adexo3
۴۲۱۷۵۱
۱۰ نظر
۵۰۱۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
پ

ثواب زیارت امام حسین(ع) از حج بیشتر است

«دشمن همواره می‌خواهد بین مسلمانان و قومیت‌ها تفرقه‌افکنی کند، لذا انسان‌های آزاده باید به این موضوع آگاه باشند و اتحاد و همدلی را حفظ کنند.»

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با یادآوری اینکه امروزه شاهد روی دادن اتفاقاتی هستیم که امیدواریم زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) شود، افزود: وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند، به هنگام معرفی خود می‌گویند من از نوادگان امام حسین (ع) هستم، پس انسان‌های آزاده باید امام حسین (ع) خود را به خوبی بشناسند.

وی ادامه داد: همه جهان می‌گویند که بزرگ‌ترین اجتماع مراسم اربعین است. مراسم حج حدود ۲.۵ میلیون است، ولی در اجتماع حسینی در حدود ۲۰ میلیون عاشقِ سالار شهیدان شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مظلومی خاطرنشان کرد: حسین (ع) مصباح هدایت است و در مراسم اربعین حسینی، سنی و شیعه و سایر ادیان شرکت می‌کنند. مردم عراق برای امام حسین (ع) از همه امکانات خود هزینه می‌کنند و خود را خادم امام حسین (ع) می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اربعین، باعظمت‌ترین واقعه‌ای است که در بین مسلمانان برگزار می‌شود، افزود: اربعین باعث افتخار اهل‌بیت (ع) است و وقتی می‌خواهیم در اربعین شرکت کنیم، باید تمام و کمال با آگاهی نسبت به شرایط زیارتش شرکت کنیم.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: طبق سخنی از امام صادق (ع) زمانی که به زیارت امام حسین (ع) می‌روید، حزین باشید و آثار شکستگی در شما مشخص باشد، مومن واقعی باید شکسته به زیارت امام حسین (ع) برود.

وی اظهار کرد: ثواب زیارت امام حسین (ع) از حج واجب بیشتر است و بیشتر زائران افرادی هستند که پیاده به زیارت این امام همام می‌روند و هر قدمی که برای زیارت این امام برداشته می‌شود، هزار حسنه برای آن نوشته می‌شود. در این مراسم، اهل سنت نیز شرکت می‌کنند، بنابراین باید به گونه‌ای برخورد کنیم که باعث افتخار اهل‌بیت (ع) باشیم.

این مسئول تصریح کرد: دشمن همواره می‌خواهد بین مسلمانان و قومیت‌ها تفرقه‌افکنی کند، لذا انسان‌های آزاده باید به این موضوع آگاه باشند و اتحاد و همدلی را حفظ کنند. اگر عاشق امام حسین (ع) هستیم، باید طوری رفتار کنیم که همه مبهوت شوند. همچنین باید آداب و رسوم اربعین مورد توجه قرار گیرد و با میزبانان هم به مهربانی برخورد شود.

حجت‌الاسلام مظلومی ادامه داد: در روایات مختلف آداب زیارت امام حسین (ع) آمده است که باید به آن توجه شود. خوش‌رفتاری و خوش‌برخوردی از ویژگی‌های بارز این زیارت است و نباید یاد خداوند در این سفر از یاد برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام فدای حسین ولی نذارید بعضی از حرفها حالت دوگانگی بوجود بیاورد در مورد حج در قران بارها گفته شده و همه امام ها قدرت و بزرگی خود را از خداوند بزرگ دارد پس هیچگاه خدای بزرگ را نباید با کسی مقایسه کرد حتی اگر .... پس نگذارید با جمله های احساسی باعث سو استفاده از دشمن شویم بهتر نیست

    • ahmad

      واقعا؟؟؟؟؟

    • بی نام

      یا للعجب

    • بدون نام

      چرا نظر پخش نکردین

    • بدون نام

      جانم فداي حسين کعبه خانه خداست وحسبن هم اژ ان خداست هر مسلماني دوست دارد هم خانه خدا را زيارت وهم کربلا را انشااله خدابه قسمت کند

    • مهدی

      کسی هست که حدیتی ایه ای در مورد فصیلت زیارت کربلا بر حج رو بدونه.

    • مری

      در این باره روایت زیاده در کتاب کامل الزیارات باب مربوط به زیارت امام حسین علیه السلام‌. هرچند این چیزها رو نباید همه جا برای مردم از سطوح مختلف دانش گفت... جانم فدای حسین علیه السلام

    • سارا

      چرا نظرمو منتشر نکردید

    • ایرانی

      اره واقعا که این سومین پیام هست امیدوارم سانسور نکنید وگرنه دیگر از این اپ استفاده نمیکنم و به دوستان هم پیشنهاد میدم ...لطفا سه تا پیام منو منتشر کنید

    • ایرانی

      واقعا احمقانه هست ..چرا صدای به حق مردم رو همه جوره میخواید خفه کنید ..چهارمین پیام هست ...پیام اول منو بزارین.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج