۴۲۱۴۶۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

نگاه مثبت-منفی رسانه های روسی به ترامپ

انتخاب آمریکایی های بی عقل

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رسانه های روسیه با نگاه مثبت-منفی و عبارت هایی مانند « انتخاب آمریکایی های بی عقل» و «موفقیت کیسه بوکس هیلاری» بازتاب یافته است.

پایگاه خبری انتخاب: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رسانه های روسیه با نگاه مثبت-منفی و عبارت هایی مانند « انتخاب آمریکایی های بی عقل» و «موفقیت کیسه بوکس هیلاری» بازتاب یافته است.

با فروکش کردن ناباوری های اولیه ناشی از اعلام موفقیت نامزد جمهوریخواه در کسب سمت ریاست جمهوری آمریکا، رسانه های روسی با نگاه تحلیلی و ارزیابی به این موضوع و دگرگونی های احتمالی پیش رو در مواضع این کشور پرداخته اند.

** ماسکوفسکی کامسامولتس:

«آمریکایی ها با رای دادن به ترامپ عقل خود را از دست دادند» تیتر این روزنامه پرشمارگان روسی برای گزارشی از جمع بندی انتخابات روز سه شنبه است.

ماسکوفسکی کامسامولتس که از جمله پرشمارگان ترین روزنامه های روسیه به شمار می رود، نوشت: در حالیکه اکثریت کارشناسان هیچ احتمالی برای موفقیت ترامپ برای ورود به کاخ سفید نمی دادند، وی توانست پیروز میدان انتخابات شود.

به نوشته این رسانه، حتی حزب جمهوریخواه از حمایت ترامپ پاپس کشید، بسیاری از مقام های این حزب هم وی را دلقک و بی عقل خواندند و حتی از ارائه کمک های مالی انتخاباتی به نامزد حزبی خودداری کردند.

در این گزارش آمده است: ترامپ که به کیسه بوکس هیلاری کلینتون نامزد رقیب از حزب دموکرات در جریان مبارزات انتخاباتی تبدیل شده بود، توانست وی را در حالیکه از پشتیبانی های گسترده برخوردار بود، شکست دهد.

**راسیسکایا گازتا:

این روزنامه روسی نیز در بازتاب پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زمان اعلام نتیجه رای گیری اشاره کرد و نوشت: مشخص شدن موفقیت ترامپ و شکست هیلاری کلینتون فضای سایبری را به لرزه درآورد.

به نوشته رسانه روسی، انتخابات روز سه شنبه و پیروزی نامزد جمهوریخواه بیشترین توجه را در شبکه های اجتماعی و در سطح جهانی به خود جلب کرد. از سوی دیگر به همان اندازه که از نتیجه ابراز خواشحالی می شود، نارضایتی نیز وجود دارد.

راسیسکایا گازتا در ادامه به نقل از جان بولتون سیاستمدار تندرو و مقام سابق آمریکایی نوشته است: با پیروزی ترامپ امنیت ملی و مرزهای آمریکا افزایش خواهد یافت.

روزنامه روسی همچنین در باره آینده روابط مسکو و واشنگتن در دوره جانشینی باراک اوباما آورده است: روسیه به بازسازی مناسبات با آمریکا در زمان مسئولیت ترامپ امیدوار است و نتیجه انتخابات را مثبت می بیند. اکنون مقام های روسی تاکید می کنند که نباید برای قضاوت و ارزیابی شرایط شتاب کرد.

راسیسکایا گازتا ادامه داده است: نتایج انتخابات آمریکا در روسیه کانون بحث های داغ است. حتی این اواخر مسکو برای یک تلاش ناخوشایند دیگر با هدف مذاکره با رئیس جمهوری جدید مورد انتظار در کاخ سفید که سیاست ضدروسی را ترویج می کرد، آماده شده بود.

روزنامه روسی نوشته است: اما شکست کلینتون موقعیت را تغییر داد و اکنون فرصت مناسبی برای از سرگیری همکاری های واشنگتن و مسکو پدیدار شده است.

**کامرسانت:

دیگر روزنامه پرشمارگان روسیه هم نوشته است: پیروزی ترامپ در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نامنتظره ترین واقعه در یک دهه اخیر به شمار می رود.

رسانه روسی افزوده است: برخلاف ارزیابی ها و باورها که شکست بزرگی را برای نامزد جمهوریخواه پیش بینی کرده بودند وی توانست پیروز شود.

به نوشته کامرسانت، پیروزی میلیاردر بزرگ اعتراض های گسترده ای را در آمریکا رقم زد که خواهان آن بودند چهل و پنجمین رئیس جمهوری کاملا با سران قبلی مسئول اداره این کشور متفاوت باشد.

**خبرگزاری روسیا سگودنیا:

این خبرگزاری در گزارش ها و اخبارهای خود از نتیجه آرا به نامنتظره بودن انتخاب آمریکایی ها از بین دو نامزد اشاره کرده و شگفتی سازی آن را با همه پرسی چندی پیش موسوم به برگزیت مربوط به رای مثبت مردم انگلیس به پایان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مقایسه کرده است.

روسیا سگودنیا همچنین در یکی از گزارش های خود نوشته است: اکنون پنتاگون و ناتو منتظر تغییر رویکردها در دوره رئیس جمهوری جدید آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، ترامپ صبح دیروز پس از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالیکه کلینتون نامزد دمکرات ها و هم حزبی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور از حمایت های گسترده دولتی، رسانه ای و سیاسی حتی از سوی اروپا برخوردار بود، پیروز شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این واقعیتی که همه بایدقبول کنن مثلاحالاپوتین خیلی خوبه که روزنامه هاش درباره ی رئیس جمهورآمریکامطلب مینویسه واحظارنظرمیکنن

    • رها

      انقدر کار به مردم نداشته باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج