adexo3
۴۲۱۲۶۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپِ رییس جمهور، متفاوت از جوسازی انتخاباتی

ماه ها هیاهو و استرس انتخاباتی در ایالات متحده سرانجام با انتخاب گزینه جمهوریخواهان به پایان رسید. اتفاقی که شاید چندان قابل باور نباشد ولی دور از ذهن نبود.

نامه نیوز: ماه ها هیاهو و استرس انتخاباتی در ایالات متحده سرانجام با انتخاب گزینه جمهوریخواهان به پایان رسید. اتفاقی که شاید چندان قابل باور نباشد ولی دور از ذهن نبود.

دونالد ترامپ با تمام شعارهای متفاوتش، جایگاه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به سمتی برد که برخی از آن به عنوان تزلزل سیاسی ایالات متحده نام بردند. از سویی نیز با توجه به رویکردهای تند و افراطی وی در قبال مهاجران و اقلیت های دینی حاضر در ایالات متحده و همچنین واکنش هایی که به نوع نگاه اوباما به کشورهایی مانند ایران ورسیه نشان داد، در اذهان عمومی به غولی تبدیل شد که در صورت پیروزی دنیا را به جان هم خواهد انداخت و شاید آغاز کننده جنگ جهانی دیگر باشد.

اما لحن متفاوت ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات ایالات متحده نظرها را به خود جلب کرد و شائبه انتخاباتی بودن موضع گیری های کاندیدای جمهوریخواهان را افزایش داد. ترامپ بعد از اعلام نهایی نتایج گفت:« اکنون بعد از اعلام نتیجه وقت آن رسیده که همه ما متحد باشیم و همانند یک ملت واحد برای ارتقاء‌ کشور بکوشیم. من به همه شهروندان آمریکایی متعهد می‌شوم که همه برای من مساوی هستند. آنهایی که من را انتخاب نکردند، به آنها می‌گویم به کمک همه شما نیاز دارم تا همانند ملتی واحد در خدمت کشور باشیم.

ترامپ ادامه داد: کمپین ما تنها یک کمپین نبود بلکه یک جنبش منحصر به فرد بود که همه از هر صنفی در آن فعال بودند. یک جنبشی بود که تمامی اعتقادات و ادیان در آن حضور داشتند تا دولتی را انتخاب کنند که به همه ملت‌ آمریکا کمک کند. با هم تلاش خواهیم کرد و با هم رویای همه آمریکایی‌ها را محقق می‌کنیم. رییس جمهور آتی آمریکا در ادامه گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم آمریکا را همچنان در صدر قرار دهند. ما تلاش می‌کنیم صلح را گسترش دهیم و به دنبال افزایش تنش نخواهیم بود.»

این سخنان با مواضع ترامپ در روزهای تبلیغات متفاوت است. وی هم در این سخنرانی به جامعه جهانی اعلام کرد که برخلاف شعارهای جنگ طلبانه جمهوریخواهوان قصد درگیری ندارد و هم به شهروندان آمریکایی با هر رنگ و نژاد اعلام کرد که حواسش به آنها هست.

البته مقامات کشورمان نیز متوجه این تغییر لحن ترامپ شدند و حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در واکنش به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور جدید آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تصویری که ترامپ در سخنرانی اعلام پیروزی به عنوان رییس‌جمهور از خود نشان می‌داد، با تصویر او در دوران انتخابات متفاوت بود؛ این نکته‌ای قابل توجه است.

اینکه چرا اظهارات ترامپ به عنوان رییس بعدی ایالات متحده با ادعاهای او در تبلیغات کاندیدای حزب جمهوریخواه آمریکا متفاوت است،جای تامل دارد ولی به نظر می رسد که همه متوجه این مهم شده اند که دیگر دنیا طاقت و تاب یک جنگ جهانی دیگر را ندارد و این دوره اگر با همان نگاه های افراطی و قدرت طلبانه به پیش برود، بدون شک باید منتظر پایان دنیای انسانی و افزایش درد و رنج بشریت بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا

      ترامپ عددی نیست که کشوری که رهبری با اقتدار وشجاع اداره می کنه تهدید کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج