adexo3
۴۲۱۱۰۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

اردوغان با ترامپ تماس گرفت

منابع آگاه در آنکارا اعلام کردند رئیس جمهور ترکیه با رئیس جمهور منتخب آمریکا تماسی تلفنی برقرار کرد و درباره بهبود روابط و همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم صحبت کرد.

خبرگزاری ایسنا: منابع آگاه در آنکارا اعلام کردند رئیس جمهور ترکیه با رئیس جمهور منتخب آمریکا تماسی تلفنی برقرار کرد و درباره بهبود روابط و همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم صحبت کرد.

ترکیه که یکی از اعضای ناتو هم مرز با سوریه، عراق و ایران است یک بازیگر قدرتمند در منطقه محسوب می‌شود اما روابط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش و همچنین با کشورهای غرب اروپا به مشکل خورده است.

ترکیه از عدم تمایل واشنگتن برای استرداد فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای مستقر در پنسیلوانیا که آنکارا وی را به رهبری کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه متهم می‌کند ناکام شده است. گولن از سال ۱۹۹۹ میلادی در تبعید خود خواسته در پنسیلوانیا زندگی کرده است.

در جریان این تماس تلفنی که منابع ریاست جمهوری ترکیه آن را مکالمه‌ای صمیمی توصیف کردند اردوغان به ترامپ به خاطر پیروزی غیر منتظره‌اش در انتخابات تبریک گفت‌ و تاکید کرد ترکیه و آنکارا متحدانی هستند که با احترام دو جانبه و منافع و ارزش‌های مشترک گرد هم آمده‌اند.

اردوغان اوایل روز چهارشنبه گفت: امیدوارم پیروزی ترامپ منجر به اقداماتی سودمند برای خاورمیانه و برای حقوق و آزادی‌های اولیه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغاااااان

    • بدون نام

      علو سلام درخدمتم شما امرکنید من هر چی دارم درخدمتون میذارم من تاحالایک بارهم ازخدمت شانه خالی نکردم کشورم مال شمافقط به مابگین اروپایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج