندگیش بشه که در اون صورت هم بدون حتی یه سوال وجواب ترکش خواهم کرد و هنوزم به شدت روی حرفم هستم
      ولی در مورد زن دوم ومهریه همون جور که مهتاب جون گفت برای تعدد ذوج در قرآن شرط عدالت گذاشته شده و اولین نتیجه اجرا شدن عدالت رضایت قلبی هست پس اگه زنی راضی نیست و حتی در صورت ادامه زندگی با اون مرد فقط میسوزه ومیسازه پس طبق قانون وگفته خود خدا این حلال نیست چون عدالت رعایت نشده ولی برای مهریه حقی خالص هست متعلق به خانم هست پس هدیه نمیتونه باشه حقی هست که مرد موظف به پرداختش هست هدیه دادن دلبخواهی هست ولی مهریه یه دینی هست که در صورت پرداخت نشدن به گردن مرد خواهد ماند تا اون روزی که اون دادگاه بزرگ تشکیل بشه (البته برای کسانی که اعتقاد دارن) پس هدیه نیست حقه
      نمیگم با بعضی خانم ها موافقم ولی مرد هست که زیر بار یه مهریه غیر منطقی میره چون به غلط براش جا افتاده که این در حد حرفه ونمیدونم کی میخوان بفهمن که نه حرف نیست ودر قبالش باید جواب گو باشن پس عملی اون خانم های به قول شما کاسب نتیجه پذیرش شماست باید مرد ها یاد بگیرن وزنه بالاتر از توان خودشون رو برندارن

      ببخشید طولانی شد

    • اسماعیل

      خانم مهتاب ممنون بخاط نظر و جواب درستی ک دادین ،واقعا گل گفتین .حرف حساب هم دیگه جواب نداره . این هم یک ضعفه واسه ما ،ما مردها در مقابل همه چیز ایستادگی و مقاومت میکنیم ولی در مقابل زن ب زانو در میایم ،در مقابل زن مرد خیلی سست و ضعیفه .اصلا مهریه رو ببخشن و مردها هم حق طلاق رو بدن ب زن.

    • علی رحیمی

      زن و مرد رو بیخیال
      اونا دیگه فوت شدن و ایشالا خدا از گناهاشون بگذره
      تکلیف بچه های بی گناه چی میشه ؟

    • داش علی

      خانم راز ممنون از نظراتتون شما چون انسان خوبی هستید گاهی اینطور حس میکنید که همه مثل شما هستند.اما همونطور که میدونید برا صیغه احتیاجی به اجازه همسر نیست و در مورد مهریه هم خیلی دیده شده که دختر و خانوادش گفتن که فلان فامیل تعداد زیادی سکه مهرشه و پسر هم ناچارا از روی علاقه پذیرفته و واسه خودش دردسر درست کرده.ضمنا حضرت علی هم مهریه ای رو با آنچه که دارایی داشت زمان عقد پرداخت کرد باید همون زمان عقد این مساله حل شه تا مشکلات بعدی پیش نیاد

    • بدون نام

      اگه زن اول، حضور هوو را تحمل میکرد الان خودش زنده بود و بچه هاش بی سرپرست نبودند.
      اگه مرد به زن اولش قناعت میکرد الان بچه هاش یتیم نبودند با آینده ای مبهم.
      ما نمیتونیم بگیم مردها به هیچ عنوان حق داشتن بیشتر از یک زن را ندارند چون همون کسی که زن اول را به مرد حلال کرده ، همون هم داشتن چهار زن دائم و داشتن زنان صیغه ای را اجازه داده.
      در کشور ما فرهنگ سازی نشده ، در کشورهای عربی زن اول، خودش زن دوم را انتخاب میکند و اصرار میکند که مردش او را هم بگیرد تا از تنهایی درآید و در مسافرتها به هر سه خوش بگذرد.
      متاسفانه در کشور ما اگه بفهمند جوانی با دختری یا زنی ارتباط نامشروع داره اونقدر ناراحت نمیشن که بفهمند همون مرد ، دو تا زن داره!!
      شما فقط این خبر را نبینید ؛ برید ببینید الان در جامعه چه خبره. برید در اینترنت یا اینستاگرام سرچ کنید برده جنسی ببینید چه خبره!!

    • راز

      جناب بی نام راجع به حلال بودن چهار زن صحبت کردیم و بر عکس باور غلطی که جا افتاده حلال مطلق نیست وشرط گذاشته شده اونم شرطی که عمل بهش بسیار دشوار هست پس آقایون انقد از حلال بودن حرف نزنن بله اگه زن ها بدون هیچ نارضایتی باهاش زندگی می کنن و مشکلی ندارن اون وقت میشه گفت نوش جونش در مورد اعراب موضوع خیلی فرق داره که اگه بازش کنیم مطمئن باشین سانسور میشه فقط میتونم بگم اون زندگی ها نه پایه احساسی داره ونه یه زندگی مطلوب انسانی محسوب میشه
      ودر مورد صیغه هم حرف زیاده ولی من امتحان کردم اگر حرفی بزنیم چاپ نمیشه
      فقط میتونم بگم یک زن اگر مرد زندگیش رو دوست داشته باشه محاله بتونه وجود زن دیگه ای رو تو زندگیش تحمل کنه واگر زنان قدیم تحمل میکردن دلیلش فقط ناتوانی ونداشتن حق وحقوق بوده ومجبور بودن اون زندگی رو مثل زهر سر بکشن و حرفی نزنن

    • بدون نام

      وقتی به مرد مجوز زن دوم بدن بهتر از این نمیشه. زندگی ها پاشیده و نتیجشم قتل والدین و بی سرپرستی بچه هاشون. کاش قانون بدون بررسی کارشناسانه با وضع یک قانون که هیچ منفعتی هم نداره خانواده هارو ازبن متلاشی نکنه! متاسفانه عقل و شعور اکثر اقایون در شلوارشون خلاصه میشه یکی نیست به این مرا بگی تو که پی هوس بازیت رفتی دنبال یکی دیگه و زن و بچه هاتو فدای هوس کردی اخه نامرد او خانم بنده خدات خانمی کرد ازت جداشد، تو چرا دیگه دست از سرش بر نداشتی؟ هم خدارو میخوای هم خرما هوسباز! یکبار دیگه هم باید اعدامش کنن کمه.

    • وحید

      دل پر دردی داری مهتاب خانوم

    • مهتاب

      ... من فقط گفتم اگه آقایان مهریه ی نامتعارف رو قبول نکنن این مشکلات پیش نمییاد منتها نمیدونم از حرفی که زدم چه برداشتی گردید .

    • مبین خاکپاکیان

      حتما شنا ناسایی کنید





      شناسایش کنید

    • مهتاب

      من میگم حتی اگه پسری به دختری علاقه داشت نباید به خاطر علاقه کار غیر منطقی بکنه اگه تمام پسرها اینو بپدیرن خانواده ی دختر هم میبینن خواسته ی غیر منطقیشون اجابت کننده ای نداره برای اونا هم کم کم جا می افته و واقعیت رو میپذیرن

    • مهتاب

      بدون نام 10: 29 مطمئنی زن اول از روی علاقه میره زن دوم انتخاب میکنه ؟؟؟؟؟ خودتون هم میدونید به هیچ وجه از روی علاقه نیست بلکه به اجبار این کار رو انجام میده وقتی متوجه میشه شوهرش میخواد زن دوم بگیره چون کاری از دستش برنمییاد و مطمئنه شوهرش تحت هر شرایطی زن میگیره ترجیح میده کسی رو که میدونه از اون ضعیفتر هست جهت شوهر انتخاب کنه وبا این شگرد بتونه تسلطی روی زن دوم داشته باشه . حال یکی مثل شما گرچه میدونید ولی برای توجیه عملتون بگید زن اول راضی هست و براش مهم نیست و در کنار هوو خیلی هم خوشحاله. بخدا دیگه نمیدونم چی بگم و چکار کنم ...

    • مهتاب

      داش علی گرامی ، داداش خوب من ، بحث من قرارداد نیست یه واقعیته که توی قانون و شرع ازش گفته شده و همین باعث میشه بعنوان سلاح در موقع اختلاف استفاده بشه . شما صفای قلب دارید وبا دل پاک خواسته ی عشقتون رو میپذیرید نمیگم خدای ناکرده دختر یا خانوادش اینطور نیستن چون هدف همه از تشکیل زندگی مشترک خوشبخت کردن هم دیگه است ولی باید این مسئله رو هم مد نظر گرفت که خدای نکرده در صورت بروز اختلاف و جدایی همون صفای قلب ، شما رو روانه ی زندان نکنه .« به همین راحتی » این یه توصیه ی خواهرانه بود به شما داداش گل .

    • مهتاب

      آقا اسماعیل ممنون که بنده رو مورد لطف خودتون قرار دادید .

    • مهتاب

      آقا اسماعیل یادم رفت بگم ، در حال حاضر هم با توافق دختر و پسر قبل از عقد زن میتونه حق طلاق رو برای خودش در سند ازدواج قید کنه .

    • مهتاب

      داداش علی عزیز ، داداش من ، یادم رفت بگم حرف مردم و فامیل رو ول کن مردم حرف زیاد میزنن چه زندگیها که از همین حرف مردم به خاک سیاه نشست .

    • م م

      والا آدم میمونه چی بگه
      ما که درمقام.قضاوت نیستیم،هیشکی از زندگی کسی خبر نداره که چرا و چی شد...
      شاید و شاید...خدا خودش شاهده ان شاالله خدا از سر تقصیرات هممون بگذره و اون بنده خداهایی که الان دستشون کوتاس از این دنیا مورد رحمت خودش قرار بده،همه ما اشتباه میکنیم دلیل نمیشه بیایم خودمونو بی نقص جلوه بدیم و بقیه رومقصر...اون بنده خداهم اشتباه کرد و اینجوری تاوانشو داد و الان بچه هاش آواره و سرگردان شدن...خدا خودش کمکشون کنه ماهاهم قضاوت بیخود نکنیم و به زندگی آروم و بدون از خیانت خو کنیم ان شا الله

    • ندا

      مهتاب فازت چیه بدجورتوهم زدی داستان مینویسی توحقتوبدجورخوردن توباید نویسنده میشدی.

    • اسماعیل

      آمین

    • اسماعیل

      اگه خدا بخواد نظرات در مورد این خبر هم تمام شد .اگه اماده هستین بریم سراغ خبر بعدی .
      انشااله خبر بعدی خبر شادی باشه .که ب خوبی و شادی نظر بدیم .

    • بینام

      در این حادثه زندگی یه خانواده. ولی آخرش به سود یه بی وجدان شد و قانون هم کاری نکرده. امیدوارم فرزندانش بتونن اون زن رو مجازات کنن.

    • بدون نام

      اگر قتل اثبات بشه از اموال مرحوم دیه باید پرداخت بشه. همسر دوم نمیتونه همه چیز رو بگیره

    • بدون نام

      خدا عاقلمون کنه خدا به این طفل معصوم ها رحم کنه چطور اشیانشون با یک زن نابود شده خدا به زنها عقل بده هووی هم نشند خدایا زنهایه شیطان صفت و از جنس و انس و نابودکن سر راهه هیچ مردی نزار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج